Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1942199
Is Femke nou ook nog ziek? De wond is toch niet onstoken (kan ook van binnen uit, dat had Theemuts in haar buik). Kom Femke zet hem op, beter worden.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1942449
De wond op haar pootje ziet er perfect uit. Voelt ook niet warm aan ofzo. Dit is echt een maagdarmgeval. Maar vanmorgen heeft ze weer iets gegeten, wel minimaal, maar toch wat. Ze heeft wat pensbrokjes met aan de achterkant wat tartaar gekneed op. Ik moet die tartaar echt verstoppen want anders eet ze niet, maar toch. Er lag vanmorgen alleen maar een plas in de keuken en geen diarree of braaksel meer. Gisteravond heeft ze ook pensbrokjes op, dus ik denk dat ze veel gedronken heeft.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1942694
Het gaat inderdaad beter bij haar.
Tot nu toe wilde ze alleen die pensbrokjes, dus heb ik haar nog geen poeder kunnen geven.
Op zich vind ik het al heel wat dat ze nu toch opknapt zonder medicijn. Niet dat ik vind dat ze die moet krijgen, zeker wel eigenlijk.
Maar best knap dat ze zonder nu ook opkrabbelt.
Ik heb haar zelfs even gewassen vanmorgen, want als ze bij je lag, dan kwam er een lijklucht in je neus.
En dit leverde geen extra stress voor haar op.
Ik heb al wel met de roomboter in mijn hand gestaan, maar ben wel bang dat dit erg laxeert.
Gebruikersavatar
Door kira
#1942709
Goed zo Femke, zet hem op.

En Riek ik moest nog even denken aan het nog niet belasten van het pootje. Ik zou toch even naar de fysio gaan. Bij mij ging het ook ruk, en het blijkt dat er een pees helemaal in de knoop zat, die heeft de fysio en de masseur nu 2x behandeld en Daf ook nog 2x en voila, ik kan nu in huis wel met 1 kruk lopen (en dat had ik al ruim 2 weken terug moeten kunnen, maar het ging echt niet), misschien zit er bij Femke ook gewoon een spiertje of peesje in de knel?
Gebruikersavatar
Door Riek
#1945122
Het gaat nog steeds de goede kant op met Erwtje.
Ze wil nog geen Cb eten, maar haar pensbrokjes eet ze gretig.
Ik stop de pensbrokjes ook in haar cb eb dab eet ze die eruit  :-X
Vanmiddag even langs de da-kliniek geweest waar ze geopereerd is. Er groeide een inwendige hechting uit haar knie, die is verwijderd.
En weer piepte of bromde madam niet. Als dank gaf ze zelfs een likje. Ze zijn daar dol op haar.
Had haar even op de weegschaal gezet en ze was 2 ons afgevallen. Maar wat deed het draakje.... er lag een brokje op de weegschaal en die at ze heel snel op.
De assistent gaf haar nog een brokje en nog een brokje en ze at alsof ze dagen niet gegeten had, wat grotendeels klopt.
Ik heb nu een proefzak mee genomen. Niet om het haar de rest van haar leven te geven, maar voor nu ben ik blij dat er iets ingaat.
Overigens wilde ze thuis nog twee brokjes en daarna niet meer  :-X :-X
Maar ze is levendig genoeg, ik hoef me geen zorgen meer te maken over haar maag/darmen.
Ze heeft nog een paar oefeningen mee gegeven om haar knietje te bevorderen. Daar gaan we mee aan de gang.
Het ziet er allemaal goed uit.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1945881
Te vroeg gejuigd. Na drie brokken thuis besloot de draak weer opnieuw in hongerstaking te gaan.
Vanmorgen wilde ze ook geen pensbrokjes, wel een plakje kaas.
Toen ik een stukje kaas op haar cb legde hoefde ze die ook niet.
Nyn, ik neem graag je aanbod aan over dat gedroogde vlees.
Door Truus
#1945983
Wat een zorgen Riek. Ik zit te denken..zou ze last hebben van haar keel want tijdens de operatie gaat daar toch een slang in? Zou b.v. heel fijn gemalen vlees zoals b.v. Rodi met een beetje warm water erdoor iets zijn? Dan krijg je een papje wat wellicht makkelijker eten is.
Ik vind het zo vervelend voor jullie  :-*
Gebruikersavatar
Door Riek
#1946126
Iedere keer dat ik cb geef, doe ik er al wat warm water overheen, zodat de geur lekker op komt.
Maakt niets uit.
Heb net Nynke gebeld en zij maakt een doosje met het één en ander aan gedroogd vlees voor Femke.
Ik ga zo ook even boodschappen doen en zal smuldier meenemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door