Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door giny
#1884495
Sinds 2,5 maand heb ik er een hond bij.
Sinds enige tijd Barft hij nu volledig, wat prima gaat.
Helaas komt er sinds enige tijd ook wat geel/groen pus uit z'n ogen.
Zou dit kunnen komen door de overgang van brokken naar vers vlees (reiniging) ?

:pup:
Laatst gewijzigd door giny op di 04 jan 2011, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door henneke
#1884502
dat kan maar ik heb eerder het idee dat er veel meer honden zijn die last met de ogen hebben op het moment  ;)
Door giny
#1884512
Zou kunnen. Misschien door de kou, want zwemmen is op dit moment niet aan de orde.

8)
Door henneke
#1884534
[quote="Giny"]
Zou kunnen. Misschien door de kou, want zwemmen is op dit moment niet aan de orde.

8)
[/quote]

ja hier loop ik ook al weer een poosje met Bo met een prutoog , ik druppel nu met Similasan 2 en dat lijkt te helpen hij heeft geen korsten meer in de ochtend en Storm heeft weer traanstrepen tot en met dus die heeft ook last van zijn ogen .
Bij Lizzy lopen ze ook met de ogen te emmeren dus het zou best wel eens de kou kunnen zijn ja  :)
Door giny
#1884605
Ik zal het eerst nog even proberen met thee, mocht het niet verdwijnen, dan zal ik het met Similasan 2 gaan proberen.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1884794
Kjell heeft ook wat last van geïrriteerde ogen, ik denk dat het van het strooizout komt.
Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar met dit weer is dat bijna onmogelijk.
Spoelen lijkt me goed.
Door Lizzy
#1884889
Ik las je topic en wilde gaan schrijven "ik heb hier 3 honden, alle 3 oogontsteking". Volgens mij heerst er een virus. Ze krijgen hier oogdruppels van Similasan nr 2. Dat helpt goed. Ik ben bij Biscuit alleen (blijkbaar) te vroeg gestopt ermee want die had vanmorgen weer prut.

Dus tja, het kan ontgiften zijn. Maar het kan dus ook makkelijk wat anders zijn.
Door giny
#1884890
HennekeKjell: Dat is bij Pope niet het geval, hij had het al voordat er gestrooid werd. Ik wijt het toch voornamelijk aan ontgifting, hij kijkt namelijk ook veel helderder uit z'n ogen, aan het begin was dit erg dof.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door