Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1935664
Sally krijgt nou 3 maanden barf en dat gaat prima.

Sinds een paar dagen zit er slijm om de ontlasting. Ze heeft geen diarree, de ontlasting is mooi stevig, maar eromheen zit een laag slijm zeg maar. Het zit er dus niet doorheen o.i.d.

Anderhalve week geleden heb ik haar ontwormd, kan het daar van komen? Of is het nog 'ontgiften'?
Ze heeft het bijvoorbeeld niet in het begin gehad, toen ze net barf kreeg.

Iemand een idee?
Door Lizzy
#1935669
Ja, dit is een bekend verschijnsel! Het komt bij honden die vers/rauw eten vaak voor en het is eigenlijk een goed teken. De darmen ontdoen zich dan van een oude slijmlaag. De darmen reinigen zichzelf. Dus, niks om je zorgen om te maken maar juist om blij om te zijn!
Door Lonaa
#1935675
Fijn.  :D

Met in mijn achterhoofd dat Sally wat vaker met iets kwakkelt (mank aan t pootje, misseslijk, vloer likken e.d.) was ik toch een beetje bezorgd.
Maar dit is goed nieuws.  :biggrin2:
Door inni
#1936465
Berre heeft 't ook af en toe, bij hem is 't een teken dat 't eventjes wat minder gaat, hij is dan heel blafferig en eet minder goed. Soms heeft hij dan ook diarree, soms gaat 't zo weer voorbij.  ;)
Door BlissSpirit
#1938909
Lizzy schreef: Ja, dit is een bekend verschijnsel! Het komt bij honden die vers/rauw eten vaak voor en het is eigenlijk een goed teken. De darmen ontdoen zich dan van een oude slijmlaag. De darmen reinigen zichzelf. Dus, niks om je zorgen om te maken maar juist om blij om te zijn!
Weer wat geleerd  :)
Hier hebben ze dat ook wel eens en dan begin ik gelijk weer te malen over wat ze hebben gegeten en of ik iets anders heb gedaan.
Maar hoort er dus gewoon bij.  :)
Bedankt!!!
Door Bien
#2018469
Interessant onderwerp... de jongste heeft ook slijm bij haar ontlasting na de panacur - kuur ivm giardia, ze is zich dus blijkbaar van het slijm van de maagwand en de darmen aan het ontdoen als ik het goed begrijp?

het is dus niet iets om je zorgen om te maken, blijkbaar.

Dit: Hier hebben ze dat ook wel eens en dan begin ik gelijk weer te malen over wat ze hebben gegeten en of ik iets anders heb gedaan.

had ik kunnen schrijven hahahahaa  ;D
Door Lizzy
#2019530
Oeps. Deze heb ik nooit meer gezien :-[. Hoe is het nu met de ontlasting van Sally?

Na zo'n zware kuur tegen Giardia, zou ik zeker aan de slag gaan met middelen die de darmflora weer herstelt. Ik denk dan aan probiotica en aan propolis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door