Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1887912
Max plast de laatste dagen veel meer dan anders en aangezien ik niet naar de da wil omdat ik dan weer de discussie aan moet gaan omtrent Barf en enten (ik ent Max niet meer) vraag ik me af of ik dit kan oplossen door hem extra vit. C of multivitamines en mineralen van groene os te geven en welk merk vit. C kan ik dan het beste gebruiken? Ik heb Roter in huis, suikervrij.
Max weegt 36 kilo, kan ik dan af met 1 tablet per dag? O ja, hij is gecastreerd, het ligt dus niet aan de vele loopse teefjes.
Door Do
#1887914
als je niet naar de DA wil om discussie omtrend voer te vermijden, zou ik toch een andere DA gaan zoeken.
want het gaat nu niet om voer
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1887925
In dat geval: wie weet er een goede pro-vers da in Rdam? Ik woon in Rdam Hilligersberg, heb geen auto en ben dus afhankelijk van het ov..
Door Lizzy
#1889582
Els en Max schreef: Max plast de laatste dagen veel meer dan anders en aangezien ik niet naar de da wil omdat ik dan weer de discussie aan moet gaan omtrent Barf en enten (ik ent Max niet meer) vraag ik me af of ik dit kan oplossen door hem extra vit. C of multivitamines en mineralen van groene os te geven en welk merk vit. C kan ik dan het beste gebruiken? Ik heb Roter in huis, suikervrij.
Max weegt 36 kilo, kan ik dan af met 1 tablet per dag? O ja, hij is gecastreerd, het ligt dus niet aan de vele loopse teefjes.
Je kunt toch gewoon tegen je DA zeggen dat je geen zin meer hebt om die discussie te voeren?

Veel plassen is in de regel geen indicatie voor blaasontsteking. Kleine plasjes wel. Ik zou zelf niet allerlei dingen gaan geven zonder dat je weet wat er aan de hand is. Drinkt Max ook veel? Ik zou de urine opvangen en naar de DA gaan.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1890021
We zijn inmiddels geweest bij onze eigen da, Max heeft idd een bacteriële blaasontsteking en AB meegekregen.
Amoxycycline kuurtje.
Ben wel blij dat we toch even zijn gegaan, uiteraard kon de da het niet laten om over zn voeding te beginnen maar dat heb ik direct afgekapt en gezegd dat ik blijf Barfen met hem en hem ook niet wil laten enten. Ze stond nl. al direct met die spuit voor mn neus. >:(
Maar afijn, ze heeft ons goed geholpen voor nu en ik hoop dat hij zich snel wat beter voelt.

Bedankt voort jullie tips.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1890026
Goed dat je toch gegaan bent, hopelijk is hij snel van de blaasontsteking af.
Els en Max schreef: Ze stond nl. al direct met die spuit voor mn neus. >:(
Nou ja zeg...  >:(
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1890103
Mijn da verkoopt Hill's en verdient kennelijk niet genoeg aan ons. Klopt ook wel, we gaan zelden tot nooit. :biggrin2: Maar ALS we er dan zijn probeert ze me altijd een zak Hill''s aan te smeren. In haar ogen is Barf belachelijk en kan ik mijn lab (met graanallergie, HD en atrose!!) beter op Hill's zetten.
Dat het beter met hem gaat dan ooit tevoren ligt niet aan de voeding, maar aan heleboel andere zaken.
En aangezien ik ondertussen wel klaar ben met die discussie ga ik maandag eens bellen met de Walenburgerweg om te horen of zij nog patienten aannemen. ;)
Door Lizzy
#1890939
Als het een hardnekkige brokkenschuiver is, die DA van jou (en zo te lezen is ze dat): zou ik 'm ook smeren. Want dit is gewoon niet leuk meer. Om zelfs bij blaasontsteking en een zieke hond discussie te krijgen over brok en vaccinatie. Ik geef je groot gelijk. Wegwezen daar. En beterschap met Max!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door