Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door May Linn
#1911840
Kaya heeft een leverprobleem, wat precies is onbekend.
Maar ze doet het prima op het leversparend-dieet hier van bp!

Maar ze heeft al een tijdje atrose en nu ook spondylose.
Hiervoor krijgt ze Corta RX.
Meestal heeft ze er weinig last van en loopt ze helemaal prima.
Maar soms heeft ze paar dagen last na een verkeerde stap of klam weer.
Ik durf haar dan geen pijnstilling te geven omdat het me lijkt dat dat niet goed gaat met haar lever.

Maar zou bv pijncompositum van de groene os wel kunnen? En werkt dat ook snel voor 2-3 dagen?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1911853
Weet niet of pijncompositum snel werkt, maar ondanks Djilly's leverproblemen krijgt ze zo af en toe wel rimadyl.
Tot nu toe (de laatste 2 jaar) is dat altijd goed gegaan.
Als ze wat krijgt, is het vaak maar 2-3 dagen. Ze krijgt dan 1 tablet van 50 mg per dag.

Het is niet ideaal, maar beter dan met pijn.
Djilly is sowieso lastig met pillen en poedertjes en wil haar daar ook niet teveel mee in de stress jagen.
Door Lizzy
#1911857
May Linn schreef: Kaya heeft een leverprobleem, wat precies is onbekend.
Maar ze doet het prima op het leversparend-dieet hier van bp!

Maar ze heeft al een tijdje atrose en nu ook spondylose.
Hiervoor krijgt ze Corta RX.
Meestal heeft ze er weinig last van en loopt ze helemaal prima.
Maar soms heeft ze paar dagen last na een verkeerde stap of klam weer.
Ik durf haar dan geen pijnstilling te geven omdat het me lijkt dat dat niet goed gaat met haar lever.

Maar zou bv pijncompositum van de groene os wel kunnen? En werkt dat ook snel voor 2-3 dagen?
Cox compositum heet het tegenwoordig. Ik gebruik het voor Linga. Haar durf ik geen NSAID te geven vanwege d'r nieren.

Eigenschappen per ingrediënt:
• Boswellia en yucca zijn bekende pijnstillers.
• Yucca, rozemarijn en Zingiber(gember) hebben onder andere een
  sterke COX-2 remmende werking.
• Camellia (groene thee) en Cynosbati (rozebottel) zijn sterke
 antioxidanten.
• Lavendula werkt kalmerend en verkoelend en compenseert de
 verwarmende werking van de gember en rozemarijn.
• Gember en lavendel werken kalmerend op de maag en darmen.
• Rozemarijn werkt opwekkend.

Ik heb de ingredienten eerder bestudeerd vanwege Linga en kan niks vinden dat ze slecht zouden zijn voor nier/lever. Over het ingredient Yucca vond ik toentertijd dit: "Tevens herstelt Yucca Intensive weefsel en vermindert de verdere degeneratie van aangetast weefsel en is een reiniger van lever en nieren". En "Ook ontlast yucca-extract de lever".

Nou, Boswelia, daarvan vond ik: "wordt niet alleen gebruikt bij gewrichtsontstekingen, maar ook bij andere ontstekingen, leveraandoeningen".

Over rozemarijn: "Maagslijm wordt opgeruimd, de lever gaat beter functioneren, hart en nieren worden versterkt, urinezuur wordt afgevoerd".

Van Lavendula, camellia en rozenbottel heb ik nooit iets gelezen dat het schadelijk zou zijn voor nieren/lever. Dus al met al zou ik dit zelf rustig durven geven. Bij Linga helpt het goed. En ik neem het zelf ook wel eens bij rugpijn. Ik heb het idee dat het goed werkt, ook bij mezelf. En vrij snel ook.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1911871
Lizzy schreef: Cox compositum heet het tegenwoordig. Ik gebruik het voor Linga. Haar durf ik geen NSAID te geven vanwege d'r nieren.

Eigenschappen per ingrediënt:
• Boswellia en yucca zijn bekende pijnstillers.
• Yucca, rozemarijn en Zingiber(gember) hebben onder andere een
  sterke COX-2 remmende werking.
• Camellia (groene thee) en Cynosbati (rozebottel) zijn sterke
 antioxidanten.
• Lavendula werkt kalmerend en verkoelend en compenseert de
 verwarmende werking van de gember en rozemarijn.
• Gember en lavendel werken kalmerend op de maag en darmen.
• Rozemarijn werkt opwekkend.

Ik heb de ingredienten eerder bestudeerd vanwege Linga en kan niks vinden dat ze slecht zouden zijn voor nier/lever. Over het ingredient Yucca vond ik toentertijd dit: "Tevens herstelt Yucca Intensive weefsel en vermindert de verdere degeneratie van aangetast weefsel en is een reiniger van lever en nieren". En "Ook ontlast yucca-extract de lever".

Nou, Boswelia, daarvan vond ik: "wordt niet alleen gebruikt bij gewrichtsontstekingen, maar ook bij andere ontstekingen, leveraandoeningen".

Over rozemarijn: "Maagslijm wordt opgeruimd, de lever gaat beter functioneren, hart en nieren worden versterkt, urinezuur wordt afgevoerd".

Van Lavendula, camellia en rozenbottel heb ik nooit iets gelezen dat het schadelijk zou zijn voor nieren/lever. Dus al met al zou ik dit zelf rustig durven geven. Bij Linga helpt het goed. En ik neem het zelf ook wel eens bij rugpijn. Ik heb het idee dat het goed werkt, ook bij mezelf. En vrij snel ook.
klinkt wel erg goed, is het overwegen waard om te gaan geven ipv rimadyl
Gebruikersavatar
Door kira
#1911875
Hier werkt die cox eigenlijk niet zo goed.

Theemuts krijgt vanwege haar lever ook geen pijnstillers, daarom kam ik haar in heel veel etappes. Maar denk dat als ze echt steeds pijn zou hebben, ik toch wel pijnstilling zou geven, zou ik wel even met de da overleggen wat het minst belastend is voor de lever. Op de bijsluiter van de Rhimadyl staat wel dat het niet mag bij leverproblemen, maar wellicht is er andere die wel mag?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1911876
Over Rimadyl en leverproblemen
Net zoals elk medicijn heeft Rimadyl wel enkele bijwerkingen. Deze bijwerkingen zijn echter kleiner dan bij andere gelijkwaardige medicijnen, een goede reden waarom het zo populair geworden is.

Rimadyl is echter een medicijn en geen behandeling. Het is heel doeltreffend om de symptomen te verzachten, maar het geneest niet. Ook al zijn de bijwerkingen kleiner dan bij andere medicijnen, er zijn nog altijd bijwerkingen. Dit zijn dan vooral verteringsproblemen en leverproblemen. Hierdoor moeten de pijnstillers vaak samen met eten gegeven worden. Laat je hond iets eten, geef hem dan het medicijn en laat hem opnieuw verder eten. Zo wordt het medicijn samen geabsorbeerd met het voedsel.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1914974
Bedankt voor de antwoorden!
Ze heeft niet constant pijn, soms 2-3 dagen na inspanning of verstapping.
Voor die dagen klinkt het als een goed plan om Cox compostitum in huis te hebben, dat kan ze iig hebben met haar leverprobleem  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door