Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#236538
Vind dat echt heel erg voor je :'( :'(
en ik wens je heel veel sterkte.
Ik ben van mening dat je wel moet laten onderzoeken waar het vandan komt.
Wat je fokker betreft, personelijk zou ik opzoek gaan naar een andere fokker, niet omdat je pup ziek was maar om de manier van omgaan met jou.
Aangezien je vanaf het begin ellende heb gehad met je pup zou ik als fokker jou een nieuwe pup geven, omdat je in de ellende heb gezeten en zit en je bent je hondje kwijt.
Dat heet begaan zijn met je.
Maar mischin zou ik een hele slechte fokker zijn.
Door Lizzy
#236546
Hoe verschrikkelijk de hele toestand ook is, ik zou (als ik jou was) sectie laten verrichten.

Ten eerste is het voor jezelf goed om te doen. Je hoeft je dan nooit meer af te vragen wat het toch geweest is. Je kunt ook alleen maar spijt krijgen van dingen die je NIET hebt gedaan.... En je later denken "had ik maar" is zinloos.

Ik meen het echt, ik zou het ook zeker laten verrichten!

Ongeacht dus wat de fokker er van vindt. Overigens moet mij van het hart dat mij de reactie van de fokker erg tegenvalt. Een fokker die begaan is met zijn ras zal willen weten of het erfelijk is. Blijkbaar zijn ze bang dat ze deze lijn niet voort kunnen zetten ofzo.

Als het erfelijk is dan heb je recht om een vergoeding van de fokker te krijgen (geld vergoeding is meestal tot aan het aankoopbedrag). De 'vergoeding' kan bestaan uit een nieuwe pup of uit geld. Als zij je dus een nieuwe pup wil geven, dan kun jij niet eisen dat je geld terug krijgt. Volgens mij.

Reden te meer trouwens om sectie te laten verrichten. Als dit een erfelijk probleem is (of mogelijk erfelijk is), dan zou ik dus never-nooit geen nieuwe pup van deze fokker willen.... Het is dan heel jammer, maar dan zul je je verlies moeten dragen en op zoek moeten gaan naar een andere fokker.....

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst! Ik vind jullie moedig :-*!
Door Lupa
#236553
hier hebje niks aan maar wil het toch kwijt.
Zite me boos te maken over jou fokker.

Als ik fokker zou zijn zou ik zeker willen weten waar "mijn" pup aan overlijden is, en hoe kan ze stellig zeggen dat het niet aangeboren is?
Door ine
#236559
Lupa schreef: hier hebje niks aan maar wil het toch kwijt.
Zite me boos te maken over jou fokker.

Als ik fokker zou zijn zou ik zeker willen weten waar "mijn" pup aan overlijden is, en hoe kan ze stellig zeggen dat het niet aangeboren is?
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Daarom zei ik al, dat ze het moet melden (na de sectie) bij fokker en vereniging, waaraan de pup is overleden.
Door youp
#236569
Jullie duwen me de goede richting op, bedankt.
Youp is nu onderweg naar Zwolle. De uitslag komt binnen 4 weken.

Het valt me ook erg tegen van de fokker. We hebben bewust gekozen voor een fokker die aangesloten is bij de NDDC. Ik had dit echt niet verwacht. We hadden echt goed contact en zijn zelfs een paar weken geleden nog langs geweest met Youp. En dat terwijl het bijna 3 uur rijden is voor ons. We hadden echt vertrouwen in deze mensen.

Als er uit komt dat het aangeboren is hebben we dus recht op een nieuwe pup. Ik weet ook nog niet of dat wel wil. Blijkbaar hebben ze niet het beste voor met de bloedlijnen, anders wil je zoiets weten.

Als het blijkt dat dit voortkomt uit die diarree is het ook goed. Dan weet ik dat tenminste.

