Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1903764
Heb je het al met iets homeopathisch/weerstandverhogends geprobeerd? Demodex is uiteindelijk een weerstandsziekte, heb ik mij laten vertellen (is ook de reden dat je met een hond die demodex heeft (gehad) niet mag fokken, blijkbaar).

Enne... je gaat het verhaal aanhoren van een vertegenwoordiger van probiotische brokken? ??? Wat denk je zelf dat die gaat vertellen over zijn product..? :-\
Weet je, weerstand kun je ook opbouwen door het lichaam alleen die voedingsmiddelen te geven waar het iets mee kan. De rest is ballast, en ballast moet overboord worden geworpen. En dat overboord werpen kost energie, moeite. En als dat te veel moeite kost, heeft dat gevolgen voor je weerstand, want die energie moet ergens vandaan komen.
Het grote voordeel van vers voeren is dat je hond alleen voedingsmiddelen krijgt waar zijn lichaam iets mee kan. Er blijft maar weinig over wat overboord moet (dat kun je zien aan de barfkeutels: die zijn compact, klein, en stinken niet, in tegenstelling tot de meeste brokkenkeutels), en dat betekent dat het lichaam energie overhoudt die elders ingezet kan worden, bijvoorbeeld bij de bestrijding van enge beestjes die op de huid rondkruipen. 8)

Als ik jou was, zou ik het vers voeren een tijdje echt serieus aanpakken (dus even niet brok en met de pot mee-eten). Ik denk dat je dan al veel verschil zult zien bij je mooie hondje!

Begrijp me niet verkeerd, ga vooral die brokkenvertegenwoordiger aanhoren, maar hou in je achterhoofd dat die man of vrouw een product wil verkopen en dus alleen de zonnige kant van het verhaal vertelt. (Wij van bp daarentegen hebben geen aandelen in een of andere Vers Vlees BV, dus ons kun je vertrouwen! :P ;D)

Succes met alles!
Door nienk
#1903943
inderdaad, die vertegenwoordiger gaat een heel mooi geloofwaardig verhaal houden. daar is die beste man (of vrouw) voor opgeleid namelijk, om jou dat product te verkopen en niet om jou te vertellen wat het beste voor je hond is! daarom hebben veel dierenartsen ook zo bijzonder weinig kennis van voer, zij verdienen op de spullen die ze verkopen, dus  natuurlijk is dat het beste, helaas. ga lekker aan de gang met vers voeren, gewoon de hele week!
Gebruikersavatar
Door essie74
#1903989
nienk schreef: inderdaad, die vertegenwoordiger gaat een heel mooi geloofwaardig verhaal houden. daar is die beste man (of vrouw) voor opgeleid namelijk, om jou dat product te verkopen en niet om jou te vertellen wat het beste voor je hond is! daarom hebben veel dierenartsen ook zo bijzonder weinig kennis van voer, zij verdienen op de spullen die ze verkopen, dus  natuurlijk is dat het beste, helaas. ga lekker aan de gang met vers voeren, gewoon de hele week!
ook ik sluit mij hier geheel bij aan.... :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door