Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1919739
Vandaag heb ik pijnstilling voor DJ en zijn artrose opgehaald. Hij maakt een te matte indruk op me, vooral tijdens wandelingen lijkt hij er geen lol in te hebben (wel in het bos o.i.d maar hier bij huis niet). Ik wil toch eens kijken wat dit voor hem oplevert. Ik ben dus naar de Da gegaan en de assistente heeft me arthroplex en previcox 227mg meegegeven. Wat er op het doosje van de arthroplex staat:

De combinatie van de werkzame stofen in arthroplex vormt een sterk verbeterdende voedingsondersteuning voor herstel en stabilisering van de gewrichten. De werkzame stof glucosamine is nodig voor aanmaak van bindweersel terwijl de werkzame stof chrondroitinesulfaat het gewrichtsvocht normaliseert.

Eén tablet bevat miminmaal 14% glucosamine-HCL, 5,5% chondroitinesulfaat en 30% Methyl sulfonyl methaan, daarnaast bevat arthroplex Yucca shidigera, vit. C, betaine, dl-methoine, quercetin dihydrate, mangaan, zink, pyridoxine-HCL, koper en calcium.


Volgens de assistente zou ik na verloop van tijd de previcox af kunnen bouwen en misschien wel helemaal weglaten omdat de arthroplex dan zijn werk doet. En er was ook een zak brokken te koop waar deze stoffen in zitten :-X ;)

Iemand ervaring met arthroplex? Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en vond mijn eigen topic van bijna precies een jaar geleden, toen me dit ook al was voorgeschreven (toen vastgesteld was dat het artrose is) maar ik eerst nog andere middelen heb geprobeerd. DJ kreeg ook Corta RX en bij veel last Cox compositum maar de laatste tijd had ik niet meer het idee dat dit afdoende was.

Edit: Moet ik met een volledige dosis previcox starten of kan ik ook eerst de helft geven en kijken wat dat doet?
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op ma 31 jan 2011, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1919823
Volgens mij kun je het beter om met een volle dosis previcox beginnen om zo een goede spiegel op te bouwen.

Arthroplex ken ik niet. Ik hoop dat het goed werkt! Dat zou wel fijn zijn.... En anders vrees ik dat je misschien continue pijnstillers moet gaan gebruiken.... :-\
Door ellenned
#1919985
Arthroplex ken ik niet, Previcox krijgt Kyran ook Hij is pas 4 jaar maar krijgt oa voor zijn artrose, Hd en Ed dagelijks pijnstilling. Previcox kreeg Kyran na zijn LPC operatie maar had ik afgebouwd. Een paar maanden geleden vond ik Kyran ook zo mat worden. Eerst een kwart tablet geprobeerd deed weinig, nu met een halve tablet (227 mg) is hij echt weer vrolijk en geniet van de wandeling en trainen. Het kan zijn, zoals Lizzy zegt, dat je eerst met een volle dosis moet beginnen om een spiegel op te bouwen, zo heb ik het niet gedaan omdat ik dat ook niet wist maar het werkt in ieder geval wel voor hem.
En later kan je altijd proberen om de Previcox helemaal af te bouwen en doet Arthroplex voldoende.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door