Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1908358
Hallo allemaal,

Mijn Lodewijk is een volle reu en eigenlijk bijna nooit last van sexuele driften (gelukkig).

Mijn ouders hebben 3 gesteriliseerde teven waarvan er 1 regelmatig naar de trimmer gaan. Aan het eind van de behandeling wordt er een soort parfum opgespoten waarvan Lodewijk helemaal dol wordt!! Dan begint hij je piepen en probeert hij alle teven te bespringen: heel vervelend!

Ook was ik vorige week op bezoek bij iemand met met gecastreerde reuen (2 honden), ook hier begon Lodewijk met rijden en piepen, ook likte hij de piemel en anus ( bleeeeeeh  :-\ )

Ik behandel Lodewijk 1 maal per week met prepusol om een voorhuidontsteking te voorkomen, de rest van de dag maakt hij ook meer rij-bewegingen.... Bij al het bovenstaande is nooit echt zijn piemel te zien....

Aangezien dit niet vaak gebeurt wil ik Lodewijk echt niet castreren, onzin naar mijn mening...

Kan ik proberen om puur geslachtdrift te geven, en kan je dit altijd geven?

Groeten Renee
Door tessa
#1908399
Op zich is dit heel normaal gedrag voor een hond hooe, alleen willen wij het liever niet zien :P
Als een hond bij de trimsalon is geweest ruikt hij anders en ziet hij er anders uit.
Bijna altijd is het zo dat de getrimde hond door huisgenoten of andere bekende honden bespongen wordt, zo stellen ze vast of hij of zij het nog wel is denk ik.
Alles wordt op deze manier weer even duidelijk gemaakt.
Dit duurt een dag en dan is het weer over.
Het is ook een bekend verschijnsel dat gecastreerde reuen besprongen worden door intacte reuen.
Ze missen waarschijnlijk toch een mannelijke geur doordat ze gecastreerd zijn.
Ik denk dat je er niet zo heel veel aan kunt doen, behalve het verbieden, het is niet echt een sexueel ding, dus ik betwijfel of puur geslachtsdrift in dit geval gaat helpen.
Laatst gewijzigd door tessa op vr 21 jan 2011, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1908421
Piemel en anus likken is voor een mens misschien niet smakelijk, maar normaal honds gedrag bij tijd en wijle... En bedoel je met nooit zijn piemel te zien, nooit zijn zwellichaam te zien? ik neem aan dat zijn piemel gewoon altijd onder zijn buik hangt.... :biggrin2:

Ik zou niet altijd puur geslachtsdrift geven, lijkt mij niet goed.

Idd wat Tessa benoemd, andere geuren wakkert drift aan en bepaalde gecastreerde reuen ruiken lekker. Schijnt te maken te hebben met het gegeven of reuen progesteron of oestrogeen lekker vinden.

Ik zou zelf ook gewoon verbieden. Niet zeuren, doe je dat wel, dan time-out.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1908473
Pauline schreef:
Ik zou zelf ook gewoon verbieden. Niet zeuren, doe je dat wel, dan time-out.
id, geen gemier anders blijft ie bezig......
heb hier overigens een hond die het vreselijk vindt, zo'n koude natte dop tegen zijn kont!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door