Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1875543
Didge is eigenlijk al vanaf dat er sneeuw ligt af en toe aan de diarree. Hij is eigenlijk nooit aan de diarree en in eerste instantie denk ik dat het misschien door het sneeuw eten komt wat hij doet. Ik probeer het tegen te houden maar hij duikt erin als een onderzeeboot :biggrin2:.
Het is nu al een week of 2 dat het afwisselt. Verder is hij topfit, drinkt goed en eet ook goed.
Hij heeft al een poosje op de probiotica gestaan maar het blijft en ik twijfel eigenlijk om met hem naar de DA te gaan morgen.
Zou het een giardia besmetting kunnen zijn?
Door millyckk
#1875600
Hier ook zo'n snowdiver met hetzelfde resultaat......ik gok op de sneeuw, ik zou hem  een paar dagen okugest geven en kijken wat dat doet.

Daarna kun je altijd nog zien!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1875669
*milik* schreef: Hier ook zo'n snowdiver met hetzelfde resultaat......ik gok op de sneeuw, ik zou hem  een paar dagen okugest geven en kijken wat dat doet.

Daarna kun je altijd nog zien!
ik heb daar wel aan gedacht maar eigenlijk dat het alleen voor misselijkheid was. Hoeveel geef jij Millik?
Door geer
#1875762
Okugest kan, maar ik zuo eerder Darmclear geven. Tenminste, bij Sophie werkt dat beter. Je kunt het ook goed combineren want 't heeft een andere werking.
Door K@rin
#1877002
Hier hebben ze geen diaree, maar ze stinken wel een uur in de wind ....
Ik denk, dat dat ook door het sneeuweten komt.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1877288
geer schreef: Okugest kan, maar ik zuo eerder Darmclear geven. Tenminste, bij Sophie werkt dat beter. Je kunt het ook goed combineren want 't heeft een andere werking.
De darmclear heb ik besteld. Ik dacht nog wat te hebben staan, maar dit was dus niet zo. Ik geef hem nu al probiotica en vanaf gisteren ook groene leem erbij.
Ik vraag me alleen af hoelang een hond aan de diaree mag zijn?
Omdat hij er verder niet ziek van is, zo gek is als een deur, eet en drinkt goed vind ik dit eigenlijk best een beetje moeilijk in te schatten :-\
Door pallas
#1877398
Ik vind twee weken al best lang. Ik zou het niet langer dan een week nog aankijken. Misschien dat de groeneleem en de porbio dan aangeslagen is.
Gebruikersavatar
Door kira
#1877778
Bij veel sneeuweten kan er snel een darminfectie ontstaan. Dus goed in de gaten houden hoor Monique, ik heb zelf bijna een hond daaraan verloren.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1877796
kira schreef: Bij veel sneeuweten kan er snel een darminfectie ontstaan. Dus goed in de gaten houden hoor Monique, ik heb zelf bijna een hond daaraan verloren.
was die ziek? Didge is verder topfit ::)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1878383
Hitam schreef: Wat verwarmende kruiden door het eten doen: gember, peper, kaneel bijvoorbeeld.
en welke hoeveelheid?
Ik heb hem vandaag darmclear gegeven (2 keer) en ik heb nog niet gezien dat hij gepoept heeft. Ik heb wel poep geruimd en daar zaten wel drollen van Didge bij en zag er goed uit. Maar het was op Terschelling ook zo dat hij 's morgens vaak normale ontlasting had en 's middags meestal spuitpoep :-[. Met wandelen vanmiddag heeft hij niet gepoept. Hij snapte er niets van omdat ik hem aan de flexi had gedaan zodat ik kon zorgen dat hij geen sneeuw eet >:(.
Dus krijgt hij morgen kruiden, probiotica, groene leem, darmclear en okugest.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1879439
Vanmorgen had Didge weer normale ontlasting, gelukkig. Nu hoop ik dat het zo blijft en niet vanmiddag weer aan de spuitpoep.
Hij staat nu 3 dagen op de groene leem, 3 dagen okugest, 2 dagen darmclear en ik heb hem vanmorgen ook nog kruiden gegeven op advois van Hitam.
Maar nu is hij aan de rui geslagen :-\, hele bossen wol komen eruit.
Zou dit een uitwerking zijn op de groene leem?
Wat hij overigens normaal nooit heeft (en ze krijgen hier 2 keer per jaar een kuur groene leem)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door