Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1898523
Ik heb om te proberen nu kalfspancreas besteld voor Frank. Hoeveel geef je dat?
Door *Flip*
#1898657
is het voor een pancreas probleem of gewoon als onderdeel van het menu?
Door Happy Tail
#1898765
hannabelgje schreef: Om zijn vertering een beetje te helpen.
denk dat je dan beter runder pancreas kan bestellen; kalf werkt schijnbaar een stuk minder dan kalf
Door hannabelgje
#1898767
ow  :D
Is al besteld, zijn drollen zijn prima, maar hij stinkt uit z'n muil en hij heeft last van gas.
Door *Flip*
#1898788
Happy Tail schreef: denk dat je dan beter runder pancreas kan bestellen; kalf werkt schijnbaar een stuk minder dan kalf
minder dan rund denk ik ;)

de pancreas is veel kleiner dan de lever, dus zal er niet heel veel van geven. Misschien beginnen met 2%, kijken hoe het gaat en dan aanpassen naar meer of minder.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1898976
hannabelgje schreef: ow  :D
Is al besteld, zijn drollen zijn prima, maar hij stinkt uit z'n muil en hij heeft last van gas.
en dan ga je pancreas geven?
heb je al probiotica geprobeerd, een reiningskuur?
Door Lizzy
#1899104
Dit vind ik op de site van Duck Natuurvoer:

"Aan het hondenvoer dient dan (verse) pancreas te worden toegevoegd, waarbij opgelet moet worden dat de totale voeding compleet en in balans blijft. Doordat een vrij hoge pancreasgift noodzakelijk is, zal dit de opname van het normale voer verlagen. Via empirie is gebleken dat ongeveer 45% van de voeding uit verse pancreas dient te bestaan. Een van de voedingen die voldoet aan dit profiel is ‘Duck Kompleet + Pancreas'. Dit is een diepvriesproduct van constante kwaliteit met een zeer hoge verteerbaarheid, hetgeen op zich de verstoorde digestie ten goede komt. Het lijkt raadzaam om na enige tijd, nadat de dysbacteriose en de vermagering teruggedrongen zijn, te controleren of de normale digestie zich hersteld heeft, middels een gift van een vergelijkbaar voer maar dan zonder de pancreas-toevoeging, zoals ‘Duck Excellent'. Mocht de diarree terugkomen dan is het raadzaam het product met de pancreas-suppletie levenslang te gaan geven".

Vervang "Duck Excellent" natuurlijk door 'normale barfmaaltijden' zonder extra verse pancreas.

Op de dierenkliniek-site Causus (http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=57) vind ik dit:

"Via de voeding gaan we extra verteringsenzymes bijgeven. Deze zijn commercieel te koop onder de naam Pancrex. Beter is echter nog verse varkenspancreas te geven. 125 gram ongekookte verse pancreas per 15kg twee maal per dag. De behandeling is levenslang" (en vervang varkenspancreas dus door kalfspancreas).

Met andere woorden: volgens mij bedoelen ze hier dus 125 gram per 15 kg lichaamsgewicht van de hond. Dat is dus 8 gram per kilo lichaamsgewicht".
Door hannabelgje
#1899231
Hij heeft een kuur probiotica gekregen van de DA in pastavorm. Dat was een kuur van 10 dagen. Dat heeft wel iets geholpen tegen zijn geluiden en scheetjes, maar hij stinkt nog heel erg uit z'n bek.
Lizzy bedankt, we gaan het gewoon proberen, dat kan denk ik sowieso geen kwaad.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#1959763
Hallo,

Deze 125 gram per 15 kg lichaamsgewicht wordt ingezet bij een brokken dieet.
Ik kan me zo voorstellen dat deze hoeveelheid minder zou mogen zijn als je rauw voer aan de hond geeft.

Groetjes, Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door