Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1978095
Senta schreef: Ik ga naar Yolande krooshoof van dierenkliniek Kerkelanden in Hilversum.
Een verschrikkelijk lief mens, hart op de juiste plaats en zal je niet opzadelen met onzinnige onderzoeken.
Je kan ze altijd bellen, zij zullen dan adviseren wat het beste is gezien je verhaal.
Als ik meteen naar haar toe was gegaan had ik mijzelf 1500 kunnen besparen.....

Hier deed lijnrust echter wel goed, dat verschild weer met jou verhaal, ballen ed, je zegt het zelf al niet doen, en ook niet meer loslaten, tot je zeker weet wat er aan de hand is.
Mijn hond gaf ook geen pijn aan maar liep toch echt heel erg slecht.
We zijn bijna een jaar verder en eindelijk ben ik wat positiever......
Yolande Krooshoof had ik over gehoord ja. Ik wil eerst dit proberen, al was het maar op Sally wat positiever tegen over DA's te krijgen. Aangezien we daar straks met 3 man zijn die ze kent en vertouwt, + een DA.

Mocht het hier allemaal niet baten, is Yolande de volgende waar we naar toe gaan.

Lijnrust heeft ze inderdaad 6 weken gehad, maar geen vooruitgang. Ik vind zelf dat ze het 'los' beter doet, dan kan ze op haar eigen draf lopen en daar lijkt ze het minste 'last' van te hebben.
Door danielle1980
#1978106
Lonaa schreef: Sally loopt al een aantal maand (sinds begin van het jaar, of misschien wel al toen we d'r net hadden?) wat moeilijk.
Ze mankt een beetje met haar linkervoorpoot. 'Normaal' gesproken valt het niet op/heeft ze er geen last van. Wel als ze net de mand uit komt en nog veel erger als we lekker lang gewandeld/gerend/gezwommen hebben.

Ze staat er wel op, dus ze gebruikt hem wel. Ik zie er niks aan, en voel er niks aan. Ik mag er ook alles mee (strekken, opvouwen enz.)
Ze LIJKT ook geen pijn te hebben, ze piept niet oid. We zijn 3 x bij de dierenarts geweest maar Sally en de dierenarts is een no go, dankzij onze vorige dierenarts.

Gister zijn we naar Bussloo geweest, heeft ze gezwommen en gisteravond liep ze erg mank. Op dat soort momenten maak ik me zorgen. Vooral omdat ik niet weet WAT het nou is. Is het oud letsel? Is het toch artrose?

De dierenarts heeft mij al eens voorgerekend wat het moet kosten om rontgenfoto's + een leishmania test te doen, rontgenfoto's kosten 240 euro, leishmania 90. Omdat de DA sally niet vertrouwd, moet het onder narcose, das ook nog een goeie 100 euro.

Dat moet toch goedkoper kunnen? Ik heb al eens iets gehoord over foto's laten maken in Duitsland, omdat dat veel goedkoper zou zijn? Iemand daar ervaring mee?

En laat ik dan nog even heel duidelijk zijn. Het welzijn van Sally staat voorop, al kost dat 10.000 euro. Maar de afweging is lastig. Ze loopt goed, heeft plezier, rent graag, is vrolijk, heeft alleen soms een 'ongemak' waar ze geen pijn aan lijkt te hebben. Dan vind ik 400 a 500 euro best veel geld.  :-[

Wie heeft er tips/adviezen/adressen?
ulrike kent goedkoper dierenarts in duitsland, 18 euro voor rontgenfoto
Door Alba
#1978109
Lonaa schreef: Net gebeld, assistente aan de telefoon gehad.. Of ik morgen dan meer even terug wilde bellen tijdens het telefonisch spreekuur van de DA.  :(

Zijn er nog meer mensen met goede tips?
Kranendonk zal een prima dierenarts en orthopeed zijn, maar als Sally een roesje moet zou ik niet daarheen gaan. Zij gebruiken methadon, ketamine en xylazine. Alba heeft 19 uur nodig gehad om uit de narcose te komen, ergens hier in deze hoek staat nog het topic erover. Of Alba hier gewoon heftiger op reageerd dan andere honden, weet ik niet, maar zowiezo vind ik het bizar dat ze nog zulke ouderwetse middelen gebruiken (en dat is ook de mening van een aantal dierenartsen die ik hiernaar gevraagd heb).
Daarbij komt nog dat ik de gehele behandeling daar waardeloos vond, ik ben dus over deze DA-praktijk (in het geheel en als mens, nogmaals het zal een prima arts zijn) niet positief, maar dat is gebasseerd op 1 enkele ervaring.

