Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hamada
#1910824
Ons vaste verkooppunt is gestopt met Carnibest waardoor we moesten besluiten of we van verkooppunt of voedsel zouden wisselen. Omdat de cavaliers hier nooit problemen met eten hebben besloten we over te gaan op een ander (glutenvrij) merkt. Ze vonden het erg lekker, maar na een week begonnen beide honden en een van de katten te krabben en bijten in hun vacht. Echt heftig, Senna heeft hele verkleurde haren bij haar liezen. De jeuk zit vooral aan de buitenkant van de liezen, boven het (achter) kniegewricht. Dit bij allebei. De kat heeft bij de staartaanzet wat korstachtige plekjes, niet bloederig of zo. Ook de ontlasting was minder vast.
We hebben geprobeerd hoe ze reageerden op een ander merk, en de jeuk verminderde al na een paar dagen.
Nu zitten ze op Carnivoer, en buiten het feit dat ze het heerlijk vinden en weer goede ontlasting hebben is de jeuk al heel veel minder. Maar toch steekt het iedere avond toch nog de kop op, vooral bij Senna. Volgens ons kunnen het geen vlooien zijn, want in haar deels witte vacht is er geen vlo en of -poep te bekennen.
Gisteren heb ik ze gewassen met medicinale shampoo.
Wat zou ik verder kunnen doen om de jeuk nog meer  te verminderen? En hoelang zou zo'n (volgens mij allergische) reactie aanhouden?
Ik heb een tijdje geleden hier iets gelezen over antihistaminica bij honden tegen jeuk, maar ben even kwijt hoe de resultaten daarvan waren.
Gebruikersavatar
Door nova
#1910903
Als je er zeker van bent dat de jeuk voedsel gerelateerd is, dan zul je moeten wachten totdat de honden al hun afvalstoffen uit het lichaam hebben verwijderd.  Een middel als chlorella  of drainage compositum zou ze hierbij kunnen helpen.

naar ik lees op BP  zijn honden niet gevoelig voor  voor anti-histaminica. m.a.w. , dat helpt niet  :-\
Door Alba
#1910936
Ik ben nieuwsgierig: welk merk was het waardoor de jeuk ontstond? Hier hebben we hetzelfde gehad met Tinlo namelijk. Dat heeft lang geduurd voor Alba weer jeukvrij was. Laatst vond mijn vriend nog een halve rol, die heeft hij gegeven (ik was een paar dagen weg) en hoppa, de jeuk begon weer!

Helpen met de afvalstoffen af te voeren zou ik zeker doen, maar er zijn mensen met veel meer ervaring daarin die je goed kunnen vertellen wat het beste is.
Door hamada
#1910991
Bij ons was het inderdaad ook Tinlo barfmenu.
De overgebleven rollen konden we gelukkig inruilen.
Maar dan hou ik er rekening mee dat het niet een twee drie afgelopen is met de jeuk. :-\
Gelukkig is het met ander eten al veel minder, maar ja, iedere jeukaanval is er een te veel.
Door Alba
#1911088
Wat typisch dat jullie hondjes het ook hadden met Tinlo. Er zit namelijk, als ik de ingredienten bekijk, écht niets geks in. Tja, dat is zowiezo wel een nadeel van KVV, dat je nooit 100% weet wat erin gaat. Ik was in het begin juist wel blij met Tinlo, Carnibest bevat nl. nog wat rijst en Tinlo niet. Waar die jeuk dan van komt?! :-\

Wij hebben er wel 2 maanden over gedaan voor we *eindelijk* bedachten dat het van de Tinlo kon komen, dus ik denk dat het daarom ook redelijk lang duurde voordat de jeuk echt weg was. Wassen bv. hielp niets bij ons, het moet echt van binnenuit 'weg' gaan.
Door charmed
#1911162
Wij gaven een onze honden als ze jeuk had (hormonaal, na de loopsheid was ze altijd helemaal rood en zat onder de jeuk) en ze kreeg toen altijd Utrica Complex van VSM
Misschien zou dit kunnen helpen.

Urtica complex VSM

    * Samenstelling: Per tablet: Urtica urens D6 50 mg, Apis mellifica D6 50 mg, Sulphur D6 50 mg, tabletmassa ad 250 mg.
    * Werking: Urtica complex VSM bevat een drietal enkelvoudige middelen die werken op de huid. Deze combinatie vermindert de gevoeligheid oor huiduitslag ten gevolge van voeding, zon of kou. Ook daarmee samenhangende jeuk kan sterk verminderen door gebruik van dit middel. Bij aanleg voor huiduitslag door bekende factoren kan dit middel ook preventief gebruikt worden.
    * Aandoeningen: Blaasjes, Jeuk, Netelroos, Zonnebrand, Zonneirritatie.
    * Dosering: 3 x daags 1 tot 2 tabletten.
Door Nynke
#1911329
Als je wel heel tevreden bent over de Carnibest, zou ik een ander verkooppunt zoeken  :)

Verder is een reinigingskuurtje ook wel te doen, met Drainagecompositum of Groene leem of Chlorella  :)
Door hamada
#1912069
Bedankt voor de tips.
Volgens ons verkooppunt zijn er sommige honden allergisch voor de vis in de Tinlo, en één hond waarvan hij wist, zou allergisch zijn voor konijn.
Momenteel zijn de honden erg blij met Carnivoer en ze hebben ook goede ontlasting en de jeuk is toch afgenomen, dus dat houden we maar even. Wij zijn na ongeveer een maand gestopt met Tinlo, dus de reactie moet inderdaad even afnemen.
Ik denk dat ik morgen maar even urtica complex ga halen.
Door pim
#1915068
Alba schreef: Wat typisch dat jullie hondjes het ook hadden met Tinlo. Er zit namelijk, als ik de ingredienten bekijk, écht niets geks in. Tja, dat is zowiezo wel een nadeel van KVV, dat je nooit 100% weet wat erin gaat. Ik was in het begin juist wel blij met Tinlo, Carnibest bevat nl. nog wat rijst en Tinlo niet. Waar die jeuk dan van komt?! :-\

Wij hebben er wel 2 maanden over gedaan voor we *eindelijk* bedachten dat het van de Tinlo kon komen, dus ik denk dat het daarom ook redelijk lang duurde voordat de jeuk echt weg was. Wassen bv. hielp niets bij ons, het moet echt van binnenuit 'weg' gaan.

kun je me aangeven wat je zo slecht vind aan rijst.
is toch een goede bron van cel stof?
Door hamada
#1917498
Ik ben niet Alba maar wil toch wel reageren: sommige honden reageren allergisch op granen, en soms ook op rijst. Een glutenvrij dieet kan dan soms schelen. En het is de vraag  :-\ of honden echt dat soort koohydraten nodig hebben, maar daar weten andere leden op dit forum veel meer van ;)
#1917607
Ik heb natuurlijk geen ervaring met Tinlo (beetje te ver weg  ;))
Maar ik had net 'n paar ingredientlijst gekeken,  en was verbaasd om groentemix te zien..
Misschien kunnen ze dat beter 'n ander naam geven en er iets van Tinlo MET groentes van maken inplaats van Groentenmix?
Als ik aan groentenmix denk...dan denk ik alleen groentes...sjorrie Tinlo :-*
BARFmenu – GROENTEMIX bevat verse gepureerde groenten,
vers kippenvlees, verse makrelen, verse runderpens, verse boekmaag en verse kippenbotten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door