Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#1918630
hmm ja dat even vast houden na overgave duurde mij wel wat lang! ik ben ook niet van plan om herders echt te  gaan ontwijken hoor, maar ik zal het in ieder geval niet opzoeken. we beginnen binnekort weer met cursus, dus ik hoop het daar ook met een trainer te kunnen bespreken. Opzich kan zoiets een keer gebeuren natuurlijk, maar ik vind het wel erg vervelend dat het nou gister weer even naar was met die boxer teef, en vandaag dan dit, terwijl het over het algemeen de laatste tijd zoveel beter gaat met Reus.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1918638
zimba van mij is ook eens op de grond geflikkerd en echt wel eventjes vast gehouden(evds was daarbij) voor mij duurde dat ook uren, de andere hond had de keel van mijn hond vast en hield die vast....totdat zimba echt helemaal rustig was, ging de andere langzaam van hem af......zimba had geen schrammetje, omdat de andere eigenaar ook heel rustig bleef en die andere hond was 3 x zo groot als die van mij........
vaak denken wij hondentaal goed te kennen, maar zien over heel veel tekenen heen waardoor dit kan gebeuren.....
niet in paniek raken ook de andere eigenaars niet maar gewoon rustig blijven, dat reus geen andere verwondingen heeft is mij nog een wonder als ik lees hoe ze met die herder zijn omgegaan, harstikke fout!!!
trouwens .... wel een herder met een goed karakter en geen onwil....want zo honden uit elkaar halen terwijl er in feite niet veel aan de hand was, had voor veel grotere problemen kunnen zorgen...
en die mevr erop wijzen op het gedrag van de herder, is natuurlijk helemaal niet nodig, de hond heeft gewoon als hond gehandeld....
een hond pakt of corrigeerd niet zomaar een andere hond, reus zal wel wat uitgestraald hebben wat de andere heeft getrickerd....
wat voor degene die erbij niet te zien was...
any way, lekker naar de cursus gaan en bezig blijven met je manneke!!
komt allemaal goed!!
Door nienk
#1918654
hmm ja ik denk dat je deels wel gelijk heb hoor, en ik weet dat herders iets sterker in de bek zijn dan dat murmeltje van mij, maar wat jij zegt dan moet die beet toch zo'n beetje 'pas op, blijf liggen, doe rustig, geef je over, of ik bijt echt' zijn? en nu had de herder reus echt al bijt vast in zijn nekvel. hoewel, dat is dus maar een heel kleine beetje stuk. nou ja, het klonk allemaal zo naar en dan zo'n grote boze herder (begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig mooie beesten!) met al zijn haar overeind vol in de nek van kleine Reus, dan denk ik niet 'even afwachten, hij laat zo vanzelf wel los'..