Ik zou wel foto's gaan laten maken!
Door Lonaa
#1978113
Alba schreef: Kranendonk zal een prima dierenarts en orthopeed zijn, maar als Sally een roesje moet zou ik niet daarheen gaan. Zij gebruiken methadon, ketamine en xylazine. Alba heeft 19 uur nodig gehad om uit de narcose te komen, ergens hier in deze hoek staat nog het topic erover. Of Alba hier gewoon heftiger op reageerd dan andere honden, weet ik niet, maar zowiezo vind ik het bizar dat ze nog zulke ouderwetse middelen gebruiken (en dat is ook de mening van een aantal dierenartsen die ik hiernaar gevraagd heb).
Daarbij komt nog dat ik de gehele behandeling daar waardeloos vond, ik ben dus over deze DA-praktijk (in het geheel en als mens, nogmaals het zal een prima arts zijn) niet positief, maar dat is gebasseerd op 1 enkele ervaring.

Ik zou wel foto's gaan laten maken!
Ik vond de mevrouw aan de telefoon wel een beetje uhm.. gehaast? Kortaf? Veel kabaal en blaffende honden op de achtergrond.  :-\
Nou ja, ik heb niet voor niks iemand anders gebeld. :)
Door Alba
#1978115
Lonaa schreef: Ik vond de mevrouw aan de telefoon wel een beetje uhm.. gehaast? Kortaf? Veel kabaal en blaffende honden op de achtergrond.  :-\
Nou ja, ik heb niet voor niks iemand anders gebeld. :)
Sorry, dat had ik niet gelezen! Succes met Sally!
Door Lonaa
#1978121
Alba schreef: Sorry, dat had ik niet gelezen! Succes met Sally!
Geeft niet.
Ik ben wel blij met je ervaring, hoor. Daar vroeg ik per slot van rekening om. ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1978149
Senta schreef: Ik ga naar Yolande krooshoof van dierenkliniek Kerkelanden in Hilversum.
Een verschrikkelijk lief mens, hart op de juiste plaats en zal je niet opzadelen met onzinnige onderzoeken.
Je kan ze altijd bellen, zij zullen dan adviseren wat het beste is gezien je verhaal.
Als ik meteen naar haar toe was gegaan had ik mijzelf 1500 kunnen besparen.....

Hier deed lijnrust echter wel goed, dat verschild weer met jou verhaal, ballen ed, je zegt het zelf al niet doen, en ook niet meer loslaten, tot je zeker weet wat er aan de hand is.
Mijn hond gaf ook geen pijn aan maar liep toch echt heel erg slecht.
We zijn bijna een jaar verder en eindelijk ben ik wat positiever......
Hier heb ik ook goede ervaringen.
Wat ik ook een plus vond is dat ze werkt met digitale röntgenfoto's, zo kan er makkelijk nog 1 gemaakt worden.
Volgens mij vielen die kosten mee, maar dat moet ik even opzoeken.

Ik heb ook vorig jaar mijn hond bij Dijkshoorn laten röntgenen, 3 foto's inclusief roesje, een uur daar binnen geweest, consult en pijnstillers was ik 350 euro kwijt.
Dijkshoorn moet je wel liggen, hij kan nogal nors zijn, maar wel een hele goede arts.
Ik vind de prijsindicatie die jij krijgt nogal duur voor de foto's.
Door crutz
#1978171
weet niet wat tegenwoordig in Putten (Kranendonk) de prijzen zijn, maar die was altijd zeer betaalbaar en heeft veel ervaring met rontgenen van werkhonden

ga hier met de honden in Berghem naar de DA & denk rondom rontgenen (met screenen dus door DA beoordelen ipv RvB, tenminste de x-honden dan) ben ik circa 100/120 euro kwijt voor heupen, rug & ellebogen (weet t niet zeker, want alles gaat op rekening en die sturen ze eens in de maand ;)) en dat is inclusief roesje en consult...
Door Lonaa
#1978202
Ik heb een afspraak gemaakt, voor vrijdag, in Ede. Dus we zullen zien. Ik ben benieuwd en zenuwachtig. Maar ik hoop zo dat ze Sally kunnen helpen. T meisje is nou al de hele dag kreupel. :(
Door Lonaa
#1978353
Senta schreef: Klopt, dat is zeker een pluspunt! Zal vertellen waarom; bij mijn teef was spondylose geconstateerd, foto's waren gemaakt bij een DA zonder roesje.
Hierdoor zou ze mank lopen, wij dachten eindelijk een dianose, wat wil je na een half jaar beter iets dan niets.
Yolande geloofde dr niets van, en heeft dr hele nek en een gedeelte van dr rug opnieuw gerontgend, mét roesje.
NIETS TE ZIEN! Ze vertelde mij wat het effect van rontgenen zonder roesje was, dit dus. Even een bewegign en er is een schaduw te zien, ik kreeg dr zelfs nog een rug foto gratis bij :biggrin2:
Omdat ze heel zeker wist dat die rug goed was.
Nog een voordeel van digitale rontgen; je kan inzoomen en dat kan erg belangrijk zijn bij een botprobleem.

