Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#236402
anaalklieren die opeens zomaar leeglopen. Dit verschijnsel doet zich af en toe voor bij een van mijn honden. Je kunt het al vantevoren ruiken als het gaat komen, bah echt vies. Gelukkig is het niet vaak. Deze hond heeft dus nooit verstopte anaalklieren. Ik zou wel eens willen weten wat de reden hiervan is of is die er niet??????
Door gonny
#236408
heb vroeger een hondje gehad, die had dat ook!! :-X
een lucht!!!! dawiljenietweten.... :-X :-X
had ze leuk op schoot gezeten zat je broek onder....na een tijdje had ze ze konstant ontstoken, ze is er uiteindelijk aan geopereerd, was trouwens héél zielig...
#236420
Jaaa, dat heeft Gitte ook regelmatig :-X. Ik ben er al mee naar de DA geweest en die heeft ze uitgeknepen, want we dachten aan een verstopping. Maar nee hoor, volgens de DA was het hele dunne vloeistof, zij vond het zelfs iets te dun ???, maar zeker geen verstopping, want het kwam er heel makkelijk uit.
Volgens haar moest ik die klieren dan maar regelmatig (eens per maand) handmatig legen, maar 2 weken later kwam die lucht weer voorbij zetten :-X, Gitte gaat daarna altijd wel heel fanatiek likken, volgens mij probeert ze het schoon te maken?
Gitte is trouwens een gecastreerde teef, ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben?
Ik ben ook wel benieuwd of iemand weet hoe dit nou kan en nog liever.... wat je hier tegen kan doen?
#236450
Nitus schreef: Gitte is trouwens een gecastreerde teef, ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben?
Ik ben geen DA, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Mijn teven zijn ook beide gecastreerd. De oudste heeft jaren problemen gehad met d'r anaalklieren, telkens ontstoken en dan liepen ze ook vanzelf leeg. De klieren zijn ook meerdere keren schoongespoeld bij de DA en uiteindelijk had ze vorig jaar zelfs een tumor aan 1 van die klieren. Tumor is eruit gehaald en allebei de klieren ook meteen en nu heeft ze dus nergens last meer van. Mijn jongste teef is ook gecastreerd en die loopt ook al sinds ze hier is met om de haverklap overvolle klieren, maar die lopen juist weer niet vanzelf leeg.
2 andere teven die ik heb gehad waren niet gecastreerd en die hadden er nooit last van. Kan natuurlijk ook gewoon puur toeval zijn.
Door casangio
#238221
Audrina schreef: Ik ben geen DA, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Mijn teven zijn ook beide gecastreerd. De oudste heeft jaren problemen gehad met d'r anaalklieren, telkens ontstoken en dan liepen ze ook vanzelf leeg. De klieren zijn ook meerdere keren schoongespoeld bij de DA en uiteindelijk had ze vorig jaar zelfs een tumor aan 1 van die klieren. Tumor is eruit gehaald en allebei de klieren ook meteen en nu heeft ze dus nergens last meer van. Mijn jongste teef is ook gecastreerd en die loopt ook al sinds ze hier is met om de haverklap overvolle klieren, maar die lopen juist weer niet vanzelf leeg.
2 andere teven die ik heb gehad waren niet gecastreerd en die hadden er nooit last van. Kan natuurlijk ook gewoon puur toeval zijn.
De mijne is een ongecastreerde reu. Het gebeurt zomaar zonder ontstoken anaalklieren of zo. Als ik het merk was ik het achterwerk meteen met tea tree champoo face wash van de Tuinen is het daarna ook meteen weer over.
#238226
CaSanGio schreef: De mijne is een ongecastreerde reu. Het gebeurt zomaar zonder ontstoken anaalklieren of zo. Als ik het merk was ik het achterwerk meteen met tea tree champoo face wash van de Tuinen is het daarna ook meteen weer over.
Nou, dan komt het bij Gitte dus waarschijnlijk niet door de castratie. Bij haar is het ook niet onstoken, ze lopen gewoon over heb ik soms het idee.
Ik probeer er nu nog achter te komen of het gebeurt voordat ze bij de volgende uitlaat ronde gaat poepen, daar heb ik tot dusver niet zo op gelet. De anaalklieren van Gitte liggen erg diep en nou zat ik te denken, dat als ze eigenlijk nodig moet poepen, die drol de anaalklieren al leegt voordat ie eruit is? (sorry voor de vieze praat ;)).
Ik was haar achterwerk eigenlijk nooit, want ze gaat het zelf altijd meteen fanatiek schoonlikken.
#238232
Onze Whoofer heeft dit ook gehad. Ik heb toentertijd een homeopathisch middel van Wim de Leeuw gehad en daarna was het over... Ohhh, ik weet niet meer wat het was. Zal wel even zoeken!

