Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1892257
Dat topic had ik wel gezien, maar ik dacht dat er nog één was.
Net liep ze toch weer eventjes op vier poten nadat ze de hele avond gelegen heeft.
Dus dat lijkt er gunstig uit te zien.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1892318
Ben bang dat het niet meevalt.
Toen ik beneden kwam,kwam ze heel blij naar me toe, liep 4 meter op 4 poten om daarna verder te gaan op 3 poten.
Maar ze heeft daarna nog maar ong. 10 meter gelopen en nu ligt ze op haar plek in de keuken en komt er niet meer af. Ze gaat niet eens meer verliggen.
Door Lizzy
#1892341
Kleine honden lopen iets sneller weer op 4 poten dan grote dus ik denk wel dat dit een kruisband verhaal zou kunnen zijn. De orthopeed waar ik ben geweest, opereert kleine honden in sommige gevallen niet trouwens. Maar goed, ja, even jaar je DA. Die voelt dan of de knie van elkaar gehaald kan worden (dat duidt op een (deels) gescheurde kruisband).
Gebruikersavatar
Door kira
#1892345
Als er sprake is van ik meen een afgescheurde band zie je vaak dat een hond na een periode rust (week of 2) weer op 4 poten loopt, de spieren vangen dan op en de rest wordt arthorse. Dus ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en gelijk richting een da/orthopeed gaan. Als ze nu nog steeds op 3 poten stapt is er volgens mij echt wel wat aan de hand.
Sterkte Riek, ik hoop dat je snel bij een dierenarts terecht kunt en dat het toch mee valt.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1892351
Ik zit met smart te wachten tot het 9 uur is en ik Tannetje kan bellen.
Ben alleen bang dat zij op maandag in Amsterdam is. Dus ik vraag me af of ik direct naar de Wagenrenk kan doorgaan of eerst doorverwezen moet worden.
Ik ga het zo wel horen.
Bedankt voor je antwoord Lizzy. Ze heeft net wel weer op 4 poten gelopen, maar het doet toch zichtbaar pijn. Haar oortjes hangen naar beneden, maar ze piept niet.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1892361
Heb net contact gehad met Tannetje, en ze is inderdaad op weg naar Amsterdam.
Maar ze kan ook geen foto's maken in Otterlo, dus ik ga een dierenarts in Ede bellen.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1892365
Stomme ik. Had Tannetje aan de telefoon en ik moet er gewoon van janken.
Maar ik kan nu om 12 uur bij een dierenarts in Ede terecht.
Hopelijk valt het heel erg mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door