Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kaszi
#1922343
Een hondje dat van bij mij komt (is nu 6 jaar) heeft al geruime tijd last van een ontzettend vette huid die nu ook rood ziet en daardoor heeft ze ook heel veel last van jeuk.
Zijn zijn al ontelbare keren bij de DA geweest en die weet niet wat er mis is met de hond. 
Op aanraden van mij zijn ze overgegaan op versvoer, maar dat blieft ze niet en dat liet ze gewoon staan, dus maar weer op brok.
Een 2tal weken geleden zijn ze dan toch overgestapt op een voer dat ze dan toch wel eet.
Er is nog steeds geen verbetering in de symptomen en ze vragen zich af of dat goed is?

Ik open dit topic, stuur de link naar hen door en ik hoop dat ze wat meer kunnen schrijven over Macy.
Door Macy
#1922858
Ze eet nu vers vlees sinds 2,5 week. Miischien nog te kort om er iets over te zeggen.
Is misschien nog ontslakken van het lichaam? Weet niet hoe lang dit duurt normaal.
Door nienk
#1922943
wat krijgt ze verder aan tussendoortjes?

ontgiften kan inderdaad best even duren, en ook pas later opspelen. Welke merken vers krijgt ze nu? het kan schelen om een bepaald merk een paar weken te proberen, en dan over te stappen op een ander. sommige honden krijgen jeuk van sommige merken nl.
Door Macy
#1923061
Voorheen kreeg ze ook tentasticks en zo, maarsinds ze op vers vlees zit, krijgt ze van dezelfde leverancier nekjes of bullepees (ook puur natuur) . Verder krijgt ze niks.
Door nienk
#1923078
okee, dat is mooi. zou zeggen om het nog een paar weken aan te kijken, wat verschillende merken uit proberen en dan te zien of er verbetering is. mocht dat geen verschil maken dan zijn er nog andere dingen te proberen, maar eerst de hond laten wennen aan vers lijkt me de grootste stap. succes!!
Door Macy
#1923092
Oke, blijf zo wie zo op vers vlees, want het is gewoon veel beter voor de honden.
Ik heb er n.l. twee, en ze vinden het heerlijk.
Hopelijk dat de vette haren en jeukende huid snel minder worden.
Door Macy
#1944464
Ze zit nu ongeveer 6 weken op vers vlees, en het gaat kei goed.
De rode en vette rug ziet er super goed uit.
Noch een tikkeltje rood, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.
Ben kei blij, het gaat nu eindelijk de goede kant op!!
Ze is 2 weken gelden naar de trimsalon geweest, en normaal komen de vette haren alweer na 3 dagen.
Nu 2 weken verder zien we nog steeds geen vette en geirriteerde haren.
De aanhouder wint
Door kaszi
#1945355
Super nieuws!!! Ben ook superblij dat er eindelijk een vers vlees voer is dat ze lust.
Misschien zie je (en Macy) het wel zitten om af en toe eens een barfartikel te geven. (maar introduceer ze dan 1 voor 1)
Ben al jaren overtuigd dat vers gezond is en brok rommel.
Door Macy
#1949764
Nee ik blijf voorlopig mooi op dit vlees zitten. Ze doen het er alletwee goed op, en ons Macy is er helemaal dol op.
Ze heeft haar bak nog eerder leeg dan ons Kyra. Ook de tussendoortjes zijn puur natuur.
Ze vinden alles lekker!!!! Ben helemaal blij!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door