Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1911048
pfff een pak van mijn hart....het cavaliertje wordt morgenvroeg geopereerd, de baarmoeder wordt verwijderd. Er is voor de tweede keer telefonisch contact geweest met de dierenarts en die schijnt nu wel de ernst van de zaak in te zien.............

Edit: Het zou volgens de dierenarts om een puur hormonaal probleem gaan waarvoor antibiotica niet helpt. de infectie werd al bestreden door het antibioticum dat ze al kreeg voor iets anders.
Laatst gewijzigd door marnou op zo 23 jan 2011, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#1911378
marnou schreef: pfff een pak van mijn hart....het cavaliertje wordt morgenvroeg geopereerd, de baarmoeder wordt verwijderd. Er is voor de tweede keer telefonisch contact geweest met de dierenarts en die schijnt nu wel de ernst van de zaak in te zien.............

Edit: Het zou volgens de dierenarts om een puur hormonaal probleem gaan waarvoor antibiotica niet helpt. de infectie werd al bestreden door het antibioticum dat ze al kreeg voor iets anders.

Pffft....... gelukkig maar.
Wel knap dat deze d.a. het allemaal telefonisch af kan ::)
#1911395
maar ja voor we die dierenarts af gaan zitten fikken , ik ken mensen die echt erg zijn hoor zeggen ik bloed een beetje terwijl het bloed de schoenen inloopt ( dat soort werk ) ik kan me zo voorstellen dat er gezegt is dat het hondje wat opgezwollen is geen dierenarts die dan dit beeld voor ogen krijgt .
als 1 van ons had gebeld dan was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geworden  ;)
#1911419
henneke schreef: maar ja voor we die dierenarts af gaan zitten fikken , ik ken mensen die echt erg zijn hoor zeggen ik bloed een beetje terwijl het bloed de schoenen inloopt ( dat soort werk ) ik kan me zo voorstellen dat er gezegt is dat het hondje wat opgezwollen is geen dierenarts die dan dit beeld voor ogen krijgt .
als 1 van ons had gebeld dan was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geworden  ;)

Ja dat kan idd.
Misschien is mijn mening wel wat gekleurd door veel eigenaren hier in de buurt die véél te laat met hun hond naar de d.a gaan en dan nog alleen met zeer veel aandringen van onze kant :-X    En dan daarna pissed zijn dat de honden er zolang overdoen om weer beter te worden :(
#1911423
pallas schreef:
Ja dat kan idd.
Misschien is mijn mening wel wat gekleurd door veel eigenaren hier in de buurt die véél te laat met hun hond naar de d.a gaan en dan nog alleen met zeer veel aandringen van onze kant :-X    En dan daarna pissed zijn dat de honden er zolang overdoen om weer beter te worden :(
ja maar dat zegt nog steeds meer over de eigenaren dan over de dierenarts toch ?
#1911426
pallas schreef: Pffft....... gelukkig maar.
Wel knap dat deze d.a. het allemaal telefonisch af kan ::)
Tja zal wel helderziend zijn of zoiets, maar ik ben al lang blij dat Lila geopereerd wordt en dat ze niet nog een week moet lopen hiermee.
Ik was gisteren "plaatsvervangend" heel boos  >:( omdat ik echt het gevoel had dat de klacht niet echt serieus werd genomen...........
Ik zal de laatste zijn die de dierenarts affikt want ik ben niet bij het telefoongesprek geweest,  alleen had zij deze opgezwollen vulva vrijdagavond al wel gezien en als dan zondag tegen de avond wordt gebeld omdat de hond niet meer gewoon kan plassen dan moet er in mijn opinie een belletje gaan rinkelen en lijkt het me voor de hand liggend de hond even te zien...maar ja, dat is mijn persoonlijke mening en ik ken de redenen niet waarom dat niet is gedaan....Ik ben alleen blij dat er nu in ieder geval wel actie wordt ondernomen zodat lila daar geen last meer van kan hebben in de toekokmst.
#1911438
henneke schreef: ja maar dat zegt nog steeds meer over de eigenaren dan over de dierenarts toch ?
Klopt, maar als ik het goed begrijp is er toch tegen d.a. gezegd dat ze niet meer goed kon plassen en dat het steeds erger werd?
Daar werd niet op gereageerd door de hond te laten komen.
Bij het tweede telefoontje werd er door d.a. gezegd dat het operen wordt.
Mijn d.a. zou telefonisch niet een beslissing nemen om te opereren, dan wil hij toch echt eerst mijn hond gezien hebben.

Maar goed...geen van ons is erbij geweest hè.

Ben zelf weggegaan bij een d.a. die over de telefoon ook heel veel kon "zien".
Dezelfde dag lag Didot onder het mes bij een ander waar ik wel kon komen. En dat kwam niet omdat ik niet duidelijk was over de telefoon hoor :P
#1912281
ik heb net de bazin van Lila aan de telefoon gehad.

Lila is vanmiddag om half 2 geopereerd en alles is verwijderd. De baarmoederwand was verdikt en zag er niet normaal uit. Lila is om 8 uur thuis gekomen en maakt het goed, ze krijgt nog wel AB.

Er wordt wel een nieuwe dierenarts gezocht omdat ook rond de operatie de communicatie niet best was. Er mocht niet gebeld worden voordat Lila gehaald werd....de dierenarts zou wel een SMS-je sturen over het verloop van de operatie...om 5 uur was er nog geen SMS ontvangen.... :-\  Het vertrouwen is weg.....

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en meeleven.....We kunnen opgelucht ademhalen, Lila kan gaan herstellen en als er niets geks gebeurd is ze over twee weken weer de oude Lila

Lila is een cavaliertjes dat ondanks haar leeftijd al heel wat achter de rug heeft...gered van een puppyfarm, waarschijnlijk afkomstig uit Polen........... :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door