Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door meili-chrissie
#1991765
hoi ,wat komt jullie verhaal beken voor !!

mei-li is dik 2 jaar aan hetsukkelen geweest en ook met smetplekken in haar hals en oksels ...maar alles is nu onder controle en ze is weer supemooi ! echt jammer dat ik jullie geen foto's kan laten zien hierop van voor en nu ...
het is beter gegaan sinds we op kvv staan en ze GEEN antibiotica en cortisonen meer krijgt ,en de malaseb shampoo heeft hier ook echt wonderen verricht .
geef het aub nog niet op ,het duurde een hele tijd maar ik heb hier het bewijs dat het toch goed kan komen !

heel veel sterkte met deze rottige Atopie groetjes Chrissie en Mei-Li
Door Veerle-scrappyToo
#1992900
Ik begrijp dat je op dit moment wil gaan voor de medicijnen die NU METEEN zorgen dat er geen jeuk is of dingen bestrijden maar het is zoals hierboven wordt gezegd.  Elke keer er AB of prednison of...ingestoken wordt is het terug een aanval op de weerstand.  En net die heeft je hondje nu nodig.  soms is het nodig om je voet evenneer te zetten bij de DA en bvb prednison of AB te weigeren en te kiezen voor iets dat minder aggresief is voor je hond.  Ok, soms kan je niet om AB heen maar prednison... :-X Liever iets minder aggressief en iets langer aan het werk dan kort-krachtig en om zeep...
Ik zou ook voor een holistisch arts gaan.
Ik weet dat het moeilijk is, je wil alleen maar het beste voor je hondje.  Maar dit is een werkje van lange adem dat alleen maar langer duurt als je al je werk terug kapot maakt door aggressieve medicijnen.  Probeer te kijken naar elk klein stapje vooruit, hoe klein het ook is en zie dat het beter kan en wees overtuigd dat het ook beter zal gaan.  Daar ben ik van overtuigd.  Geduld...  dikke knuffel voor je hondje maar ook voor jezelf  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#1993124
Hermie schreef: Nu wij al vier weken de hond Atopica geven lijkt de jeuk weg te gaan, alleen zijn poten, buik en kop blijven kaal. Nu heeft Hermie een nieuwe kwaal er bij, namelijk smet. Zijn buik en linkerlies zijn heel rood en vochtig, gisteren weer bij de da geweest en hij heeft 2 injecties gegeven. Als extra verzorging smeren wij calendula zalf er op, maar onze hoop wordt steeds minder of Hermie er ooit boven op komt. Volgens de da is het een erg lang proces, maar is hij voorlopig nog niet uitgedokterd. Wat moeten wij er nu verder mee? Heeft Hermie pijn vragen wij ons af? Hij eet en drinkt goed, plassen en poepen gaat ook prima. En na een tijdje trillen wordt hij ook weer rustiger. Moeten wij de kracht van een hond niet onderschatten? Want als ik bedenk dat wij nu al bijna 4 maanden bezig zijn, en hoe sterk deze shih tzu is, dat houden wij niet voor mogelijk. Het aanzien is gewoon het moeilijkst voor ons, want hij ziet er beroerd uit. Is doorgaan totdat Hermie er zelf bij neer valt een optie? Of moeten wij hem toch voortijdig in laten slapen? Het houdt ons dagelijks bezig, zijn er mensen die een hond met smet hebben gehad? Wat deden zij daaraan? Is de hond totaal weer genezen hier van? Laat het ons weten.

Michel en Karin
eerlijk gezegd:  na 4 weken atopica gebruik  en dan pas  een verbetering zien van jeukklachten ??
dat is in mijn ogen een bedroevend resultaat.
Atopica is heftig spulletje, het legt het volledige afweersysteem van je hond plat.
Langdurig gebruik is net zoiets als  vragen om andere problemen. :-\ , o.a. tumorvorming :o :o :o
Het zou me niet verwonderen als de smetplekken  die jouw hond nu heeft in verband staan met Atopica gebruik, jouw hond heeft immers geen afweer meer , deze is lam gelegd. Normale huidbewoners kunnen zich ongeremd vermeerderen, en het lijfje van jouw hond kan er niet tegen vechten....
En al doe je heel hard jouw best voor jouw hondje, zolang je AB kuurtjes erin blijft stoppen en atopica blijft geven denk ik dat het klachtenpatroon  niet zal veranderen.
Zoals eerder aangegeven:  Zoek een holistisch DA op  , die voorstander is van rauwe, verse voeding, en volg diens adviezen.
Geitenvlees met rijst is even wat anders dan een gevarieerd barfmenu of een geschikte KVV voor jouw hond. En zóu ik werkelijk een KVV willen geven aan jouw hond, dan werd dat carnibest diabetes
Daar zit dus geen rijst of een andere graan in, terwijl dat probleemveroorzaker nr. 1 is als het gaat om huidproblemen. 
Wasseb met Malesseb  heeft alleen zin bij een malessezia (is gist)  besmetting.

