Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#224144
Omdat onze Canim maar steeds blijft hinken en een verdikking heeft op de binnenkant van haar kniegewricht van de achterpoot, begin ik nu te denken dat ze bij de artose ook nog een slijmbeursontsteking heeft.
De 2 da's die ik vorige week heb bezocht, hebben dit niet geopperd. Weet iemand of je een slijmbeursontsteking op een rontgenfoto kunt zien??????

Heeft iemand hier ervaring mee.

Hieronder heb ik op Internet wat info gevonden.



De meeste klachten komen voor bij de slijmbeurs op de elleboog, spronggewricht en knie. De slijmbeurs kan door een val, overgewicht, veel contact met harde ondergrond of overbelasting zodanig beschadigd worden dat deze gaat ontsteken, waardoor een zeer pijnlijke aandoening ontstaat. Een ontsteking van de slijmbeurs kan in enkele dagen ontstaan acuut of een zeer langzaam chronisch verloop hebben. De oorzaak van deze aandoening is niet altijd duidelijk en het begin lijkt dan ook spontaan. De literatuur beschrijft dat een spontaan herstel binnen 3 tot 8 weken mogelijk is. Indien de ontsteking chronisch wordt dient ingegrepen te worden. Een blijvende zwelling met vochtophoping en ontsteking kan zeer pijnlijk zijn. De beweging van een huisdier wordt hierdoor beperkt. Bij chronische aandoening komt kreupelheid regelmatig voor.

Indicaties
Het huisdier is afkerig van warmte en wil niet aangeraakt worden. Het heeft geen behoefte aan beweging en geeft de voorkeur aan het blijven liggen (meestal op aangetaste gewricht). Waargenomen wordt dat het huisdier soms likt en knaagt aan het gewricht. Bij langdurige ontsteking vormt zich een vaste klont in het aangetaste gebied. De huid kan rood en gezwollen zijn.

Behandeling
Acute Bursitis geneest meestal met rust, gedoseerde beweging en vermijden van de belasting van het gewricht die de aandoening veroorzaakt heeft. Begint Bursitis chronisch te worden, aanvallen die een paar dagen tot enkele weken duren en regelmatig terugkomen, dient een behandeling ingezet te worden. Door een mineraaltherapie met specifieke zouten toe te passen wordt het teveel aan vocht in de slijmbeurs opgelost en de ontsteking teruggedrongen. Hierdoor neemt de pijn af en zal uw huisdier weer meer gaan bewegen.

Ze knaagt nergens aan en de huid is niet rood, maar er zit wel een zog. klont. Je mag wel aan die verdikking komen en over wrijven, enz. ze geeft geen kik.
En zo......blijven we bezig. Ik heb haar nog geen moment normaal zien lopen de laatste tijd. Of blijf je bij artrose ook konstant hinken????????
Door Joom
#224175
Hoi!

Bij een slijmbeursontsteking alleen zou ik Arniplex inzetten.

Zoals ik in een andere topic ook al genoemd heb zou ik,
omdat je hond (ook) artrose heeft, hem Angelical en Discanal geven (samen). Ik zal de toepassingen van de middelen even beschrijven dan heb je er misschien een beter beeld van. Discanal:Het verlicht de pijn, helpt bij gewrichtsontstekingen, spierpijnen en reumatische klachten, goed voor rug,heupen,gewrichten,huid, spieren, en bindweefsel.
Angelical: ondersteunend bij slijtageverschijnselen van gewrichten en wervelkolom, ontsteking van de gewrichtskapsels, zenuwpijnen, spierreuma en gewrichtsreuma.
Ik denk dat bovengenoemde twee middelen volstaan en dat arniplex niet ingezet hoeft te worden.

Hopelijk kan je er iets mee,

Succes!
Door casangio
#224261
Joom schreef: Hoi!

Bij een slijmbeursontsteking alleen zou ik Arniplex inzetten.

Zoals ik in een andere topic ook al genoemd heb zou ik,
omdat je hond (ook) artrose heeft, hem Angelical en Discanal geven (samen). Ik zal de toepassingen van de middelen even beschrijven dan heb je er misschien een beter beeld van. Discanal:Het verlicht de pijn, helpt bij gewrichtsontstekingen, spierpijnen en reumatische klachten, goed voor rug,heupen,gewrichten,huid, spieren, en bindweefsel.
Angelical: ondersteunend bij slijtageverschijnselen van gewrichten en wervelkolom, ontsteking van de gewrichtskapsels, zenuwpijnen, spierreuma en gewrichtsreuma.
Ik denk dat bovengenoemde twee middelen volstaan en dat arniplex niet ingezet hoeft te worden.

Hopelijk kan je er iets mee,

Succes!
Bedankt heb het gelezen bij Bloem wat het is en ga het halen.
Laatst gewijzigd door casangio op wo 15 dec 2004, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door