Ben nu uit verdriet en woede mijn hele huis aan het schoonmaken. Doe ik altijd.
Door Francisca
#236575
Heel veel sterkte. :-*
Heel verstandig dat je laat onderzoeken wat het was. Onze Sunny had ook zwakke nieren en daar kwamen we achter omdat hij regelmatig last had van diarree.
Door danielle1980
#236576
allereerst wat verdrietig voor jullie :'( :'(
heel veel sterkte,
het moet erg moeilijk zijn voor jullie :'( :'(

dan over de fokker als het in het contract staat zijn ze verplicht om je of een pup of geld te geven als het erfelijk is.
daarom vind het heel goed dat je sectie laat doen,
zodat je in ieder geval zelf weet wat het is. :D

als het dan erfelijk blijkt te zijn heb je alle recht.
ik kan me voorstellen dat je geen pup meer bij deze fokker zou willen.
wat onwijs lullig voor jullie dat de fokker zo reageerd dat moet erg moeilijk zijn voor jullie,
en het is al moeilijk genoeg >:( :'( :'(
je zou dan ook geld terug kunnen krijgen.
dan kun je daarmee eventueel laten misschien als je dat zou willen ergens anders een pup kopen.

ookal zou je dat voorlopig niet willen,
wat ik me heel goed voor kan stellen,
het is de plicht van een fokker en daar moeten ze zich aan houden. >:(
ik zou dan ook zeker contact opnemen met de rasvereniging.

heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#236580
youp schreef: Jullie duwen me de goede richting op, bedankt.
Youp is nu onderweg naar Zwolle. De uitslag komt binnen 4 weken.

Het valt me ook erg tegen van de fokker. We hebben bewust gekozen voor een fokker die aangesloten is bij de NDDC. Ik had dit echt niet verwacht. We hadden echt goed contact en zijn zelfs een paar weken geleden nog langs geweest met Youp. En dat terwijl het bijna 3 uur rijden is voor ons. We hadden echt vertrouwen in deze mensen.

Als er uit komt dat het aangeboren is hebben we dus recht op een nieuwe pup. Ik weet ook nog niet of dat wel wil. Blijkbaar hebben ze niet het beste voor met de bloedlijnen, anders wil je zoiets weten.

Als het blijkt dat dit voortkomt uit die diarree is het ook goed. Dan weet ik dat tenminste.

Ben nu uit verdriet en woede mijn hele huis aan het schoonmaken. Doe ik altijd.
Allereerst veel sterkte :'(

Dan over je contract. Staat daarin dat als de hond binnen een jaar overlijd aan een erfelijk iets dat je dan rechten hebt of als de hond binnen 1 jaar overlijd. Dit laatste meende ik namelijk op te maken uit een eerder berichtje van je. Daar zit namelijk nogal verschil in. Want hoewel veel ziekten bij het ene ras en/of bloedlijn vaker voorkomen waardoor men wel een erfelijkheid vermoed is erfelijkheid niet 100% bewezen c.q. aantoonbaar. Daarbij is het dan hoogst merkwaardig (of niet ::) )te noemen dat de fokker geen sectie wilde.

Jammer dat je dit ook nog allemaal voor je kiezen krijgt, het had een mens goed gedaan als je wat fokkersupport had gekregen.
Door youp
#236617
Er staat in: Als er binnen 1 jaar aantoonbare erfelijke en/of aangeboren afwijkingen worden geconstateerd dat je de hond dan terug mag doen aan de fokker in ruil voor een nieuwe pup.

Dat doet toch niemand! Als hij ziek is ruil je hem lekker in! Klaar! Het is toch geen auto.

Betekent dit dan dat als je de hond laat inslapen je uberhaupt nergens meer recht op hebt?

Deze regel is me nooit eerder opgevallen omdat je daar gewoon niet van uit gaat.
Door danielle1980
#236642
youp schreef: Er staat in: Als er binnen 1 jaar aantoonbare erfelijke en/of aangeboren afwijkingen worden geconstateerd dat je de hond dan terug mag doen aan de fokker in ruil voor een nieuwe pup.

Dat doet toch niemand! Als hij ziek is ruil je hem lekker in! Klaar! Het is toch geen auto.

Betekent dit dan dat als je de hond laat inslapen je uberhaupt nergens meer recht op hebt?