edit: ik wou de baas van de herder aanspreken omdat ik later van de andere hondenbazen begreep dat die herder al meerdere keren andere honden heeft 'gegrepen'. dan vind ik dat wel opvallend, dat het alleen misgaat met de andere honden en die herder, en niet bij de andere honden onderling. vandaar.
Laatst gewijzigd door nienk op zo 30 jan 2011, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1918662
;D ;D
ik snap het wel hoor, jouw kleintje met die grote, ik had dat met zimba ook maar omdat die eigenaar ook rustig bleef, bleef ik het ook, en er was verders niks meer aan de hand, ze liepen gewoon verder met de wandeling, alles was bepaald!!
hoop voor je dat het niet nog een keer gebeurd, maar probeer de situatie in te schatten, blijf rustig hoe moeilijk ook!
juist door rustig te blijven voorkom je erger!( dat heb ik ook moeten leren, rustig blijven)
en je heb wel gelijk hoor, zo'n grote is geen partij voor jouw reus, maar je ziet maar dat er in feite zo goed als geen verwondingen zijn!
Door nienk
#1918664
Hij heeft dit na die vorige beet (een jaar geleden ofzo) een tijdje gedaan ja, als hij het deed liep ik door. weet dat als ik daar aandacht aan zou geven hij zich gesteund zou voelen in zijn angst en dat dat het alleen  maar erger zou maken.
Door nienk
#1918667
vanaalst schreef: ;D ;D
ik snap het wel hoor, jouw kleintje met die grote, ik had dat met zimba ook maar omdat die eigenaar ook rustig bleef, bleef ik het ook, en er was verders niks meer aan de hand, ze liepen gewoon verder met de wandeling, alles was bepaald!!
hoop voor je dat het niet nog een keer gebeurd, maar probeer de situatie in te schatten, blijf rustig hoe moeilijk ook!
juist door rustig te blijven voorkom je erger!( dat heb ik ook moeten leren, rustig blijven)
en je heb wel gelijk hoor, zo'n grote is geen partij voor jouw reus, maar je ziet maar dat er in feite zo goed als geen verwondingen zijn!
ja ik schrok ook erger denk ik omdat aan de  baas van de herder duidelijk was aan te zien dat hij de boel niet onder controle had, en al snel zijn hond vast had. ik stond een eindje verderop en was in eerste instantie van plan het te laten gaan, ben er heen gelopen toen Reus wel heel naar gilde en de andere baas aan zijn hond begon te sjorren. Die man zag er niet bepaald kalm uit, wat vast ook zijn effect op de honden had. Daarbij vond ik het ook enger, een herder los op die van mij, met een baas die zijn hond niet onder controle heeft, geen goede combi.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1918669
die baas was denkelijk onzeker, helaas.....
maar gelukkig verders niks engs gebeurd!!
alhoewel dat als ik iem zo zou zien reageren op zijn hond, ik ook wel zou moeten slikken...
Door *Natasja*
#1918671
nienk schreef: hmm ja dat even vast houden na overgave duurde mij wel wat lang! ik ben ook niet van plan om herders echt te  gaan ontwijken hoor, maar ik zal het in ieder geval niet opzoeken. we beginnen binnekort weer met cursus, dus ik hoop het daar ook met een trainer te kunnen bespreken. Opzich kan zoiets een keer gebeuren natuurlijk, maar ik vind het wel erg vervelend dat het nou gister weer even naar was met die boxer teef, en vandaag dan dit, terwijl het over het algemeen de laatste tijd zoveel beter gaat met Reus.
Het kan heel goed dat beide akkefietjes met elkaar te maken hebben. Als mijn reu een aanvaring heeft gehad met een andere hond, staat hij minimaal twee weken stijf van de adrenaline. Vandaar dat ik het ten allen tijde probeer te voorkomen en hem liever aanlijn dan dat hij de confrontatie aangaat. Het kan best zijn dat dat bij Reus ook het geval is geweest, dat hij nog wat opgefokt was van gisteren. Ik zou hem voorlopig alleen nog loslaten bij honden waarvan je weet dat hij er goed mee kan, en zo zorgen dat hij voorlopig geen confrontaties meer heeft, zodat zijn adrenaline weer wat kan afzakken  ;)

Ik postte mijn bericht vanmorgen overigens niet om je dwars te zitten of vanuit het oogpunt "zie je wel".  Maar mijn eerste gedachte bij je topic van gisteren was "oh jee, als dat maar goed blijft gaan. Wat als hij een keer de verkeerde hond tegenkomt?". Ik heb zelf ook een reu die in zijn jonge jaren aardig dominant kon doen. Advies van de hondenschool was "laat het ze zelf maar uitzoeken". Fout, fout, fout... Mijn hond werd alleen maar opgefokter en dominanter. Op het moment dat ik mijn eigen ding hierin ben gaan doen, is hij langzaamaan rustiger geworden en ik weet nu dat zolang ik er voor zorg dat hij geen confrontatie kán aangaan, hij veel gemoedelijker is in de omgang met andere honden. Geloof me: dat wandelt een stuk relaxter  ;)

Beterschap voor Reus, hopelijk genezen de wondjes netjes!
Door nienk
#1918682
dank je voor je reactie, voelde me wel enigszins aangevallen ja, maar ik begrijp je punt.

