Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#1888925
Zou 't drinken niet van stress komen ??

De hond van mijn broer had vorige zomer na een bijt incident een periode dat hij liters per dag dronk, hij is toen grondig nagekeken er is niks gevonden en plotseling was dat drinken over.
Vorige week op oudejaar begonnen de vuurwerk knallen en de hond is beginnen drinken tot zondagavond en inmiddels is alles weer normaal.
Door Do
#1890827
kan het niet volgen
2 nachten achetr elkaar geplst
vannacht niet
de hele dag niet, wel gewoon buiten

en nu...gewoon weer in haar slaap
Door 202Spots
#1890835
Flat schreef: kan het niet volgen
2 nachten achetr elkaar geplst
vannacht niet
de hele dag niet, wel gewoon buiten

en nu...gewoon weer in haar slaap
Haal je de waterbak na 'n bepaalde tijd weg?
Als ze b.v na 4 uur niet meer drinkt, en dan s'avond voor 't slapen gaan eerst nog buiten plast,zou ze dan droog blijven tot s'morgens vroeg?
Door Anthraciet
#1890847
Ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar helaas wel ervaringskundig wat betreft vestibulair geriatrisch syndroom en toentertijd ook veel overlegd met mijn dierenarts daarover.

Hij gaf toen ook aan dat prednison totaal niks deed bij VGS en dus onzinnig is om te geven :-\
Hoge(re) doses vitamine B helpen wel en kunnen ook geen kwaad.

En verder schijnen/blijken honden geen hersenbloeding te kúnnen hebben, dat wordt door veel dierenartsen zo genoemd maar gaat altijd om iets anders en bij oudere honden in 99% van de gevallen om VGS ;)

Persoonlijk zou ik acuut stoppen met de pred, dat is echt rotzooi en ze gaan er inderdaad onmundig veel van drinken (en piesen dus ;)).
Mijn Chakka was in de eerste dagen na zijn eerste aanval ook wat onzindelijk, maar dat is met rust en geduld ook weer helemaal goedgekomen (en met vitamine B dus) 8)
Door Do
#1890848
202Spots schreef: Haal je de waterbak na 'n bepaalde tijd weg?
Als ze b.v na 4 uur niet meer drinkt, en dan s'avond voor 't slapen gaan eerst nog buiten plast,zou ze dan droog blijven tot s'morgens vroeg?
daar zit ik een beetje mee
normaal zou ik dat zo doen, geen probleem
maar omdat ze drinkt alsof haar leven van afhangt en veel
twijfel ik erover
Door Do
#1890849
Anthraciet schreef: Ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar helaas wel ervaringskundig wat betreft vestibulair geriatrisch syndroom en toentertijd ook veel overlegd met mijn dierenarts daarover.

Hij gaf toen ook aan dat prednison totaal niks deed bij VGS en dus onzinnig is om te geven :-\
Hoge(re) doses vitamine B helpen wel en kunnen ook geen kwaad.

En verder schijnen/blijken honden geen hersenbloeding te kúnnen hebben, dat wordt door veel dierenartsen zo genoemd maar gaat altijd om iets anders en bij oudere honden in 99% van de gevallen om VGS ;)

Persoonlijk zou ik acuut stoppen met de pred, dat is echt rotzooi en ze gaan er inderdaad onmundig veel van drinken (en piesen dus ;)).
Mijn Chakka was in de eerste dagen na zijn eerste aanval ook wat onzindelijk, maar dat is met rust en geduld ook weer helemaal goedgekomen (en met vitamine B dus) 8)
dinsdag stoppen we met prednison, ik wil toch de kans geven( :-[)

Mientje had toch duidelijk een hersenbloeding
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1891087
Anthraciet schreef: En verder schijnen/blijken honden geen hersenbloeding te kúnnen hebben, dat wordt door veel dierenartsen zo genoemd maar gaat altijd om iets anders en bij oudere honden in 99% van de gevallen om VGS ;)
Dat is helemaal waar en kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Door Anthraciet
#1891442
*Dorothea* schreef: Dat is helemaal waar en kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Thnx voor de bevestiging Dorothea!


De vitamine B kan je gewoon in de winkel kopen Do, gewoon dezelfde Vitamine B pillen die mensen ook slikken (vitamine B complex)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1891534
Flat schreef: daar zit ik een beetje mee
normaal zou ik dat zo doen, geen probleem
maar omdat ze drinkt alsof haar leven van afhangt en veel
twijfel ik erover
heeft ze nou die pred of niet?
Door Do
#1892523
ze heeft prednison
tot morgen
maar ik zie geen echte verschil
ze is wel beter gaan lopen, maar ik betwijfel of het komt door de prednison
haar kop is net zo schijf als daarvoor
Door Do
#1892548
vanaalst schreef: maar dat is dan wel de oorzaak van het vele drinken en plassen!
dat deed ze al er voor
vanaf de dag dat ze weer terug is
zelf heb ik het gevoel dat dat niet veregt is

vrijdag zijn we begonnen met de pred.
het plassen was al ervoor, daarom ook testen op suiker
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door