Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nienke
#236949
Binno schreef: Je zou Euphrasia oogdruppels kunnen geven (wij gebruiken "Euphrasia-stillidoses" van Unda). Of Optilan oogdruppels van VSM, daar zit ook oa. Euphrasia in.
Hoi,

Ik heb nogal eens honden met licht ontstoken ogen, rood en tranend. de Deense dog )weet-je-wel de rachitis one, die het overigens fantastisch doet) heeft al tweemaal een blauwe waas over yän oog gehad. Hij heeft ook van die droopy ogen en Chiang Mai is behoorlijk stoffige door al de bouw werkzaamheden. Verder heb ik oa zand in de kennels.

Afijn, eerst een 1/10 dilution van Calendual-hypericum gevolgd door een 1/10 dilution van Euphrasia doet heel goed the trick hier. Maar,zoals Tannetje al schreef, het hangt geheel van de oorzaak af. Het droog'oog van een beagletje wordt niet blijvend beter, hoewel het wel wat verlichting geeft, en de droopers hebben steeds terug kerende rode ogen.

En ondertussen HAAT ik computers >:( >:( Er is altijd wel iets mee gggggrrrrrrrrrrrr

;) MVG, Nienke
Door ~anna~
#236951
Komt dit vaak voor bij witjes want die van mij heeft het ook.
Ik heb Cavasam oogzalf gehad en het kwam gewoon weer terug dat geef ik nu dus ook niet meer.
Met kamille thee vond ik beter gaan maar die hielp ook niet helemaal.
Dus ga ik de druppels van VSM proberen ik vind het wel vervelend hoor mijn andere hond heeft er geen last van ik moet hem wel steeds verbieden dat hij niet haar ogen gaat likken.
Door Helen
#238613
Bij Kuma is het oogje helemaal over!!!! :D Hij blijft mooi droog en schoon. Het was echt een gevolg van die oorontsteking en kennelijk was zeven dagen druppelen te weinig. Drie dagen erbij en het verbeterde aanzienlijk. Het traanstreepje is heel minimaal en is nooit meer nat. Je ziet het streepje zelfs met de dag schoner worden en "opbleken".
Door Nelly
#238669
balupa schreef: Komt dit vaak voor bij witjes want die van mij heeft het ook.
Ik heb Cavasam oogzalf gehad en het kwam gewoon weer terug dat geef ik nu dus ook niet meer.
Met kamille thee vond ik beter gaan maar die hielp ook niet helemaal.
Dus ga ik de druppels van VSM proberen ik vind het wel vervelend hoor mijn andere hond heeft er geen last van ik moet hem wel steeds verbieden dat hij niet haar ogen gaat likken.
Heb het met m'n andere 3 witjes nog niet meegemaakt. En misschien is het helemaal niet verkeerd als dat oogje wordt schoongelikt door een andere hond? Als 1 van de 2 groten hier dat zou doen, zou ik het niet verbieden hoor.
Door Nelly
#238672
Helen schreef: Sorry Nelly trouwens, dit is jouw topic :-[
Geeft toch niks joh, we leren er allemaal van denk ik. Maarre, mijn da heeft niks getest met een stripje, zei gewoon: oogje loopt over en doe er deze druppels maar in. Oogje ziet er ook absoluut niet onstoken of geirriteerd uit, is niet dik of gezwollen of troebel of pussig, niks van dat alles, alleen die traanstreep. Misschien toch een verstopt traanbuisje? Offe, andere Da zoeken?
Door Nelly
#238674
O ja, voor alle duidelijkheid niet vergeten te zeggen: Hij zei dat het bindvlies geirriteerd was. Maar wat doe ik daartegen? Hij lag bij de fokster op zaagsel, kan dat de oorzaak zijn? Het stof bedoel ik dan, maar dan zou het na verloop van tijd toch vanzelf over moeten gaan?
Door Helen
#238713
Nelly schreef: O ja, voor alle duidelijkheid niet vergeten te zeggen: Hij zei dat het bindvlies geirriteerd was. Maar wat doe ik daartegen? Hij lag bij de fokster op zaagsel, kan dat de oorzaak zijn? Het stof bedoel ik dan, maar dan zou het na verloop van tijd toch vanzelf over moeten gaan?
Dat was bij Kuma dus ook geirriteerd. Maar bij haar was het oogje ook een beetje ontstoken dus.
Door Jacqueline74
#240343
Cujo heeft ook regelmatig vieze oogjes maar volgens mij heeft hij er geen last van. We maken het gewoon steeds schoon.
Door Nelly
#240512
Wij maken Andor z'n oogje ook steeds schoon en zo te zien heeft hij er ook niet echt last van, alleen die rode traanstreep is zo'n rotgezicht :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#240554
Veel pups hebben wat viezige ogen. Volgens mij komt dat doordat ze moeten wennen aan het stof en de bacteriën in de nieuwe omgeving. Bovendien willen pups nogal eens wild zijn en door veel te spelen en te rennen ook veel stof in hun ogen krijgen.
Dat gaat vanzelf over, als er tenminste verder niets anders aan de hand is.
Door Corien
#242306
Hoi Nelly,
Heb zelf ook wel herdertjes met tranende oogjes gehad en ze groeien er vaak weer over heen. Maar deppen met thee hersteld de zuurtegraad, kan altijd. Wat ik zelf met succes gebruik is Oftzal oogzal van Beaphar, gweoon bij de dierenwinkel Is vaseline met vitamine A. Twee maal daags smeren als het nodig is en paar dagen erna, en dan bewaren in de koelkast. Misschien heb je er wat aan>
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door