Deze regel is me nooit eerder opgevallen omdat je daar gewoon niet van uit gaat.
helaas maar waar er zijn mensen die dat wel doen. :(
maar goed daar gaat t niet om.

ik kan me voorstellen dat het je niet opgevallen is.
ik zelf heb nooit mn koopcontract van mijn honden goed doorgelezen,
intresseerde me toen niet,
want zoals je al zei je gaat daar niet van uit. :(
en dan nog je hebt vertrouwen in je fokker dat alles in goed vertrouwen geregeld is :'(

staat er verder helemaal niets in over garantie als pup overlijd?
geld of wat dan ook?
of vergoeding als het geconstateerd is?
alleen dat je m terug mag brengen?
dat zou wel erg raar zijn >:(
want wat als je de hond wilt houden als ze iets erfelijks hebben,
betalen ze dan niet voor bv operatie?
is er helemaal geen stuk waar het erover gaat verder?

sorry hoor maar als dat zo is,
is jou fokker wel heel slim maar ongelooflijk lullig, >:( >:(
want de meeste mensen brengen hun hond dan niet terug,
dus zo komen ze wel makkelijk er onder uit >:(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 06 jan 2005, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tweedy
#236643
Veel sterkte Youp.
Ik hoop dat je eindelijk zal weten waar het fout is gelopen , en je alsnog een nieuwe pup zal kunnen bekomen.

Sterkte meisje !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#236656
youp schreef: Er staat in: Als er binnen 1 jaar aantoonbare erfelijke en/of aangeboren afwijkingen worden geconstateerd dat je de hond dan terug mag doen aan de fokker in ruil voor een nieuwe pup.

Dat doet toch niemand! Als hij ziek is ruil je hem lekker in! Klaar! Het is toch geen auto.

Betekent dit dan dat als je de hond laat inslapen je uberhaupt nergens meer recht op hebt?

Deze regel is me nooit eerder opgevallen omdat je daar gewoon niet van uit gaat.
Pup ingeruild of niet. Ik denk dat je de wet achter je hebt staan als je gewoon je geld (aankoopbedrag) terugeist.
Door danielle1980
#236657
Angelique schreef: Pup ingeruild of niet. Ik denk dat je de wet achter je hebt staan als je gewoon je geld (aankoopbedrag) terugeist.
hmm weet je dat wel zeker? ??? :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#236661
danielle1980 schreef: hmm weet je dat wel zeker? ??? :-\
Ja, eigenlijk wel. De wet is namelijk simpel. De verkoper (fokker) heeft een product verkocht welke niet aan de verwachting voldeed en daarom dient hij de koper schadeloos te stellen.
Het is logisch dat je van die fokker geen hond meer wilt en dan is het niet meer dan normaal dat ze het aankoopbedrag teruggeven.

Die verkoopcontracten zijn in de regel allemaal ze lek als een mandje. Zo slim is deze fokker niet aangezien ze wel praat over inruilen bij afwijkingen, maar de regel voorziet niet in het feit dat de betreffende hond al is overleden.

Stuur een mooi briefje waarin je je eis kenbaar maakt. Geen reactie, dan stuur je er een advo op af of je maakt het aanhangig middels een kort geding.
Door danielle1980
#236662
Angelique schreef: Ja, eigenlijk wel. De wet is namelijk simpel. De verkoper (fokker) heeft een product verkocht welke niet aan de verwachting voldeed en daarom dient hij de koper schadeloos te stellen.
Het is logisch dat je van die fokker geen hond meer wilt en dan is het niet meer dan normaal dat ze het aankoopbedrag teruggeven.

Die verkoopcontracten zijn in de regel allemaal ze lek als een mandje. Zo slim is deze fokker niet aangezien ze wel praat over inruilen bij afwijkingen, maar de regel voorziet niet in het feit dat de betreffende hond al is overleden.

Stuur een mooi briefje waarin je je eis kenbaar maakt. Geen reactie, dan stuur je er een advo op af of je maakt het aanhangig middels een kort geding.
o :o
waarom heb ik dan eigenlijk een koopcontract ::)
ja ok voor mezelf en mn pups te beschermen.

maar het zou in dit geval heel mooi zijn,
want vind dat die fokker er geen kl*te van bakt.
welke fokker wil nu niet weten of het erfelijk is ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door