Ze heeft anderhalf uur ons alle aandacht gegeven, drie foto's en ik was rond de 289 euro kwijt, 1 foto gratis omdat ik zulke pech had en we nog steeds niets wisten wat er nu écht aan de hand was.

Ze was ook super leuk met de hond, gewoon heel normaal, geen poespas, zo vond ik het zo relaxed dat we dr bij waren dat ze een roesje kreeg en lag dat uit te slapen toen we de foto's gingen bekijken.

Edit ik zie dat je een afspraak heb gemaakt waar in Ede als ik vragen mag?
Heel veel succes.
Bij de DierenDokters.
Puur omdat een van de DA assistentes mijn vriendin is. Ik vertrouw haar, en ook haar 'mensenkeuze' zeg maar. :)
Door Lonaa
#1978384
Senta schreef: O die ken ik niet, nog nooit van gehoord, maar volg je hart!
Ben wel zenuwachtig... Ik heb geprobeerd de medische molen uit te stellen, het zelf op te lossen, maar t heeft niet mogen baten. *zucht*
Ik had haar wel iets anders gegund.  :-\
Door Lonaa
#1978401
Senta schreef: Weet precies wat je doorstaat, tuurlijk probeer je het eerst zelf. Maar goed juist dat je niet te lang wacht!
Hoop dat ze iets vinden en niet net zo'n gebed zonder eind wordt als bij mijn verhaal.
Best kans dat er niets op de rontgen foto;s te zien is maar een weke delen probleem is.
Nou goed, dan weet je in ieder geval dat het geen artrose of ander gewricht/botprobleem is.

En als het de weke delen zijn, dan wat? Fysio?
Gebruikersavatar
Door Riek
#1978462
Lonaa schreef: Ik heb een afspraak gemaakt, voor vrijdag, in Ede. Dus we zullen zien. Ik ben benieuwd en zenuwachtig. Maar ik hoop zo dat ze Sally kunnen helpen. T meisje is nou al de hele dag kreupel. :(
Super dierenartsen!!
Het zijn hele aardige mensen die alle tijd voor de hond nemen.
Het is een echtpaar. Manlief werkt op maandag hier en de rest van de week in Apeldoorn in een kliniek. Vrouwlief werkt de rest van de week hier.
Elmar heeft Femke geopereerd en ik ben bij hem en bij Sietske op controle geweest met haar. Ik vond het prettig te merken dat ze er samen thuis over gesproken hadden.
Toen ik daar met Femke kwam, was ze daar voor het eerst. En hij ging op de grond zitten om Femke op haar gemak naar hem toe te laten komen.
En de assstente's zijn ook super.
Door Lonaa
#1981552
We komen net terug van de dierenarts.

De foto's zijn gemaakt, en de tenen, polsen en ellebogen zijn goed.
MAAR, in d'r linkerschouder zit wat. Het is daar onrustig en de lijnen van het gewricht zijn niet zo straks als ze horen.

Er zijn nu 2 mogelijkheden:
1- het is een irritatie/ontsteking
2- het is OCD

We hebben nu voor 4 weken rimadyl meegekregen en ze moet (weer) 4 weken lijnrust. Ook mag ik haar de komende 4 weken de trappen afdragen.
Met 4 weken moeten we kijken OF er verbetering in zit, zo niet, dan is de kans heel groot dat het OCD is.
Door Lonaa
#1981618
Senta schreef: Oei dat is geen goed nieuws dus!!!
Ik hoop dat ze opknapt van de lijnrust en de Rymadil, zelf heb ik geen goede ervaring met dat middel het deed hier helemaal niets, maar begrijp dat dit wel per hond zal verschillen.

Ik zou trappen lopen sowieso niet meer doen met zo'n hond het wordt er niet beter van.
Dat weet ik, maar we wonen nou eenmaal in een appartement zonder lift.  :-\ Het staat wel eens waar te koop, maar ja...
Trap op mocht wel (minder belastend), trap af wordt tillen.
Maar daar hebben we rekening mee gehouden toen we haar mee naar huis namen, ze is 'te tillen', ze weegt maar 17 kilo. :)

Rimadyl heeft ze 1 x gehad, omdat ze toen op 3 pootjes stond, en daar leek ze wel wat van op te knappen, ze begon het pootje weer te gebruiken.
Ze krijgt ook best een flinke dosis.
Dus we zullen zien.

Ze ligt nu te slapen in de mand in de bench, maar dat heeft ze ook wel verdiend na alle rotzooi v an vanmiddag. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door