Overigens hielp het bij Whoofer ook wel goed om haar vooral veel grote botten te voeren.
#238235
Lizzy schreef: Onze Whoofer heeft dit ook gehad. Ik heb toentertijd een homeopathisch middel van Wim de Leeuw gehad en daarna was het over... Ohhh, ik weet niet meer wat het was. Zal wel even zoeken!

Overigens hielp het bij Whoofer ook wel goed om haar vooral veel grote botten te voeren.
Oh, ja als je nog na wilt zoeken welk middel dat was, héél graag, want op zulke momenten zijn we niet zo gecharmeerd van haar aanwezigheid :-X.
Grote botten krijgt ze regelmatig, minimaal 1x per week en meestal 2x (lamsribben of een koeienknie). Ze poept trouwens altijd hele mooie harde drollen.
#238239
Het is Siliciea C30 geweest. Lees ik alleen in het boek van Westerhuis dat dat vooral bij anusfistels wordt gebruikt. Maar volgens mij had Whoofer helemaal geen fistels. En toch hielp het als een speer.
#238253
Lizzy schreef: Het is Siliciea C30 geweest. Lees ik alleen in het boek van Westerhuis dat dat vooral bij anusfistels wordt gebruikt. Maar volgens mij had Whoofer helemaal geen fistels. En toch hielp het als een speer.
Ah, dank je wel Lizzy :-*, 't is het proberen waard denk ik.
#238360
O, dan ga ik dat ook maar eens zoeken Lizzy.
Gizmo heeft er nl ook regelmatig last van.

Dierenarts heeft het een paar keer uitgeknepen, soms met groot gevolg (oftewel, meteen daarna andere kleren aantrekken ;D ), soms met wat minder gevolg.

Maar ik heb nog nooit gemerkt dat hij het uit zichzelf geleegd heeft.
Kan het alleen merken doordat hij dan sleetje rijdt of aan zijn kont likkert.

Laatste tijd een beetje aangezien, omdat ik dacht dat botten eten wel voor verbetering zou zorgen.
En het is ook minder (kan ook toeval zijn natuurlijk, hij heeft er niet altijd even veel last van), maar niet over.
#957899
Het is een heel oud topic, maar ik vind het toch wel interessant, ik word nl helemaal gek van Ziggy's anaalklierproblemen. Regelmatig zit ze op de bank (minimaal 1 keer per 2 weken) en dan begint ze als een gek te soppen, als je het niet door hebt zit heel de bank onder de anaalkliervocht en dat is niet fijn als je een stoffen bank hebt, net begon ze weer te soppen (gelukkig op de vloer) en ik begon al een heel heftige putlucht te ruiken, dus heb ik maar besloten de anaalklieren weer een keer uit te knijpen (dit doe ik niet vaak, aangezien dat ook niet heel goed schijnt te zijn) en er kwam weer een lading anaalkliervocht uit (een beetje gelig van kleur).
Kai moest toen hij nog brokken kreeg regelmatig uitgeknepen worden, maar sinds hij barft (ruim 4,5 jaar) is het nooit meer nodig geweest, maar bij Ziggy is dit niet het geval en ik word er echt een beetje gek van, want het is niet fris en soms loopt het er zomaar uit (als we in de bus zitten bijvoorbeeld :-[).
Ik zie dat er in dit topic 2 middeltjes worden aangeraden en ik vraag me af of Nitus (Anne- Marie toch?) het nog heeft uitgeprobeerd en wat jou ervaring was met dit middel, want ik zou toch wel een oplossing willen vinden voor dit probleem.
Of denken jullie dat ik het een keer uit moet laten spoelen bij de dierenarts, ik meen me te herinneren dat ze dit weleens met antibiotica inwendig doen....
#958519
Boomer heeft dit ook: vooral als ze schrikt, of gespannen is, dan flatst het er zo uit. Lijkt wel donkerbruin sap. Als ze 'sleetje' gaat rijden, dan kun je er meestal wel van op aan dat ze binnen de kortste keren het spulletje laat lopen. Voordeel is dan dat het daarna een poosje niet meer voorkomt. Ik maak dan haar achterwerk heel voorzichtig schoon met gewoon een vochtig lapje. Ze lijkt er zelf verder geen last van te hebben, wij wel!!  :o
groetjes Jeannette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door