Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1919283
omdat we het foliumzuur niet omhoog krijgen, wil ik tussendoor toch nog op wat andere dingen laten controleren. 3 Weken geleden is foliumzuur, b12 en ontstekingseiwitten gecontroleerd. De laatste 2 waren perfect.
Ik wil schildklier laten controleren. Waarop? T4 en T3? Wat nog, TSH?
Eventueel lever en nierfunctie? Wat moet daarvoor gecontroleerd?
Nog iets anders?
alvleesklier is volgens mij geen probleem mee, en moet ook nuchter, dat kan vandaag niet meer :-\
Door Deesje
#1919443
voer je extra foliumzuur om het omhoog te krijgen of (nog) niet? vaak bij de 'synthetische' foliumzuursupplementen gaat het niet omhoog..

(even tussendoor)
Door mcSnurk
#1919493
Deesje schreef: voer je extra foliumzuur om het omhoog te krijgen of (nog) niet? vaak bij de 'synthetische' foliumzuursupplementen gaat het niet omhoog..

(even tussendoor)
ik geef al een hele tijd tabletjes. Waarom gaat het daarbij niet omhoog?  ???
Door Deesje
#1919512
omdat de opneembaarheid daar niet altijd top van is.. is alleen maar gebaseerd op ervaringsverhalen, bij de thai ridgeback komt ds voor en dat is weer (deels) afhankelijk van foliumzuur. ik geloof dat er in oostenrijk 1 onderzoek gedaan is (ik zal eens kijken of ik het kan opspeuren).. maar de resultaten met foliumzuurrijk vlees en groenten zijn bij ons in het ras vrij (voorzichtig) positief boven de tabletten..

misschien eens proberen?
Door mcSnurk
#1919518
als je een link hebt van dat onderzoek zou ik erg blij mee zijn!
het enige wat ik tot nu toe kon vinden was het missen van een of ander enzym.

Foliumrijk voeren is een probleem ivm alle allergiën :-\
Door Deesje
#1920714
gemmaa schreef: als je een link hebt van dat onderzoek zou ik erg blij mee zijn!
het enige wat ik tot nu toe kon vinden was het missen van een of ander enzym.

Foliumrijk voeren is een probleem ivm alle allergiën :-\
er zijn een aantal vleessoorten rijk aan foliumzuur, daarnaast ook veel groentes.. ik ga even op zoek...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door