Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1892794
Ik denk dat het meevalt, maar weet het niet zeker.
Het is onderdaad patella luxatie 2/3.
Ze heeft nu 10 dagen rust, niet in de bench, maar zeker niet op de bank springen en wel aan de lijn wandelen.
Ook heeft ze pijnstillers.
Als het dan niet verbetert is moet ze geopereerd worden.
Ook zijn er dus foto's gemaakt, waar het duidelijk op te zien was dat haar knieschijf er naast ligt.
En zijn 3 foto's gemaakt. De knie ontspannen en de knie op spanning gebracht en 2 van haar heupen.
Het ziet er verder perfect uit van binnen. geen atrose en de heupen lagen mooi diep in de kom.

Hij vroeg nog of ze vaker last had van haar knie, of ze hinkelde of zo.
Maar dat doet ze werkelijk nooit. Hij was verbaasd dat het nu al zo erg was. Meestal moeten honden al last hebben voor ze na een ongeval deze gradatie hebben.
De klap is dus behoorlijk hard aangekomen bij het dametje.
Als ze wel last had gehad, dan had hij haar nu gelijk geopereerd. Maar omdat ze nog nooit last heeft gehad, hoopt hij dat het met rust geneest.


Nu dus die rust en over 14 dagen terug komen. Hopelijk is het dan al zo goed verbetert dat ze niet onder het mes hoeft.

En ik wil ook nog even zeggen dat ze zo enorm lief is.
Ze heeft niet gepiept of wat dan ook bij de da. Hij vond haar erg lief en het leek even of hij haar zelfs wilde kussen.

Kan ik haar nog een suplement of iets dergelijks geven?
Ik ben daar helemaal niet in thuis.
Laatst gewijzigd door Riek op ma 10 jan 2011, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1893491
Nee, qua voedingssupplement zou ik het zo gauw niet weten, misschien iets natuurlijks rustgevends?? Of is ze in huis sowieso rustig ??

Beterschap voor Femke !!  :-* :-* :-*
Door Bien
#1893525
traumeel....

wellicht rust compositum zodat ze zich niet te druk maakt.. anders Tannetje morgen ff bellen en overleggen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door