Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1986200
Ik sprak van de week iemand, die deed 2x per week een ongebruikt theezakje, dus de kruiden
over het voer heen... Gewoon verschillende smaken. Voor de gezondheid.
Voerde wel gewoon kvv.

Ik had hier werkelijk nog nooit van gehoord, kan dit geen kwaad??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1986242
Zoals het hier staat zie ik er ook niet zoveel in. Wat ik wel ken, en ook doe, is van kruiden een thee maken en dat geven. Maar dan kun je thee ook lezen als aftreksel of  infusie, want met de associatie "lekker bakkie thee" heeft het niets te doen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1986299
Ja, maar dan haal je niet een zakje pickwick chemische vruchten of AH-huismerk Engelse melange open om dat over de kvv te strooien.
Dergelijke kruiden voor fytotherapeutische doeleinden koop je meestal los en laat je trekken om dan het nat te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1986359
koekje schreef: Ja, maar dan haal je niet een zakje pickwick chemische vruchten of AH-huismerk Engelse melange open om dat over de kvv te strooien.
Dergelijke kruiden voor fytotherapeutische doeleinden koop je meestal los en laat je trekken om dan het nat te geven.
Ja precies, dat is wel even anders en in een zakje thee met kersen zie ik ook niet veel heil.
Door nienk
#1986416
heb ook wel eens gehoord, maar dan wel van die losse thee van de natuurwinkel. ik weet niet waar het goed of slecht voor is, maar het lijkt me beter om (als je iets van kruiden wilt geven) gerichter te zoeken dan zomaar een zakje supermarkt thee over het eten te doen.
Door Alba
#1986553
Ik geef Alba nu ze loops is wel thee getrokken van gedroogde framboosblaadjes (niets anders, dus geen thee als in thee van een theeplant), omdat ze de blaadjes niet wil eten. Dit topic brengt me wel op het idee om te kijken of ze ze geweekt misschien wel eet.

Maar verder ga ik nu niet ineens al onze zakjes kruidenthee over het voer van Alba gooien :-\.
Door *Evie*
#1986572
Verse gezonde kruiden doen veel meer mensen ja, maar dit was echt van de zakjes thee,
openknippen en dan over het voer strooien. Hond kreeg ook elke keer een andere smaak
om verschillende kruiden binnen te krijgen  :-X

Dus ik huh wat voor thee dan, nou je weet wel, gewoon van de supermarkt...
Door nienk
#1986713
verschillende kruiden in supermarkt thee?  ??? nouja, ze moet het zelf weten, maar de hond is daar denk ik op geen enkele manier bij gebaat. of het hem kan schaden weet ik niet.
Door Martine.
#1986788
Volgens mij hebben ze bij een beetje goed gesorteerde supermarkt toch ook brandnetel, kamille, rozebottel en dat soort thee. Volgens mij ook wel gewoon 100% van deze ingrediënten. Misschien (hopelijk) bedoeld ze dat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door