ik zal reus nu alleen bij zijn maatjes laten ja, en bij andere honden de afleid tactiek weer in de strijd gooien. de vizla pup waar ik in het andere topic over vertelde gaat nu goed samen met reus, heb een aantal keer aan het andere eind van het veld met Reus staan spelen met een pspeeltje (de andere honden begrepen heel netjes dat ze  niet in de buurt moesten komen, en dat het speeltje dan echt van reus en mij was, geen tijd voor samen klieren), zijn focus met het speeltje, enthousiast doen en lekkers bij mij houden, en dan steeds wat dichterbij. zodoende kon ik uiteindelijk  (na zo'n 6 keer dat doen denk ik, in een paar weken) met Reus spelen terwijl al het andere grut er om heen liep, en nu laat ik het speeltje thuis en gaat het prima.
Door nienk
#1919107
nou ik heb het idee dat Reus ook mentaal een behoorlijke knauw heeft gehad, hij was net buiten erg rustig en wat bangig, bleef dicht bij me lopen en wou eigenlijk niet ver, moesten wachten met oversteken en stond met de staart helemaal laag te bibberen, pas dicht bij huis ging deze weer om hoog, binnen wou hij gelijk in zijn hok. naja, ik bel morgen de DA en zal dan ook vragen of we wellicht iets meer/anders met de bloesem remedies kunnen gaan doen. hoop dat  ik me zorgen maak om niets, maar vandaag heeft wel behoorlijk indruk gemaakt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1919175
geen aandacht aan schenken en gewoon doen alsof er niks aan de hand is...
er was geen herder oid in de buurt dus niet miepen.....
je kan hem bach resque geven....
Door nienk
#1919399
geen gemiep hier nee, daar schieten we niks mee op. ik denk dat ik inderdaad sowieso zo'n spray bach rescue koop en bij me steek met wandelen in het begin, dat heeft hij wel eens eerder gehad en deed hem goed. zal het even overleggen met de DA (die weet daar veel van)

het wondje is trouwens nu een soort van dicht, maar het ziet wel roder dan gister en lijkt wat dik. kan om 1 uur bij de DA terecht, ben benieuwd.
Door nienk
#1919634
Nou komen net van de DA. Reus krijgt toch maar wel AB, daar bijtwonden gewoon ontzettend smerig zijn, het praktisch niet gebloed heeft, nu al dicht zit en er wat luch/vocht onder zit. Als het goed is werkt de AB voldoende maar er bestaat toch kans dat er een abces oid ontstaat, maar dat zien we dan wel weer.

Ben met hem lopend naar de DA gegaan, kwamen onderweg behoorlijk wat honden tegen en dat ging allemaal prima, Reus was wat ingetogener dan normaal (maar dat is opzich best prima). Hij moest 1 keer heel hard blaffen naar een herder achtige hond (maar dat kan toeval zijn natuurlijk), die hond liep los en was aan het apporteren met de baas. Op de terug weg viel hij heel even een klein beetje uit (even op springen en beetje grommen), ik zag de spanning wat toe nemen maar was helaas net te laat met corrigeren. Ik ga mijn best doen om heel goed op Reus zijn houding/oren/staart/energie te letten, zodat ik zie wat hij aan signalen geeft voordat hij 'naar' doet, dan kan ik gaan ingrijpen op het goede moment.

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties, hoewel ik vroeg om strikt medisch advies is het natuurlijk logisch dat jullie niet kunnen laten om op/aanmerkingen te hebben bij Reus zijn gedrag. Zeker nadat ik een dag eerder vertelde dat Reus het aan de stok had gehad met een andere hond. Hoewel ik me wel een tikkie aangevallen voelde (de schrik van die ochtend zat me natuurlijk ook nog in de benen), no hard feelings!
Door Hilde-papillon
#1919640
Toch wel goed dat hij een AB kuurtje krijgt, want een beet kan idd zeer smerig zijn. Vooral omdat de wond  onmiddellijk dicht gaat en het vuil erin blijft zitten.
Succes ermee!
Groetjes
Hilde
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door