Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bonnie14
#2772522
Hallo .
Ik zit er erg mee  :-[
Ik heb een golden retriever van 14 jaar oud en zij heeft een vet bult op haar rechter achter poot vlak naast haar bil.
De bult is erg gegroeid en is nu 18 cm groot.
Ze loopt normaal ( inplaats ik haar uit laat laat ze mij uit  :) en ze houdt van lekker rollen in het gras.
Ze ligt er zelfs op de bult en slaapt gewoon door.
Ik heb het gevoel dat ze er geen last van heeft .
Ik heb aan de dieren arts gevraagd wat er aan gedaan kon worden maar die zij een operatie overleefd ze niet ze leert er mee leven.
Nu komt er een kale plek op de bult en ik ben steeds bang dat de bult gaat knappen  :'( ik hoop van niet want ik weet niet wat ik dan moet doen .
Weet iemand wat ik nog kan doen ? of iemand heeft een tip ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr Bonnie.
Door Martine-Tom
#2772524
Waarom zou ze een operatie niet overleven?
Ik zou geloof ik eens een andere arts bezoeken en zien wat die zegt  ;)
Door bonnie14
#2772626
Hoii Martine en Eelke.
Bedankt voor jullie reactie  :)
Martine ik ben naar een andere dieren arts geweest en die zei hetzelfde dus daarom wil ik geen risico nemen dat ik Bonnie verlies tijdens een opreratie.
En Eelke nee nu ik er meer over denk .....zoals ze nu is , levendig en speels ga ik er niks aan doen ik laat het zo.
Zolang ze geen pijn heeft of last geniet ik van haar en hoop dat ze nog lang mee gaat.
Door Drijver
#2772663
Mijn, nu overleden, Puli van 16+ had een vetbult onder haar buik die zo groot werd dat er blauwe adertjes op kwamen te staan. Het was bijna formaat tennisbal op het laatst. Ze had er inderdaad geen last van en ik heb er daarom ook geen moment over gedacht om haar daaraan te laten opereren. De narcose, de wond, de verzorging... en dat op die leeftijd  :(

Ik zou ook niet weten waarom een gewone vetbult ineens kwaadaardig kan worden.
Door charmed
#2773351
bonnie14 schreef: Hallo .
Ik zit er erg mee  :-[
Ik heb een golden retriever van 14 jaar oud en zij heeft een vet bult op haar rechter achter poot vlak naast haar bil.
De bult is erg gegroeid en is nu 18 cm groot.
Ze loopt normaal ( inplaats ik haar uit laat laat ze mij uit  :) en ze houdt van lekker rollen in het gras.
Ze ligt er zelfs op de bult en slaapt gewoon door.
Ik heb het gevoel dat ze er geen last van heeft .
Ik heb aan de dieren arts gevraagd wat er aan gedaan kon worden maar die zij een operatie overleefd ze niet ze leert er mee leven.
Nu komt er een kale plek op de bult en ik ben steeds bang dat de bult gaat knappen  :'( ik hoop van niet want ik weet niet wat ik dan moet doen .
Weet iemand wat ik nog kan doen ? of iemand heeft een tip ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr Bonnie.
Als de hond er geen last van heeft, zou ik zeker niets doen. Ik heb een sheltie met een hele grote bult op de ribben. Die groeide ook ineens enorm, toen had ze er last van, toen heb ik besloten om het nog even aan te kijken, gelukkig is de bult nu wat geslonken en ze heeft er nu geen last meer van, dus blijft deze zitten.

Men zegt als je een hond met een vetbult hebt moet je hem schraal houden, dan heb je kans dat de bult ook schraal blijft en dat klopt wel, want de bult van mijn hond groeit mee als zij groeit en krimpt als zij slanker wordt. Ze had leverproblemen dus werd ze slanker en haar bult slonk ook.
Door bonnie14
#2774206
Hoi Drijver.
Dank voor je reactie.
Ik weet nu heel zeker dat ik er niets aan gaat doen.
Ze is zo levendig en ik merk gewoon dat ze er geen last van heeft dus ik ga met volle teugen van haar genieten zolang ze nog bij me is.
En weet niet hoelang het geleden is van jou hond maar weet hij / zij heeft een mooi leven bij je gehad.
Door bonnie14
#2774212
Hoi Charmed.
Ook jij mijn dank voor je reactie.
Mijn hond wordt wel magerder en dan zie je de bult wel heel erg.
Ik dacht ( het lijkt net of hij heel gespannen staat ) om de bult in te smeren met vasaline ?
Ze ( lijkt net ) of ze er jeuk aan krijgt ??
Ze bijt er soms aan !
Daarom dacht ik om de jeuk te verzachten er vasaline op te smeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door