Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1999308
Ik laat ook altijd bij Maarten de HD foto's maken. Hij neemt er echt de tijd voor. Altijd tijd om uitleg te geven, je hebt nooit het idee dat je de deur uit gekeken wordt, ook al zit de wachtkamer stampvol.
Voor HD foto's geef ik ook altijd aan dat het officiële zijn en dat ik daar Maarten voor wil hebben.
Vwb duur, hij is idd niet de goedkoopste, laatste keer met Fjurdy was ik ook een behoorlijk smak geld kwijt. Daar tegenover staat dat hij de enige is die in 1x bloed kan trekken bij Fjurdy, en ontzettend lief is voor hem.
Al met al een geweldige DA.
Van de RVB krijg je daarna nog altijd een acceptgiro, pas als je dat betaald hebt dan worden de foto's bekeken.
#2001096
Zo, we zijn gisteren voor HD foto's bij Maarten Kappen geweest. Ja, een aardige rustige prettige kerel, kan niet anders zeggen. Maar, ik vind de foto's zoals ik ze inmiddels gewend ben van Maarten. Biscuit heeft trouwens mooie strakke heupen met diepe kommen en mooie ronde koppen en kommen, onder voorbehoud natuurlijk: mooie A heupen.

Ik vroeg hem nog naar de norbergwaarde. Die heeft hij ook nog voor me opgemeten. Wisten jullie dat? Ik dus niet. Sinds iets meer dan een jaar meten ze die anders. Die meten ze niet meer vanaf de buitenkant van de kom maar vanaf het streepje dat je ziet op de kop. Waardoor de NB waardes minder hoog uitpakken en vergeleken met ruim een jaar geleden je nu dus een beetje appels met peren zit te vergelijken. Biscuit's NB waardes zijn -onder voorbehoud- 29, maar die zou dus hoger zijn geweest volgens de oude meting.

Ach, zo schattig, Biscuit ligt in die bak, ik moest haar koppie vast houden en naar achteren houden, ze vond het allemaal wel heel eng, begint ze daar uitgebreid mijn kin en mondhoeken te likken, mijn schetige smurfje. Ze is zoooo lief!!!!!!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 29 apr 2011, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#2001120
ik begrijp het toch niet helemaal
er is dus een neiwue manier van NB metem
nou is het bij Biscuit op -29 uitgekomen, door de nieuwe meting
wordt dat gemeld bij bv de vereniging dat het volgens de nieuwe meting is gebeurd?
en...worden alle andere honden ook via de nieuwe meting gemeten?

ik bedoel...op het lijstje bij het blad van de ver. komt te staan welke hondje onderzocht zijn

er is duidelijk een verschil tussen 40(oude meting) en 29 nieuwe meting
#2001126
Flat schreef: ik begrijp het toch niet helemaal
er is dus een neiwue manier van NB metem
nou is het bij Biscuit op -29 uitgekomen, door de nieuwe meting
wordt dat gemeld bij bv de vereniging dat het volgens de nieuwe meting is gebeurd?
en...worden alle andere honden ook via de nieuwe meting gemeten?

ik bedoel...op het lijstje bij het blad van de ver. komt te staan welke hondje onderzocht zijn

er is duidelijk een verschil tussen 40(oude meting) en 29 nieuwe meting
Ik weet het niet Do, maar dat is wel een goede vraag. Ik zou ook denken dat dit belangrijke dingen zijn voor een RV om te weten. Maar ik heb echt geen idee of dat daar bekend is. En ja, alle honden worden op deze wijze gemeten.

Overigens is de nieuwe NB waarde 29 natuurlijk niet de oude NB waarde 40. De verschillen zullen niet dermate groot zijn maar Maarten zei dat Biscuit nu een NB had op haar rechterheup van 14 en die zou boven de 15 zijn geweest met de oude meting.
#2001137
Lizzy schreef: Ik weet het niet Do, maar dat is wel een goede vraag. Ik zou ook denken dat dit belangrijke dingen zijn voor een RV om te weten. Maar ik heb echt geen idee of dat daar bekend is. En ja, alle honden worden op deze wijze gemeten.

Overigens is de nieuwe NB waarde 29 natuurlijk niet de oude NB waarde 40. De verschillen zullen niet dermate groot zijn maar Maarten zei dat Biscuit nu een NB had op haar rechterheup van 14 en die zou boven de 15 zijn geweest met de oude meting.
dat de nieuwe meting anders is dan de oude begrijp ik

alleen is het erg verwarrend deze nieuwe meting
vooral voor puppie kopers(dat is het eerst waar ze naar kijken ::)) en puppie kopers weten nieks van nieuwe of oude metingen, ze zien wat op een website staat of in het blad

ik vraag me gewoon af.....ik moet straks ook, daarom
staat er ergens een dovumentatie over deze nieuwe manier van meten?
Laatst gewijzigd door Do op vr 29 apr 2011, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2001142
Flat schreef: dat de nieuwe meting anders is dan de oude begrijp ik

alleen is het erg verwarrend deze nieuwe meting
vooral voor puppie kopers(dat is het eerst waar ze naar kijken ::)) en puppie kopers weten nieks van nieuwe of oude metingen, ze zien wat op een website staat of in het blad

ik vraag me gewoon af.....ik moet straks ook, daarom
staat er ergens een dovumentatie over deze nieuwe manier van meten?
Goeie vragen maar je stelt meer vragen dan dat ik kan beantwoorden :biggrin2:. Waar ga jij Bizzy laten rontgenen? Je zou het aan deze DA kunnen vragen, kijken wat die zegt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door