Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#1892826
dat het geen voedselovergevoeligheid is, betekent niet dat ander voer geven niets zou verbeteren! honden die op vers staan hebben vaak ook over het algemeen een betere weerstand e.d. maar dat terzijde. ik hoop dat het snel beter gaat met Princess!
Door roland1973
#1922193
ff een update. De DA is er nog niet aan uit wat Princess nu heeft. Nu beginnen ze toch aan een pollenallergie te denken. Princess heeft  vandaag bloed geprikt en over 3 dagen hebben we een uitslag.

We zijn wel overgestapt naar versvoer van RENSKE, iemand bekent met dit voer. Ze krijgt nu kalkoen en eend. Wil graag wat meer info.
Door roland1973
#1923314
[quote="tt-tjes"]
Renske is geen versvoer, maar een soort van gekookt vlees.
[/quote]

Het is geen gekookt vlees maar gestoomt in de verpakking, en het wordt als vers vlees voeding aangeprezen. Alleen was ik benieuwt of Renske vers vlees voeding iets is en of iemand ermee bekend is.
We hebben al eens versvlees van KIVO gehad maar dan de compleet variant, ten eerste rook het niet echt fris wat ik dan anzich niet zo erg vind maar moeders de vrouw moet toch de hond eten geven omdat ik ben werken. Zij heeft er iets meer moeite mee, maar daartegen ruikt het voer van Renske wel weer goed en als het goed is voor Princess  is het ook goed voor moeders de vrouw en slaan zo 2 vliegen in 1 klap.
Door nienk
#1923351
Reus heeft wel eens Renske en een ander merk gestoomd vlees gehad, hij deed het er niet geweldig op (enorm veel, wat dunner poepen) en vindt echt vers vlees ook lekkerder. Persoonlijk was ik er ook niet zo weg van, vind het duur en zonde dat het gestoomd is. maar ja, wel handig dat je het buiten de koelkast kan bewaren als de verpakking nog dicht is.

welke smaak had je van Kivo? ik heb geen ervaring met het merk, maar wel met verschillende andere merken en smaken, en dat kan ook veel schelen in hoe het ruikt. Iets met veel pens er in stinkt bijvoorbeeld zo ongeveer per definitie, dingen waar minder pens in zit ruiken wat vriendelijker voor de baas.

over hoe het aangeprezen wordt, dat zegt niets. in ieder hondenvoer zit ergens ver weg vers 'vlees'.
Door roland1973
#1924747
Het was KIVO compleet ik denk dat er rund en kip vlees in zit. Eend en/of kalkoen hebben ze daar niet alleen kip , rundvlees en of pens en kip. Duur viel eigenlijk wel mee tenminste als je het gaat vergelijken met de brok van RC 14kg 80 euries. Voor Renske ben ik voor 14kg ongeveer 60 euries kwijt in mijn ogen is dit goedkoop ;)
Door moniqueo
#1924935
Voor de prijs van Renske kan je een goede kvv carnibest,duck,energique kopen dat zijn kvv's die ik ken en ze stinken geen van allen niet
te vergelijken met kivo,vind ik ook stinken.


Energique en Duck zijn plakjes/driehoekjes makkelijk te geven en helemaal niet vies.
In duck zitten wel wat meer granen die hier totaal geen klachten veroozaken.
Carnibest is favoriet maar dat zijn rollen van 1 kg en er moet gesneden worden.
Ik betaal 3,20 voor 1 kg carnibest,duck en energique hebben een beetje dezelfde prijzen hier.
Door roland1973
#1926697
@Tossi je hebt wel gelijk dat je voor die prijs ook carnibest kunt geven maar dan heb je geen Kalkoen en/of Eend. Daarvoor betaal je al snel 5euro. De Prijs maakt me nofg niet zoveel uit. Ik kan het gewoon niet zo makkelijk krijgen. Er zou een verkoop punt zijn hier in Helmond, dacht dat komt mooi uit, contact gehad met de 'verkoper' ik moest hem een mail sturen en dan zou hij de prijs en wanneer hij kan leveren doorgeve. Moet helaas nog een mail krijgen (is nu een week geleden). Daar ben ik dan afhankelijk van iemand die niet terug mailt, dus daarom Renske gekocht, makelijk te krijgen en heb goeie resenties gelezen. Zij lust het goed nu maar hopen dat ze er geen reactie op geeft.
Laatst gewijzigd door roland1973 op zo 06 feb 2011, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#1926727
Belangrijkste lijkt mij inderdaad dat ze er niet op gereageerd, als het op Renske een tijd goed gaat kan je dan altijd nog rustig weer 'betere' merken gaan proberen. Zo reageert Reus bijvoorbeeld op Puur Naturis meer dan op Barfmenu, terwijl ik over Puur Naturis betere dingen gehoord had.
Door roland1973
#1928344
Vandaag de uitslag van de bloedtest gekregen en alle uitslagen zijn negatief :D We zijn daar heel erg blij mee natuurlijk alleen is nu de vraag waar krijgt ze nu die jeuk van. Donderdag moeten we weer bij DA komen, daar wordt weer huid afgeschraapt, geheel kosteloos overigens, om te kijken of ze nu mijt kunnen ontdekken. De DA is nog steeds erg overtuigt dat het mijt is. Als hier weer niets uitkomt worden we doorverwezen naar de dermatoloog. Dit laatste weten we nog niet of we dit doen omdat we eerst willen proberen dit met voer onder de knie kunnen krijgen. Dit is niet omdat we denken dat wij het beter kunnen dan de dermatoloog maar gewoon omdat het geld niet op onze rug groeit, Vanaf kerst heeft het ons al op een paar euro na 600 euro gekost en nog weten we eigenlijk niks. Het gaat mij niet zozeer om het geld maar ik heb wel tegen DA gezegd als je nu met zekerheid kunt zeggen dat het met 400/500 euro is verholpen betaal ik het graag maar ze kunnen me niets garanderen :-\
Door nienk
#1928775
hm ja prijzige hobby hè, een hond met jeuk!  ;)

Eerst zelf met voer er onder proberen te krijgen lijkt mij een goed idee. En naja, holistisch da kan daar met homeopatie of fytotherapie wellicht wat aan bij dragen. succes!

edit: en hoe doet ze het op Renske trouwens, tot nu toe?
Laatst gewijzigd door nienk op ma 07 feb 2011, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roland1973
#1928875
Tot nu toe wel redelijk, haar ontlasting is nog niet wat het moet zijn maar dat zal spoedig beter worden hoop ik. Denk dat de darmen nog wat moeten wennen aan het vlees na al die tijd brok te hebben gehad.
Door tt-tjes
#1928882
Een dermatoloog begint ook heel vaak met afschraapsel om te kijken of het mijten zijn, daarna een eliminatiedieet om te kijken of het voedselgerelateerd is. Dit laatste kun je zelf natuurlijk ook al gaan doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door