Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sil59
#1917206
Momenteel ben ik oppasmoeder voor een 10 weken oud boomertje, heb best ervaring met honden.
De eigenaren voeren alleen puppybrokjes van canin, echter het  hondje heeft regelmatig last van diaree.
Dus gaf ik haar gisteren gekookte kipfilet heel klein gesneden.
Nu heeft de pup nog meer diaree.
Wat is jullie ervaring?
Heb ik verkeerd gehandeld?
Door Parelridder
#1917259
Het zoeken van de oorzaak van de diarree lijkt me van belang. En omdat het een puppy betreft zou ik daar als eigenaar (want dit lijkt me niet de verantwoordelijkheid van de oppasmoeder ;)) extra vaart achter zetten.
Lichamelijk onderzoek en onderzoek naar eventuele parasieten - incl. giardia - aan de hand van staaltjes ontlasting van 3 opeenvolgende dagen lijkt me de 1e stap. 'k Zou daarnaast beginnen met Probiotica toevoegen aan de voeding (bijv. Probioforte van Groene Os, opgelost in een scheutje yoghurt). Ook zou ik als eigenaar ORS oplossing aanschaffen en op de dagen dat pup diarree heeft toe dienen, in afwachting van tot de oorzaak & oplossing gevonden is.
Maar onderzoek, behandeling, voeding, enz. is natuurlijk de keuze van de eigenaar...
Dus als oppasmoeder zou ik bij de eigenaar (nogmaals) benadrukken dat ik me zorgen maak over de diarree en dat dit echt onderzocht en verholpen moet worden, incl. de ideeen die 'k heb tav mogelijkheden, beginnend bij het uit sluiten van ziekte en parasieten.

Barfplaats wordt gesponsord door