Is er al eens een diep afkrabsel gemaakt van een van de plekken van jouw hond??


Mijn voorgangers hebben al meerdere goede  adviezen gegeven
Door vitess
#1993161
Helemaal eens met Nova, en ik denk echt dat je het bij een holistisch dierenarts moet gaan zoeken. Heel veel sterkte!
Door Hermie
#1993348
Dank voor al jullie meedenken.
Vorige week zijn er biopten genomen van zijn huid, dus we wachten op de uitslag. Ook wordt z'n bloed onderzocht op Leishmania en nog zo'n parasiet. Komende week de uitslag. We zijn gestopt met de atopica, deels omdat we geen resultaat zien en deels omdat hij ze echt niet doorslikt, wat we ook doen. 't Geeft alleen maar veel stress bij allemaal. De smetplekken behandelen we met honingzalf en we hopen dat hij met het mooie weer wat meer buiten kan zijn en we de plekken echt goed droog kunnen houden.
Qua eten zijn we er nog niet uit, hij krijgt nu geitenvlees en hypo-allergene brokken.
Helaas heeft hij wel een erge bloedarmoede nu ook.
We wachten nu maar weer even af. Hij is alert, eet en drinkt prima en komt meteen overeind als we zeggen: ga je mee?
Tja aan de ene kant lijkt ie heel ziek en aan de andere kant heeft hij toch ook levenszin.
We hebben ook kvv ingeslagen, maar zolang dit goed gaat, willen we het een kans geven om te ontdekken of het een voedselallergie is.
Een zaak van lange adem, maar dat lezen we in meer verhalen hier op het forum.
We hebben heel veel aan jullie input, ook al doen we het misschien soms anders. We komen nl. ook wel mensen (zonder honden) tegen die meteen over inslapen beginnen en daar worden we nogal kriebelig van. Dus jullie helpen ons echt! Bedankt!

Groetjes, Michel en Karin
Door tt-tjes
#1993421
Hermie schreef: De atopie wordt nu wel weer wat over getwijfeld, in feite was dat nadat de malassezia (de gist) over was de 'restdiagnose'.
Ik kan me niet onttrekken aan het idee dat deze hele atopie maar "natte vinger" werk van de DA is. Een atopie kun je alleen met een allergietest/bloedtest vaststellen en niet zo maar in het wilde weg. Een voedselallergie kun je alleen maar ontdekken door een eliminatie dieet te gaan doen.
Hermie schreef: en zijn klaar met de brokken.

Hermie schreef: Qua eten zijn we er nog niet uit, hij krijgt nu geitenvlees en hypo-allergene brokken



Dit is ook tegenstrijdig. Waarom stop je niet helemaal met die brokkenellende en ga je helemaal over op een goede KVV?

Zoals Nova ook schrijft, je hond z'n weerstand staat op een nul-punt. Dit moet je echt omhoog zien te krijgen met probiotica, eventueel Groene Os weerstand compositum, echinecea en ontgiften om alle rommel uit z'n lijfje te krijgen.
Als je hond zo is heb je idd een lange adem nodig om hem weer op de rit te krijgen. Een DA die er alleen maar spuiten prednison en AB kuren in jast helpt je hier dan echt niet mee.
Het is al meerdere malen gezegd, maar zoek een goede hol. DA. die ook pro-vers is.
Door nienk
#1993432
Hermie, ik kan me indenken dat je het idee hebt dat je misschien een beetje aangevallen wordt door ons, dat heb ik hier op het forum ook wel eens zo ervaren. Bedenk dat we het beste met jou en je hondje voor hebben, en dat we spreken uit ervaring. de mensen die op je gereageerd hebben, hebben allemaal een zelfde ellende mee gemaakt met hun hond(en).

alles wat je vertelt over je hondje wijst naar een enorm probleem met de weerstand. dat is niet 1 2 3 op te lossen, zal tijd, moeite en geld kosten.

ontdekken of het een voedselallergie is gaat alleen met een goed, consequent, langdurig eliminatie dieet. en sorry, maar hyppoallergenen brokken zijn dat niet. jou dierenarts zal allicht een beste man/vrouw zijn, maar sommige honden hebben helaas meer nodig dan dat.

