Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
#236461
Kim, onwijs veel sterkte de komende uren en ook de dagen die komen gaan! :-*
Geef Youp een lieve knuffel voor hij gaat! :-*
Door youp
#236471
Youp is vanmorgen om 10 over 9 heengegaan. Het is heel rustig gegaan en we hebben hem tot het eind in onze armen gehad.

We moeten vandaag beslissen of we sectie willen laten verrichten. Alleen op deze manier is het mogelijk om vast te stellen of dit aangeboren is of niet.
Voor ons is het nier belangrijk maar voor de fokker misschien wel. Ze hebben namelijk zelf een teefje uit dit nest gehouden. Ik ga haar vanmiddag bellen.
Door guusenkereltje
#236473
Wat verdrietig.

Dan denk je misschien is het ook maar beter zo.
Je hebt gedaan wat je kon en Youp zijn einde is vredig.
Maar toch.

Strekte
Sas

ook ik zit te huilen
Door Lizzy
#236474
youp schreef: Youp is vanmorgen om 10 over 9 heengegaan. Het is heel rustig gegaan en we hebben hem tot het eind in onze armen gehad.

We moeten vandaag beslissen of we sectie willen laten verrichten. Alleen op deze manier is het mogelijk om vast te stellen of dit aangeboren is of niet.
Voor ons is het nier belangrijk maar voor de fokker misschien wel. Ze hebben namelijk zelf een teefje uit dit nest gehouden. Ik ga haar vanmiddag bellen.
Ach gossie, wat vind ik dit diep triest en verschrikkelijk voor jullie.... :'(. Wat verschrikkelijk erg... dat jullie hem zo jong hebben moeten laten gaan.... ik heb echt verschrikkelijk medelijden met jullie en huil met jullie mee.... Ik snap dat het voor jullie niet uitmaakt of dit een aangeboren probleem is of niet. Maar ik denk dat het voor de fokker uiterst belangrijk is om dit te weten. Als dit aangeboren is mag er natuurlijk niet meer gefokt worden met deze honden want niemand mag nog een keer door deze hel gaan. Het is misschien heel moeilijk en naar om sectie te laten verrichten, maar misschien vind je troost bij de gedachten dat Youp misschien voorkomt dat er in de toekomst nog meer leed plaats vindt....

Veel sterkte en liefs, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 06 jan 2005, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wimk
#236476
Ik weet niet wat ik moet zeggen.

Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.

En ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.
Door Helen
#236481
Ik vind het verschrikkelijk om te horen dat Youp en jullie dit allemaal mee hebben moeten maken. Ik leef met jullie mee.

heel veel sterkte toegewenst,

Helen
Door youp
#236500
Heb de fokker net gebeld en ze wil het dus niet. Zij gelooft namelijk niet dat dit aangeboren is.

We hebben het natuurlijk nog niet over een nieuwe pup gehad, maar ik moet daar toch over nadenken.
Er staat in het contract dat we recht hebben op een nieuwe pup als Youp binnen een jaar overlijdt.
Stel ze zegt straks dat we geen nieuwe pup krijgen omdat we zelf te lang met die diarree hebben gelopen?
We hebben dan dus geen sectie laten verrichten.
Ik ga hier niet van uit, maar toch. Hoe zit dit nu precies? Heb je altijd recht op een nieuwe pup als dit in het contract staat? Ongeacht de doodsoorzaak?

Vindt het heel erg om er nu al over na te denken. Maar we moeten vandaag beslissen.
Door gonny
#236503
youp schreef: Heb de fokker net gebeld en ze wil het dus niet. Zij gelooft namelijk niet dat dit aangeboren is.

We hebben het natuurlijk nog niet over een nieuwe pup gehad, maar ik moet daar toch over nadenken.
Er staat in het contract dat we recht hebben op een nieuwe pup als Youp binnen een jaar overlijdt.
Stel ze zegt straks dat we geen nieuwe pup krijgen omdat we zelf te lang met die diarree hebben gelopen?
We hebben dan dus geen sectie laten verrichten.
Ik ga hier niet van uit, maar toch. Hoe zit dit nu precies? Heb je altijd recht op een nieuwe pup als dit in het contract staat? Ongeacht de doodsoorzaak?

