Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1918253
vanaalst schreef: ;D ;D leuk is dat, hier precies andersom, ik ga voor kleinere opzij, juist omdat ze altijd zo gillen of juist heel stoer zijn en dan zie je wat er gebeurd.......
in feite niks, maar de kleinere zijn altijd de pineut, alhoewel de grote zeer zeker ook want zo'n verhaal gaat als een lopend vuurtje!!!
Ik heb ook eentje die niet lief is hoor, dat is 1 van de redenen dat ik ze ook ontwijk.
En ik zeg niet dat t aan herders ligt, maar aan de situatie herder en iritant hondje  ;D
Herder vinden kleine honden vervelend en zijn daarom niet zo snel lief, mijn honden vinden herders vervelend en gaan daarom iritant doen.
Komt van beide kanten iig  :D
Vaak zeggen ze oh maar mijn hond doet niks hoor, en dan zeg ik de mijne wel en dan weet ik niet wat de jouwe doet.
Die van mij is met 1 hap gekilled  :-X
Door Drijver
#1918258
Als hier zoiets gebeurd doe ik er helemaal niets aan, ze genezen zelf erg goed. Een gaatje hier en daar is zo gebeurd en soms zie ik het ook pas als er een korstje op zit.

Maar... ik heb één keer gehad dat ik ook maar 2 gaatjes zag (mijn Puli was toen ook door een herder gegrepen) en ben op gevoel toen toch naar de DA gegaan. Daar bleek dat de huid finaal losgescheurd was van de spieren en er verdwenen 2 spuiten ab zalf in voordat het er aan de andere kant weer uit kwam. Ze kreeg AB en werd in een rolladenetje gewikkeld voor een paar dagen.

Dus als ik lees dat deze herder aan zijn achterpoten van jouw hondje af getrokken moest worden is er wel het risico dat er iets meer kapot is dan alleen maar twee gaatjes.
Laatst gewijzigd door Drijver op zo 30 jan 2011, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#1918259
pfffft kwartier later... nog steeds geen contact.. wachten wachten wachten

gaatje is zo'n half cm in door snee, en je kijkt redelijk naar binnen. bij een mens zou ik zeggen 'daar moet een draadje in', t ziet er niet uit alsof het vanzelf weer dichtgaat, zeker niet om het in zijn nek is met de halsband/tuigje/krabben/opliggen/etc. gekke is wel dat het maar 1 gaatje is, misschien is het wondje aan de oor zegmaar het andere 'gaatje'. de huid lijkt inderdaad wel los te zitten ofzo. maar verder lijkt het inderdaad niks, bloed maar minimaal, heeft er niet heel veel pijn aan.

shit zeg, wat duurt t lang!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1918265
een honden beet hechten ze niet heel snel, goed schoonhouden ...
en eigenlijk he, heeft die kleine van jouw nou nog niet door hoe het 'hoort'  de correctie is denkelijk nog niet goed begrepen aangezien die kleine zich nog niet overgaf, en doordat ze aan die herder begonnen te trekken( :-\) heeft reus in feite nog 'gewonnen'want de correctie is niet afgemaakt....
daarom liet de herder niet los, die wilde en verwachte overgave, en terecht
Door orinake
#1918271
vanaalst schreef: uitbruisen met verdunde waterstofperoxide...
tja, nu heeft ie het zelf eens meegemaakt, ik denk dat reus de signalen best uitstraalde, uit je eerdere verhalen is reus een pittig manneke toen schreef ik al dat ie eens een koekje van eigen deeg zou krijgen.....
de verwondingen vallen reuze mee, dat had als de herder gewilt had veel erger kunnen zijn!
stribbelde reus tegen? Dat stribbelen ed wees daar wel op...
misschien dat de herder daarvoor vast hield..totdat reus zich zou overgeven..
dit vindt ik altijd zo klote he, nu is reus zielig en wat beschadigt terwijl het zelf best een mannetjes putter is.......en de grotere is de kwade piet....
en de baas erop aan spreken tja, doen mensen dat bij jouw ook als reus uitvalt...
Gebeurt vaker dan je denkt..
Als mijn Chipsy snauwt dan krijg ik ook altijd een hele uitbrander te horen...
Maar ik til dan men schouders op: Jah ik weet dat ze durft snauwen daar om is ze ook AANGELIJND! en mag ze niet los met anderen ;)
Maar ja dan sta ik daar wel met men gevaarlijke rottweiler he...
Geen zin om uit te leggend at ze eigenlijk zo dement als de straat is en gewoon rust wilt...
Door nienk
#1918272
wil hier graag op reageren, maar dan ondermijn ik mijn eigen opmerking van eerder.

