Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2005493
oke ben ik weer.
ik heb voor 1week synulox meegekregen en clindacutinzalf voor in dat gat.
ik heb idd ook wel eens gehoord van badedas maar ik moet het schoon'schrobben' dus dan moet het niet te veel sop worden ,ik denk dat ze daarom dettol heeft aangeraden,ik weet het  niet
De tips ga ik gewoon even bewaren en als het over een paar dagen niet beter is ga ik ze 1voor 1 uitproberen. ;)
het ziet er overigens nu al stukken rustiger uit als gisteren
#2005695
ai wat naar!

ik zou zelf  de vacht rond de wond kort knippen, dan is het ook makkelijker om schoon te maken en zalf te smeren, minder gedoe voor Harley. ziet er misschien niet uit, maar je ziet dan wel beter hoe het gaat en of de huid over een groter gebied rood wordt e.d.

verder zijn alle andere dingen al gezegd.

beterschap voor Harley! hoe is het verder met hem, in zijn gedrag naar andere honden e.d.?
#2006092
de vacht is al weggeschoren maar er zitten nog wel korsten die verder gaan dan het geschoren deel hoor,even afwachten wat dat doet dus anders vrees ik voor harley's stripvachtje :-X

Rondom het gat is het nu helemaal hard(onderhuids) maar er komt geen vuil uit de wond.
Ik kijk het even aan maar als het me niet lekker zit bel ik de da weer om er nogmaals naar te laten kijken.

groetjes eefje
#2006166
oh inm zijn gedrag weet ik niet hoe het gaat want ik ga andere honden uit de weg en dan vooral omdat ik bang ben voor Harley's reactie.
Er is nogal wat discussie of Harley dit zelf uitgelokt heeft of dat de ander niet sociaal was maar als hij het zelf uitlokt(wat best een beetje mogelijk is) dan moet ik nog alerter wandelen als dat ik al deed.
Ontspannen wandelen is er dus niet meer bij helaas..... :-\
Door eefje
#2008765
vanavond weer naar de da geweest en morgen krijgt harley een drain,er blijft onderhuids ergens een hoop vocht steken waardoor het helemaal dik,gezwollen en hard is,als ik erop druk komt er wel een hoop vocht uit maar lang niet alles.
Morgen gaan ze het dus even nakijken en schoonmaken en een buisje erin die moet zorgen dat het vocht wegkan.
Hopelijk krijgt hij niet te veel last van zijn roesje dan en laat hij de drain zitten...
#2009046
eefje schreef: vanavond weer naar de da geweest en morgen krijgt harley een drain,er blijft onderhuids ergens een hoop vocht steken waardoor het helemaal dik,gezwollen en hard is,als ik erop druk komt er wel een hoop vocht uit maar lang niet alles.
Morgen gaan ze het dus even nakijken en schoonmaken en een buisje erin die moet zorgen dat het vocht wegkan.
Hopelijk krijgt hij niet te veel last van zijn roesje dan en laat hij de drain zitten...
Heh, dat is minder :(  Ik dacht ook meteen...hopelijk laat hij die drain goed zitten  :-\
Eigenlijk spijtig dat je die mens niet meer hebt kunnen spreken.  Zou hij eens zien wat een schade zijn woeffer heeft aangericht.
Door eefje
#2009093
Veerle-scrappyToo schreef: Heh, dat is minder :(  Ik dacht ook meteen...hopelijk laat hij die drain goed zitten  :-\
Eigenlijk spijtig dat je die mens niet meer hebt kunnen spreken.  Zou hij eens zien wat een schade zijn woeffer heeft aangericht.
nou we zijn nu al 75euro lichter en ik heb de rekening van gisteren en vandaag nog niet betaald want vrijdag moet hij weer terug om de drain eruit te halen maar ik ben bang voor het totaalbedrag :-X en dan is het idd jammer dat ik mr.zijn gegevens niet heb.
En Harley is dit jaar voor het eerst niet meer verzekerd,zul je altijd zien >:(

Hij ligt heel zielig een beetje te suffen her en der,hijgt een beetje,voelt zich duidelijk niet lekker.
Is er nog iets wat ik hem misschien kan geven op natuurlijk gebied?
Ik heb geen pijnstilling meegekregen,alleen verlenging van de AB kuur.
Door eefje
#2009615
de hotspot is al weg,daar heeft hij totaal geen last meer van,nu heeft hij alleen nog last van de wond waarmee het allemaal ontstaan is.
De hotspot is ontstaan door wondvocht wat in zijn ondervacht bleef hangen en plakken,dit is gaan broeien en zodoende.
Ik heb het met dettol verdunning behandelt.
Door eefje
#2011347
nou geen spoor meer van het suffe hondje van dinsdag gelukkig.
De drain is er vanmorgen uitgehaald,de wond ziet er goed uit(is dicht) en ook het onderhuidse gebeuren lijkt over te zijn.
Het is nog wel gezwollen en gevoelig maar ja wat wil je als er 80kilo hond aan je heeft staan sjorren ::)
Nu dus op naar volledig herstel,en van de week eindelijk die dikke vacht weer eraf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door