Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#1951771
Ik zou hem iig tijdelijk een muilkorf omdoen. Door een 'basket' muilkorf heen kan hij nog wel gras eten (geen snuitje omdoen! een echte muilkorf). Je kunt het geleidelijk aanleren met veel beloningen, dan vinden ze het meestal helemaal geen probleem. En verdedigen tegen enge honden kun jij beter van hem overnemen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1952035
Mevroi Kruim schreef: Ik zou hem iig tijdelijk een muilkorf omdoen. Door een 'basket' muilkorf heen kan hij nog wel gras eten (geen snuitje omdoen! een echte muilkorf). Je kunt het geleidelijk aanleren met veel beloningen, dan vinden ze het meestal helemaal geen probleem. En verdedigen tegen enge honden kun jij beter van hem overnemen.
:biggrin2: Nooit een Fauve gehad zeker  :biggrin2:
De meeste zijn bepaald niet snoepgevoelig. Pike in elk geval niet  :-X Alleen als er écht geen andere prikkels zijn doet hij alles voor snoep. In huis dus. Want daar buiten is het voor Pike één grote prikkel  ;D

Maar, ik had eerder mijn beklag moeten doen. Vandaag kwam hij mij zowaar zijn gevonden tak laten zien. Ruilen Pike (gelijk hand in zak voor snoep) lekker pensje? YES!!! hij liet zijn stok zowaar vallen - ik moest er wel héél snel mijn voet opzetten  ::). Verderop heeft hij de kop van een tuinpaal geruild. Dat vind ik nog de engste dingen, dat hout is behandeld met troep, en soms zitten er nog spijkers in. Deze had gelukkig alleen maar lege spijkergaten.

Pike is inmiddels ruim 8 jaar oud. En hij weet inmiddels heel goed wat wel en wat niet mag. Het is gewoon hoe zijn koppie staat. Baldadig en obstinaat en de ik-doe-lekker-toch-wat-ik-zelf-wil bui of vrolijk, blij en meewerkend in de kijk-eens-baas-hoe-goed-ik-ben. Als pup kwam hij altijd met vanalles aanzetten. Ruilen Pike? en dan smeet hij het voor je voeten in ruil voor wat lekkers. Maar Pike vond zichzelf met 16 weken al geen pupje meer, kon naar zijn idee de wereld in zijn eentje aan en vanaf dat moment vond hij ook snoepjes niet meer interessant.  Van ruilen komt huilen moet hij gedacht hebben. Helaas leefden wij toen nog niet in het Barftijdperk. Anders was het misschien wat beter gegaan.

Als hij een muilkorf omkrijgt, is voor Pike de lol er af. Want dan kan hij zijn ding niet meer doen. Hij wordt dan zeer tegendraads en de kans is groot dat hij dan helemaal niet meer wil komen als ik hem roep. En dan kan ik wel zeggen Doei Pike ik ga naar huis, maar dan kom ik dus thuis zonder Pike. Want, in tegenstelling tot wat ze op de trainingen altijd zeggen, hij komt echt niet achter me aangelopen als ik weg ga. Pike is een Fauve pur sang. Gefokt om zelfstandig te jagen, maakt het hem absoluut niets uit als hij in zijn eentje achterblijft!

Barfplaats wordt gesponsord door