Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door luca
#235197
Hallo allemaal, ik ben bij haar gebleven totdat ze ze sliep. De operatie is goed verlopen, de wonde naast haar oogje is ongeveer 5 cm. Er werd ook in het oogslijmvlies gesneden waardoor haar oogje gisteren 's avonds opnieuw wat bloedde.Ze heeft een kraag om, waardoor ze zo nu en dan ergens tegen aan botst. Ik moet 3 maal per dag antibiotica-zalf aanbrengen. Binnen 14 dagen worden de hechtingen verwijderd. Ze ziet er natuurlijk zielig uit. Het oog is nog gezwollen, er zit nog aangedroogd bloed op haar vacht. Heb vannacht bij haar geslapen ( ze slaapt op een kindermatrasje, zo heeft ze meer plaats want slapen met die kraag lijkt echt niet eenvoudig). Het eten en drinken verlopen wel moeilijker met de kraag om, maar ik mag er niet aan denken wat er gebeurt als ze de hechtingen openkrabt. We hebben tijdens onze wandeling in elk geval veel bekijks. Heeft iemand van jullie ook een kraag nodig gehad voor zijn hond? Ik zal in elk geval heel blij zijn wanneer de wonde genezen is. Ik durf haar, ondanks de kraag, niet alleen te laten. Hartelijke groeten en een pootje van Maily
Door gonny
#235199
Gelukkig is het goed gegaan!!! en ja zo'n kraag is héél vervelend!!! een schemerlampje zijn ze dan hé ;)
maar het is voor een goed doel!! liever een paar dagen voor lamp lopen, dan de hechtingen eruit!!!
suc6 verder met het herstel!!! :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#235337
Kun je met wandelen en eten niet even de kraag af doen? Waarschijnlijk is ze dan zo afgeleid dat ze niet eens moeite zal doen om aan haar oog te gaan krabben.
Desnoods doe je haar thuis als je haar goed in de gaten kan houden een schoentje of sokje om haar achterpootje, dan kan ze geen hechtingen kapot krabben, en hoeft ze niet constant die kap om.

Wat fijn trouwens dat de operatie helemaal goed is verlopen, nu maar hopen op een voorspoedig herstel :).
Door Lizzy
#235411
luca schreef: Hallo allemaal, ik ben bij haar gebleven totdat ze ze sliep. De operatie is goed verlopen, de wonde naast haar oogje is ongeveer 5 cm. Er werd ook in het oogslijmvlies gesneden waardoor haar oogje gisteren 's avonds opnieuw wat bloedde.Ze heeft een kraag om, waardoor ze zo nu en dan ergens tegen aan botst. Ik moet 3 maal per dag antibiotica-zalf aanbrengen. Binnen 14 dagen worden de hechtingen verwijderd. Ze ziet er natuurlijk zielig uit. Het oog is nog gezwollen, er zit nog aangedroogd bloed op haar vacht. Heb vannacht bij haar geslapen ( ze slaapt op een kindermatrasje, zo heeft ze meer plaats want slapen met die kraag lijkt echt niet eenvoudig). Het eten en drinken verlopen wel moeilijker met de kraag om, maar ik mag er niet aan denken wat er gebeurt als ze de hechtingen openkrabt. We hebben tijdens onze wandeling in elk geval veel bekijks. Heeft iemand van jullie ook een kraag nodig gehad voor zijn hond? Ik zal in elk geval heel blij zijn wanneer de wonde genezen is. Ik durf haar, ondanks de kraag, niet alleen te laten. Hartelijke groeten en een pootje van Maily
Goed om te lezen dat de operatie/narcose helemaal goed is gegaan! Dat is toch de belangrijkste stap. Onze hond heeft ook wel met een kap op moeten lopen. Ik moet zeggen dat hij er na een tijdje wel aan gewend raakte en er beter mee om kon gaan.....
Door luca
#235433
Ja Lizzy, vandaag lukt het al wat beter. Het is in het begin natuurlijk een aanpassing met zo'n ding op je kop ;)
Door Truus
#236184
Hoi Marianne, wat ben ik blij voor je dat alles goed is verlopen zeg :D. Gelukkig is het nu een kwestie van opknappen he. Pfff....wat zul jij in spanning hebben gezeten en nu opgelucht zijn !
Een knuffel voor Maily :-*
Door luca
#236586
Ik ben wel blij dat de operatie achter de rug is, Truus. Nu nog afwachten wat het onderzoek van het labo uitwijst. Zal pas echt gerust zijn wanneer ik de uitslag heb ( op 18 januari wanneer de draadjes verwijderd worden). Dank aan allen voor het medeleven :-* :-* :-*
Door Truus
#236588
luca schreef: Ik ben wel blij dat de operatie achter de rug is, Truus. Nu nog afwachten wat het onderzoek van het labo uitwijst. Zal pas echt gerust zijn wanneer ik de uitslag heb ( op 18 januari wanneer de draadjes verwijderd worden). Dank aan allen voor het medeleven :-* :-* :-*
OOk daar gaan we voor duimen! Dat het maar een goede uitslag mag zijn ;). Daar gaan we maar even vanuit he, maar ook dat blijft weer spannend.
Hou ons op de hoogte ;) :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door