Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fido
#1935345
nikèdog2000 schreef: sorry fido
je bent nu in je eigen straatje aan het praten
dat mag wel hoor
maar dat neemt niet weg dat mensen zich belazerd voelen als ze voor 3 minuten 35 euro moeten betalen
ik heb mee gemaakt dat ik mediceinen nodig had voor mijn hondje toen mijn eigen da op vakantie was
dus ik ging zonder hond naar de plaatsvervanger
die wou ook de hond zien
terwijl je hond al op de mediceinen staat bij je eigen da
ik vind dat afleggerij
Dat is nu eenmaal de praktijk en de wet waar een practicus zich aan moet houden  ;)
Dat jij je belazerd voelt daar kan ik niet over meepraten omdat ik niet bij die situatie geweest ben en dus ook niet weet van alle kanten hoe dat gegaan is  ;)

Plaatsvervanger in de zelfde praktijk of ergens anders?
Wat voor medicijnen? Scheelt nl enorm
Wat voor tijdsbestek tussen het gegeven medicijn en jouw vraag naar dat bepaalde medicijn?

Beste mensen..... ik geloof nog steeds dat een da, laat ik dan zeggen de meeste da, niet hun zakken vullen met het wel of niet afleveren van een tubetje oogzalf. Ik denk dat de meeste da weten WAT het inhoud als ze zich niet aan de wet houden en de gevolgen daarvan. En niet te vergeten de gevolgen wat het kan hebben voor het dier.

Laat ik dan het voorbeeld geven bij veel praktijken wat caf zalf betreft.
Als er zeer regelmatig oogontstekingen zijn bij een ingeschreven patiënt waarbij caf werkt dan kan er een notitie door de da gemaakt worden dat bij dit dier bij die verschijnselen als herhaling een tubetje caf zalf mee gegeven mag worden. Er moet dan wel bij verteld worden dat het binnen zoveel dagen over moet zijn en zo niet dan op consult.
Maar als er een te groot tijdsbestek tussen zit dan vervalt de herhaling. Daarbij moet een da (of assistent) altijd een afweging maken of het toch niet iets anders kan zijn (beschadiging). Bij de geringste twijfel moet er gewoon gecontroleerd worden.

Drie minuten binnen staan lijkt mij wel erg kort  :D maar het is idd zo dat als een consult kort duurt er toch betaald moet worden. Zie eerdere punten die ik opgenoemd heb. Daarbij is er voor een da nog meer werk wat een klant niet ziet. Er moet een patientenkaart bijgehouden worden en alles moet worden geregistreerd. Er komt nog best wel wat handelingen om de hoek kijken die jullie niet zien maar wel moeten gebeuren  ;) 
Door charmed
#1935415
De laatste keer dat ik ergens om vroeg voor herhaling en ik het niet zomaar meekreeg. Moest ik een afspraak maken, maakte een afspraak, kreeg een verkeerde diagnose en de hond belande op IC!
Door moniqueo
#1935432
charmed schreef: De laatste keer dat ik ergens om vroeg voor herhaling en ik het niet zomaar meekreeg. Moest ik een afspraak maken, maakte een afspraak, kreeg een verkeerde diagnose en de hond belande op IC!
Dan heb je alle reden om niet blij te zijn met je da. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door