Vindt het heel erg om er nu al over na te denken. Maar we moeten vandaag beslissen.
ik heb géén idee, moet je vandaag al beslissen of je een nieuwe pup wil??? ???
Door Helen
#236504
youp schreef: Heb de fokker net gebeld en ze wil het dus niet. Zij gelooft namelijk niet dat dit aangeboren is.

We hebben het natuurlijk nog niet over een nieuwe pup gehad, maar ik moet daar toch over nadenken.
Er staat in het contract dat we recht hebben op een nieuwe pup als Youp binnen een jaar overlijdt.
Stel ze zegt straks dat we geen nieuwe pup krijgen omdat we zelf te lang met die diarree hebben gelopen?
We hebben dan dus geen sectie laten verrichten.
Ik ga hier niet van uit, maar toch. Hoe zit dit nu precies? Heb je altijd recht op een nieuwe pup als dit in het contract staat? Ongeacht de doodsoorzaak?

Vindt het heel erg om er nu al over na te denken. Maar we moeten vandaag beslissen.
Ik heb geen verstand van contracten oid, maar ik zou sectie laten verrichten, want wat de fokker ook denkt. Het zou best wel eens aangeboren kunnen zijn en of haar dat aanstaat of niet is wat anders. Nu kan je er duidelijkheid over krijgen. Die kans moet je grijpen, naar mijn mening.
Door Jolly
#236510
ik had dat ook gedaan( sectie laten verrichten), vooral omdat zeer waarschijnlijk de Da ook nou wel eens wil weten wat er nou mis was, daarbij vind ik het heel raar dat de fokker het niet wil weten. Lijkt mij een trand van "in de doofpot stoppen".

Maar goed het is jullie keuze.
Door youp
#236519
Ik moet vandaag beslissen of ik sectie wil.

We krijgen geen nieuwe pup omdat we niet kunnen bewijzen dat het erfelijk of aangeboren is.
We laten dus wel sectie verrichten. De kosten vallen mee. Sectie opzich kost 100,00. Het vervoer is alleen het probleem. Ik wil het niet zelf doen. Het moet dan per koerier, dit gaat wel aardig in de papieren lopen maar dat maakt niet uit. Het komt toch niet boven de aanschafprijs van 1250,00. Ik laat het hier niet bij zitten!
Door ine
#236522
youp schreef: Ik moet vandaag beslissen of ik sectie wil.

We krijgen geen nieuwe pup omdat we niet kunnen bewijzen dat het erfelijk of aangeboren is.
We laten dus wel sectie verrichten. De kosten vallen mee. Sectie opzich kost 100,00. Het vervoer is alleen het probleem. Ik wil het niet zelf doen. Het moet dan per koerier, dit gaat wel aardig in de papieren lopen maar dat maakt niet uit. Het komt toch niet boven de aanschafprijs van 1250,00. Ik laat het hier niet bij zitten!
Misschien eens informeren bij de rasvereniging!
Zodra je weet, wat er was, zou ik dat ook netjes melden bij fokker en vereniging!
Door gonny
#236527
youp schreef: Ik moet vandaag beslissen of ik sectie wil.

We krijgen geen nieuwe pup omdat we niet kunnen bewijzen dat het erfelijk of aangeboren is.
We laten dus wel sectie verrichten. De kosten vallen mee. Sectie opzich kost 100,00. Het vervoer is alleen het probleem. Ik wil het niet zelf doen. Het moet dan per koerier, dit gaat wel aardig in de papieren lopen maar dat maakt niet uit. Het komt toch niet boven de aanschafprijs van 1250,00. Ik laat het hier niet bij zitten!
Oke..ik dacht al.......
heel veel suc6 en sterkte, jeetje zwaar hoor!! :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door