als ze het niet hechten, hoe kunnen ze dan zorgen dat de huid weer bij elkaar komt? het is nu namelijk een gapend gaatje, kijk zo naar binnen. zie ook geen bloed, maar gewoon vlees zegmaar. ik vind het er niet uit zien alsof er makkelijk een korstje op zou komen (dat bij zn oor is nu al een soort van korstje). probeerde foto's te maken, maar hij vind het maar niks als ik met mn grote SLR zo dichtbij kom, dus het lukt niet.
Door inni
#1918276
vanaalst schreef: ;D ;D leuk is dat, hier precies andersom, ik ga voor kleinere opzij, juist omdat ze altijd zo gillen of juist heel stoer zijn en dan zie je wat er gebeurd.......
in feite niks, maar de kleinere zijn altijd de pineut, alhoewel de grote zeer zeker ook want zo'n verhaal gaat als een lopend vuurtje!!!
Ik houd mijn kleine witte altijd zover mogelijk van grotere vandaan, als de eigenaren hen toch laten komen met de woorden "ze-hij doet niks" antwoord ik met "ja, maar ik versta niet wat de mijne tegen de jouwe zegt en vertrouw hem dan ook niet volledig". Nu gaat 't de laatste tijd goed als we andere honden tegenkomen maar vorige week kwam er zo'n groot exemplaar met z'n eigenaar aangewandeld (de eigenaar begon al onmiddellijk de lijn in te korten en hield hem bij z'n halsband vast) en ging Berre zodra we hen net voorbij waren toch nog grommen. Die eigenaar had moeite om zijn hond bij te houden. Wat die twee viervoeters tegen mekaar gezegd hebben???????????? :-X
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1918277
nienk schreef: . de situatie is compleet andeers dan die van gister en niet te beoordelen zonder dat jullie mijn hond en die ander kennen. niet naar bedoeld verder hoor!
dat geldt voor jou ook, je schreef niet te hebben gezien wat reus deed!
altijd je hond in de gaten houden als ie zo'n manneke is!
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 30 jan 2011, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther Q
#1918278
Ook een gapend gaatje groeit meestal vanzelf weer netjes dicht. Duurt alleen wat langer, soms enkele weekjes, maar hier altijd zonder problemen. Je krijgt dan waarschijnlijk wat meer lidtekenvorming dan wanneer je laat hechten.
Door nienk
#1918282
ja ik waardeer je goede bedoelingen hoor.

hang inmiddels als een halfuur naar het bandje van de spoedkliniek te luisteren, pffftt....
Door **Jolanda**
#1918288
nienk schreef: ja ik waardeer je goede bedoelingen hoor.

hang inmiddels als een halfuur naar het bandje van de spoedkliniek te luisteren, pffftt....
Ik zou al een andere gebeld hebben ::) ;)

Steek je kop niet in het zand, en houd Reus geen hand boven zijn kop. ;) Ook al is het naar dat ie nou een gaatje heeft. :-\
Je schreef gisteren al dat hij niet altijd even vriendelijk is tegen jonge honden. Deze herder was ook een jonge hond, je hebt niet gezien wat er gebeurd is en weet dus niet of Reus het zelf schuld is of niet. ;)
Ik zou zelf in zo'n situatie, met de wetenschap hoe mijn hond is, er in ieder geval wel vanuit gaan dat mijn hond het zelf schuld is en deze situaties in het vervolg willen voorkomen, want voorkomen is beter dan genezen ;). (vooral met een spoed DA die niet opneemt ;))
Door orinake
#1918292
nienk schreef: wil hier graag op reageren, maar dan ondermijn ik mijn eigen opmerking van eerder.

als ze het niet hechten, hoe kunnen ze dan zorgen dat de huid weer bij elkaar komt? het is nu namelijk een gapend gaatje, kijk zo naar binnen. zie ook geen bloed, maar gewoon vlees zegmaar. ik vind het er niet uit zien alsof er makkelijk een korstje op zou komen (dat bij zn oor is nu al een soort van korstje). probeerde foto's te maken, maar hij vind het maar niks als ik met mn grote SLR zo dichtbij kom, dus het lukt niet.

Groeit ook wel weer toe hoor...
Toen Cen en Chips hier gevochten hebben ( 2 rottieteven FEEST!!!) zag ik ook enkel tandgaatjes en die heb ik zo verzorgd en dat genas heel snel...
Had wel ff overt hoofd gezien dat Cen der oor gescheurd was... dat was dus niet verzorgd al die tijd en pas toen ik ze op een bepaald moment knuffelde en ik ver kotste van de geur opd er kop vond ik die wonde...
Direct etterkorst (die netjes in een plooi zat) losgeweekt, goed ontsmet, dagelijks mooi gereinigd, niet genaaid, was toch al te laat en zie je niks meer van ;)
uiteindelijk geneest alles, duurt alleen langer :)
Door *Natasja*
#1918294
nienk schreef: ja ik waardeer je goede bedoelingen hoor.

hang inmiddels als een halfuur naar het bandje van de spoedkliniek te luisteren, pffftt....
Nog steeds niets?  :-\
Door TMG1961
#1918295
Bijtwonden kijk ik altijd heel goed na en als ik twijfel heb ga ik altijd naar een DA. Mijn vorige herder Lady is een keer van achter aangevallen door een reu en had en 2 gaatjes in de nek. Zag er op het eerste gezicht onschuldig uit. Thuis aangekomen bleek de bovenste wond toch echt behoorlijk groter, je zag een gaatje van een halve centimeter maar daaronder was toch een behoorlijk diep gat. Sindsdien laat ik bijtwonden altijd even preventief nakijken door een DA als ik het niet 100% vertrouw.

Helaas had de eigenaar van de reu zoiets van jammer pech gehad maar ik betaal dus niets, hij had zelfs het gore lef om mij op te willen laten draaien voor de behandeling van zijn hond. Heb toen maar verteld dat ie blij mag zijn dat ik geen aangifte deed. Heb uiteraard niets betaald.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door