Inslapen, no way. ik denk echt dat als je samen met een holistisch dierenarts er goed voor gaat zitten en echt begint bij het begin, alle klachten, al zijn eten, gedragsveranderingen, omgevingsveranderingen, noem het maar, dat je dan tot een behandelplan kan komen dat je hond er weer boven op komt. waarschijnlijk zelfs sterker en gezonder dan ooit. Dat is het beste voor de hond, en ook voor de baasjes! Natuurlijk is het allemaal enorm naar, en ik begrijp dat je geneigt bent te zeggen 'maar hij is hartstikke levendig!'. Helaas zegt dat niet zoveel over wat er aan de hand is, mijn Reus bijvoorbeeld, werd naarmate hij meer last had van zijn klachten alleen maar levendiger. Nu gaat het beter en is hij mooi rustig en in evenwicht.

waar woon je? wellicht heeft iemand van ons ervaring met iemand bij jou in de buurt die je verder kan helpen.

veel sterkte en succes!
Gebruikersavatar
Door nova
#1993609
OK, biopten nemen lijkt idd op wat serieuzer werk, ik hoop dat je wat kunt met de uitslag.

Honingzalf is goed spul, ook daarvan hoop ik dat het jouw hond van zijn smetplekken  afhelpt.

Alleen snap ik jouw geitenvlees  en rijst voeren niet zo goed, wat wil je ermee aan de weet komen, en hoe ga je verder??
Helaas kunnen ook shiszukes (vergeef me de taalfout)  van elf jaar niet gezond 12of ouder  worden op dat menu. :-\

Het is niet mn bedoeling om je aan te vallen hoor  ;), maar  je wil graag verder met je hondje, vraagt hier om raad , en vervolgens  leef je de voedingsadviezen van jouw DA na.
Dat is nu net wat ík weer niet snap  :-\ :-[

Ik zal je wel eerlijk bekennen: ik heb het ook de eerste keer uit mijn mond moeten persen tegenover  de DA dat ik haar "gezonde hypoallergene br*k"  echt niet meer gaf aan mn honden.
Het was voor mij  een groeimoment  :biggrin2:
Door vagebond
#1993639
Toch ff reageren, triest verhaal. Die atopica is gewoon een alternatief voor prednison. Het onderdrukt alles. Je hondje heeft straks geen ene moer weerstand meer. Laat staan nog gezonde organen in zijn lijfje.
Je da zsm inwisselen voor een holistische da. Houd er rekening mee dat het een lange weg gaat worden met tegenvallers, natuur werkt nooit snel. In mijn trimsalon zie ik nu (booming) veel shih tzu's (en boomers daarvan). De meeste hebben huidproblemen, van vette schilferhuid tot overal rode  bijtplekken.
Ik zou maar stoppen met die atopica, heb hier een westieklantje gehad die er bijna aan onderdoor ging.
Heel veel gezond verstand en sterkte gewenst, Ingrid
Door Veerle-scrappyToo
#1993642
Ik volg Nova, het zijn groeimomenten elke keer je je eigen gezond verstand boven dat van je DA laat gaan  :biggrin2:  :biggrin2:
Ik kan al niet meer zeggen hoe vaak ik tegen mijn DA heb moeten ingaan wat betreft spuiten cortisone, atopica voorstellen en zo meer.  Voor haar is de oplossing: zet je hond op hyppo allergene brok, spuit er nu meteen cortisone in voor de jeuk en oh ja atopica is ook een oplossing MAAR mevrouw dat is wel duur  ::)
En elke keer ik haar dan een antwoord geef dat atopica er niet in komt omdat ik Nena haar immuunsysteem niet helemaal plat wil leggen, ik geen cortisone wil omdat dat niet alleen maar goed is, en ik eigenlijk liever weerstandopbouwend zou werken  ::)  Het is niet altijd even gemakkelijk geweest maar ondertussen heeft ze wel al gesnapt dat ik niet zomaar alles klakkeloos aanneem en ze bij mij eigenlijk niet meer moet proberen om iets op te dringen dat die richting uit gaat. tot één keer waar het vrij heftig ging en ik haar zei dat ik het wel door had, ik als alternatief persoon was hééééélemaal mis maar zij had het bij het juiste eind met haar vergif  :-X
En elke keer ik dan buiten sta...ben ik weer wat gegroeid ( en dat mag wel met mijn 1,85 m) Ik heb niet meteen een hond die stopt met krabben maar ook geen hond die binnenin kapot gaat aan cortisone.  Pas op, ik denk dat ik met mijn hond nog niet te veel mag klagen, ik wet dat er honden zijn die er véél erger aan toe zijn met hun hond.  Het gaat hier van kapot gelikte poten, oorproblemen tot eens wat uitslag op de buik.  Mooie vacht, geen kale plekken of zo meer.  Maar ik begrijp wel even goed de frustratie hoor. Ik heb hier ook een oproep gedaan omdat ik echt met mijn geld klaar stond om hypoallergene brok te halen.  Mailtjes met Tannetje hebben me weer positief laten denken en moed gegeven om een nieuwe weg in te slaan...

