Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jess
#1947923
Aslan is een pup van bijna 14 weken oud. Sinds hij 11 weken is hebben wij hem in huis.
Hij is met 12 weken ontwormt en heeft toen nog een enting gehad. Helaas de standaard 12 weken enting (DHPPI en Lepto), aangezien er geen da in onze buurt is die de andere varianten heeft.

Nu staat Aslan sinds de eerst dag bij ons op KVV, Bibi en Lotgering. Hij had na een paar dagen iets slijm bij zijn ontlasting, maar ik dacht, dat komt door de omschakeling. Toch werd het erger en had hij ook af en toe diaree. Maar het is heel afwisselend, de ene keer mooie compacte keutels, de andere keer diaree.
Sinds een dag of 3 braakt hij 's ochtens iets vocht op, en is hij ook lusteloos en eet hij niet. We zijn bij de da geweest. Giardia is uitgesloten en we hebben pijnstillers meer voor zijn buikje, pilletjes tegen het braken en pilletjes om zijn darmen te beschermen.

Maar......dus geen diagnose. Ze adviseerden bij de da wel om te stoppen met KVV, omdat het kan dat daar besmet vlees in zit. Want "je weet niet waar het vlees vandaan komt."
De fokker opperde dat hij miss een keer KKV heeft gegeten met iets bedorvens erin. Of dat zijn verteringsgestel niet zo goed tegen KVV kan.

Nu wil ik liever geen brokken geven. Ik heb met onze lab nooit problemen gehad en hoor niks anders dan goede dingen van pups die gelijk op KVV staan.
Hij is nu wel een stuk vrolijker, hij heeft gegeten en gedronken. Maar dit moet natuurlijk niet langer aanhouden.

Heeft iemand hier miss wat ideeën?
Door Lizzy
#1947994
Dit klinkt me eerder als een virusje of het resultaat van de enting (dat komt meestal zo'n 2 a 3 weken na de enting). Ik zou hem probiotica geven, het liefst in capsules bijv van het merk Arkopharma (die heten Acidophilus). En gewoon lekker KVV blijven geven :-*. Laat je niet gek maken door al die onwetende :-*

Heeft hij verder koorts?

Heb je ook Okugest gegeven?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 feb 2011, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#1948023
ik zou zeggen dat als hij ziek was geworden door 'besmet' vlees eten, dat hij dan acuter ziek was geworden, niet zo heel rustig aan een beetje niet lekker. lekker kvv blijven geven dus!

de combi enten&ontwormen is misschien te veel geweest voor zijn kleine lijfje, net wat de andere zeggen.

wat ik ook zou doen, voor de zekerheid,  is opschrijven wat hij eet, met daarbij hoe hij (de volgende dag) poept. omdat je zegt dat het nogal wisselend is, wellicht doet hij het op het ene merk gewoon beter dan op het andere, dat zou ook kunnen.
Door jess
#1948254
Bedankt voor de reacties.
Koorts heeft hij niet. En de giardia is via de ontlasting getest.

Ik zat ook al aan de enting te denken, maar hij heeft al vanaf t begin wat slijm bij zijn ontlasting vandaar dat ik toch verder dacht.
Kvv wil ik zeker blijven geven en probiotica erbij is idd wel een goed idee.

Ik zal eens kijken wanneer de ontlasting anders is. Misschien geef ik hem wel een paar dagen hetzelfde en dan een paar dagen weer wat anders. Om eens goed te zien wanneer hij keutels heeft en wanneer niet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1949180
Toen Kaio als heel jonge pup nog b**%k kreeg, was hij 2 x dood en dood ziek. Het spoot er uit van achter en voren, hij kon niet meer op zijn poten staan. Frapant was dat het na zijn 9 weken en na zijn 12 weken enting was. Destijds heb ik aan de DA gevraagd of het door de enting kwam. En hij poepte zowiezo 10 x per dag en heel pafferig. Neuh daar kon het absoluut niet door komen werd er gezegd, ik had een molosser en die zijn nu eenmaal gevoelig op de maag, gebeurt wel vaker, zijn evt speciale b%^%k voor te krijgen.
Tja ik had toen echt zoiets van AMAHOELA! Dus even na gaan denken en meneer op kvv gezet en nu barf. EN de jaren daarna nooit meer ziek geweest aan zijn darmen.

Maar ik geloof zeker dat de enting er wat mee te maken kan hebben en zeker in combinatie met ontwormen. Als je het mij vraagt moet je die 2 dingen nooit tegenlijkertijd doen.
Door Roef & Hidde
#1949225
gewoon door gaan met kvv jessica,ik denk ook dat het de enting en ontwormen was,of een virusje.
Brego is toch ook prachtig opgedroogt op vers meid! :)
beterschap voor het leeuwenhartje :-*
Door jess
#1950491
Dank je Roef.

Het gaat al een stuk beter met hem. Hij heeft pillen om zijn darmen te beschermen en tegen het braken. En dat hielp de eerste dag al. Pijnstillers geef ik hem niet meer en de pillen tegen het braken ook niet.

Nu even afwachten wat zijn lichaam doet zonder de pillen, maar hij eet in ieder geval goed en de ontlasting is ook stukken beter.
Ontwormen doe ik verder nooit en de enting over een jaar doe ik ook zeker niet. Brego heb ik na een jaar laten titeren en dat doen we met Aslan ook zeker weten.

Kaio, jammer altijd dat de da nooit eerlijk is. Ik vind de kans erg groot dat het door de enting en ontworming is gekomen en dan kunnen ze wel zeggen dat t aan de KVV ligt. Maar bewijs het maar.
Tot nu toen heb ik alleen onderzoeken gelezen dat honden op KVV juist vele malen gezonder zijn. Dat zal ik ze van de week ook zeker even zeggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door