Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#1953630
Demi onze nep-fr.bulldog van 6 heeft er al jaren last van.
We hebben al ab-kuren en anti misselijkheid medicijnen gebruikt voor een heel leger maar het helpt allemaal niks.
Demi eet poep,allerhande poep,maar het liefst kattenpoep uit de kattenbak.
Maar ook hondendrollen(vooral die oranje) zijn lekker :-X
En ik begin het nu een beetje beu te worden,ik denk nl dat de problemen met spugen en diarree daar vandaan komen.
Maar dat is dus gebaseerd op het feit dat de da medicijnen nooit geholpen hebben.
Ik kan het haar alleen niet afleren,ze eet zodra je een tel je blik van haar afhaalt de poepstrook leeg bij ons en de kattenbakken zijn leeg als je even naar de wc geweest bent.
Ik probeer er op te letten maar steeds als je even heen en weer loopt struint zij achter ons aan naar de kattenbak.
Ik word een beetje radeloos,hebben jullie misschien tips?
Ze eten kvv bij mij,ze krijgen 200gr.per dag per hond, ze wegen allebei 9kg.
Door eefje
#1953767
ze staan in de keuken en dat is de enige plek waar ik ze veilig neer kan zetten ivm kleine kinderen elders in het huis.
Ook staat daar de waterbak omdat ik anders de hele dag kan dweilen dus het is al verre van ideaal want nu kunnen ze ook niet drinken wanneer ze dat zelf willen maar ook die kan ik nergens anders zetten omdat de kleintjes hem anders steeds leeggooien.
zou ontgiften of zoiets er misschien bij kunnen helpen,probiotica of iets anders toevoegen aan het eten?
Of moet het poepeten gewoon echt ophouden,zou het echt allemaal daardoor komen?
Want ze heeft het niet altijd zo erg gedaan,dat vreten maar de diarree en braken zijn er langer als het poepeten
Door Dizzy
#1953822
Ik heb eens een aflevering van de Dog Whisperer met een hond die ook constant poep at. Hij ging toen de hond banaan geven als alternatief. Schijnt met een tekort van magnesium te maken te hebben, als ik het goed heb. Misschien is dat een idee.
Door eefje
#1953870
ze vreet van alles hoor,het poepeten stoort me echter het meest en is denk ik de grootste veroorzaker van de klachten maar ze vreet bijv.ook dieren op strand(dood of levend).
Ik was bang dat ze een tekort had maar we hebben al eens geprobeerd met banaan en dat gaf alleen maar nog smeriger kots dan het al was,meer deed het ook niet.
Het lijkt gewoon wel of ze contineu een maag/darminfectie heeft ofzo.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze nooit ergens op getest is hoor,gewoon de standaard ab kuren heeft gehad.
Maar dat komt dus ook een beetje omdat ik eigenlijk denk dat ze het gewoon van die vreetbuien krijgt,ik weet alleen niet goed wat ik ermee aan moet.
Ik ben inmiddels een beetje uitgedokterd en moe van het bed verschonen(want ja ze gaat speciaal naar ons bed om erop te kotsen) en hoopte dat er misschien iets uit de alternatieve hoek zou komen zodat ze van binnen gewoon weer normaal functioneerd.
Ze voelt zich ook meer dagen ziek als lekker en dat is toch wel sneu.
Door eefje
#1955666
mijn tante dacht met reiki misschien wat te bereiken,ja dat deed ze ook wel,madam pieste 20min.later het hele huis onder grr.
Hoe moet ik dat interpeteren?(schrijf ik dat goed :-[ )
Ze zit van binnen volgens mij echt niet helemaal goed in elkaar ofzo......
Hol.dierenarts is wel een idee maar ik moet dan van alles gaan regelen want die zit niet bij mij om de hoek en met 2kleine kinderen heb je nou ook geen zee van tijd zeg maar.
Zijn er geen huis tuin en keuken tips(behalve de kattenbakken wegzetten :D )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door