Net daarom: ga naar een holistisch DA, schep moed, een nieuwe hap adem en vlieg er in. Het zal niet zomaar verdwenen zijn maar ik ben er van overtuigd dat het zo beter aanvoelt dan met de reguliere arts.
Door Hermie
#1993969
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Laten we nou net gisteravond de hele bende aan hypo-allergene brokken en kd-brokken in de kliko hebben gegooid.... Het is nu dus alleen geitenvlees en we beseffen dat dat niet goed is. Maar 2 weken geleden gaven we hem kip en daar leek hij met veel meer jeuk toch slecht op te reageren. We hebben in de vriezer carnibest lam/rijst, maar als je de ingrediënten leest, zie je dat daar ook kip in zit. Ook hebben we Prins Total Complete (of zo) in de vriezer zitten, ook daar zit kip in.
Het is een verzwakt hondje dus we zoeken nog erg naar hoe en wat. Geitenvlees en rijst was bedoeld als eliminatiedieet, om te ontdekken of het idd een voedselallergie is. We gaan op zoek hoe nu verder en dan wel zonder brokken.
Morgen of overmorgen horen we de uitslagen van biopten en bloed, dan hopelijk meer.

Groetjes, Michel en Karin
Gebruikersavatar
Door nova
#1994337
Goed van je dat je die handel aan de kliko heb gedoneerd.
Je mag trots op jezelf zijn  :)

Nog even afwachten wat de uitslagen zijn, en dan kun je op een andere manier aan de slag  om jouw hondje van de jeuk af te krijgen

Waar je wel mee kunt starten: probiotica , dat zijn capsules met goede bacterien voor de darmen,  en je kunt wat geven wat haar helpt om de afvalstoffen  uit het lichaam af te drijven,
voor jouw hondje is chlorella  wellicht een goed middel.
het zijn groene pilletjes , ze helpen bij ontgiften.
Zoek hier maar eens op BP  met de zoekfunctie, je komt daar veel info over tegen evenals besteladressen 
Door Hermie
#1995071
Hallo allemaal,

Staat er ook een lijst met holistische dierenartsen op bp? Wij wonen in de buurt van Zwolle, weet iemand daar een holistische da?

Laatste update: we hebben nog geen uitslagen.
Hermie is de laatste dagen alerter, hij wil bij ons zitten en in de vensterbank liggen, dat geeft ie zelf aan! Wij helemaal blij,  maar volgens de da is dat een opleving door de prednison. Enfin, we gaan door met vers voer. We hebben het idee dat het geitenvlees hem iig goed doet en zoeken naar gevarieerder mogelijkheden. In Haaksbarf zit echter, naast de geit, toch ook kip en we hebben het idee dat ie daar nou net niet tegen kan.

We zijn blij dat ons hondje weer wat meer op onze aanwezigheid reageert en goed eet en drinkt en het er ook weer goed uitkomt. We blijven hoop houden!

Groetjes, Michel en Karin
Door Veerle-scrappyToo
#1995090
Als je het echt op kvv wil houden dan zijn er echt kvv merken waar enkel en alleen de diersoort in verwerkt zit.  Misschien dan even een vraag stellen in de afdeling van kvv en niet in het barf gedeelte, daar kan men je vast en zeker verder helpen.  Het eerste merk dat mij bvb te binnen schiet is Alaska.  Zelf heel tevreden van geweest en daar wordt geen kip gebruikt als bron voor bot ( calcium).
Ik ben het nu even kwijt...waarom geef je niet gewoon barf?  Als je een eliminatiedieet zou willen doen is konijn bvb ook een diersoort waar makkelijk materiaal van te verkrijgen is én bovendien kan je er bot van vinden, orgaan...  Geef je toch compleet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door