Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1970764
Ik herinner me ineens dat het niet helemaal klopt wat ik schreef: Indra wilde nog wel een 4e keer gedekt worden, maar daar heb ik vanaf gezien. De reden dat ik geen 4e opeenvolgende dag ben gegaan, is dat ik me voor stel dat als van de verschillende dekkingen pups komen, dat kan leiden tot pups die wat te vroeg geboren worden tgv hun enkele dagen ouder zijnde nestgenoten.
Wat is zelf een interessant artikel vind, in aansluiting op dit onderwerp, is http://www.dierenkliniekeersel.nl/7-myt ... ur-27.html (Maarten Kappen)
#1970795
Oh ja, tav je vraag "waarom?"
Ik had er vanalles over gelezen en begrepen dat een eventuele 2e dekking op de eerst volgende dag zinloos is en 2 dagen later eventueel wel zinvol kan zijn, voor het geval de 1e dekking toch wat te vroeg was. Maar aangezien de eigenaar van de reu érg ervaren is en zelf altijd dagelijks laat dekken zolang de teef wil, heb ik er voor gekozen er op te vertrouwen dat het geen kwaad kan en die weg te volgen. Niet 'zinvol', maar wat het ons i.i.g. bracht was ontzettend veel lol!
En met dat gevoel reed ik ook steeds weer huiswaarts: "Drachtig of niet, we hebben in ieder geval een onvergetelijke tijd gehad, met érg veel plezier!"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#1971974
wij hebben de hele progesteron gekte niet meegemaakt, gewoon teef bij reu, drie dagen lang of soms langer indien nodig, is er geen belangstelling meer, gaat teefje lekker terug naar huis, soms was een dekking voldoende, wilden nog teef nog reu nog een keer, soms wel vaker, nooit is er een baarmoederonsteking geweest. Ik heb wel geprobeerd een geforceerde dekking te laten gebeuren met mijn Bess, die kreeg meteen een baarmoederonsteking.... tja, zij wilden toch niet, lijk mij wel een duidelijk verhaal, als ik niet wil wil ik het niet !!! Ik denk dat je dan doordraaien met de progesteron verhaal, een beetje common sense en vertrouwen dat de honden echt wel weten wat wel en niet kan en moet is soms wel op zijn plaats ;) blijkt uit ervaring dat de honden echt niet de theorie rondom de progesteron gehaltes hebben gelezen, ook niet over dekrijpe dagen trouwens, dus een beetje techniek en heel veel honden kennis (die ze zelf in huis hebben dus)  ;)
#1972495
conleeuw schreef: wij hebben de hele progesteron gekte niet meegemaakt, gewoon teef bij reu, drie dagen lang of soms langer indien nodig, is er geen belangstelling meer, gaat teefje lekker terug naar huis, soms was een dekking voldoende, wilden nog teef nog reu nog een keer, soms wel vaker, nooit is er een baarmoederonsteking geweest. Ik heb wel geprobeerd een geforceerde dekking te laten gebeuren met mijn Bess, die kreeg meteen een baarmoederonsteking.... tja, zij wilden toch niet, lijk mij wel een duidelijk verhaal, als ik niet wil wil ik het niet !!! Ik denk dat je dan doordraaien met de progesteron verhaal, een beetje common sense en vertrouwen dat de honden echt wel weten wat wel en niet kan en moet is soms wel op zijn plaats ;) blijkt uit ervaring dat de honden echt niet de theorie rondom de progesteron gehaltes hebben gelezen, ook niet over dekrijpe dagen trouwens, dus een beetje techniek en heel veel honden kennis (die ze zelf in huis hebben dus)  ;)
Wat een zegen :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door