Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1874822
Vanmiddag ga ik even met Chispa naar de dierenarts. Sinds hij bij de trimmer is geweest likt hij aan zijn piemel. Het valt me op dat hij steeds vaker en langduriger likt en net zag ik dat hij een kaal plekje heeft. Er komt geen viezigheid op, maar aan de buitenkant zit nu een kaal wit vochtig plekje.
Vorige keer had hij een hotspot in zijn hals, net nadat hij bij de trimmer was geweest.
Het is toch niet normaal dat je iedere keer na de trimmer naar de da moet? Ook nu heb ik namelijk het idee dat het begonnen is door irritatie van het scheren.  :-\
Vanmiddag zal ik het wel horen.  :-\
Door tessa
#1874923
Sommige honden reageren heel sterk op het scheren, vooral bij gevoelige delen zoals de liezen/piemel.
Waarschijnlijk doordat de stoppeltjes gaan irriteren.
Ik scheer zelf de piemels niet als ik weet dat een hond daar sterk op reageert, als het te kort wordt gesshoren , bijv op 2mm, gaat het sneller irriteren dan wanneer je het iets langer zou laten.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1875042
Ik heb inderdaad het idee dat Chispa reageert op het scheren. Hij krabt zich regelmatig de laatste dagen en heeft ook wat pukkeltjes gekregen. Toch had ik gevraagd om het niet te kort te doen, aangezien hij vorige keer ook een hotspot had. Eigenlijk weet ik niet op wat voor lengte het geschoren is.  :-\
Gebruikersavatar
Door kira
#1875123
Kan ook van de shampoo komen? Wellicht vragen te wassen met zwavel/teer shampoo? En geen piemeltjes te scheren?
Door tessa
#1875126
Ik zou hem niet korter laten scheren als 9 mm met de draad mee, op zijn lijf dan.
Vanaf 5 mm en korter gaan sommige honden reageren doordat de stoppels tegen elkaar aan wrijven en dus prikken.
Met 9mm mee dan is het haar nog niet zo stekelig.
De liezen en piemel zou ik de volgende keer niet scheren maar knippen
Gebruikersavatar
Door Sher
#1875219
Zijn liezen zijn niet geschoren, daar is het haar lang gebleven. Hoe lang het is, weet ik niet, daar heb ik niet echt verstand van.  :-\
Hij heeft in ieder geval een zalfje en een kuurtje mee gekregen.  :-X
Gebruikersavatar
Door Sher
#1875358
Ik vind het zo ook niet lollig meer.  :-X
Ik vraag me ook af of dit wel normaal is. De dierenarts vond het wel normaal dat er bij scheren wondjes ontstaan, maar een dierenarts scheert natuurlijk wel veel korter.  :-X
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1875384
hij is toch niet helemaal kaalgeschoren?!
en hij was niet in zijn liezen geschoren of geknipt?
dan moet ze andere shampoo gaan gebruiken!
zo wordt ieder bezoekje wel heel vervelend en kostbaar...
Gebruikersavatar
Door Sher
#1875397
Zijn liezen zijn niet geknipt, maar volgens mij wel bij zijn piemeltje. De shampoo kan het niet zijn. Ze had teershampoo gebruikt.  :-\
Gebruikersavatar
Door Sher
#1875407
Ik leef ook erg met hem mee.
Als ik dat rauw gelikt huidje zie, voel ik het zelf bijna prikken.  :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1875611
vanaalst schreef: ik scheer ze nooit daar, knip het wel bij.....logisch dat het manneke daar last van krijg, dat is super gevoelig!!
Logisch is het niet helemaal; Charlie (en een hoop andere poedels) scheer ik ook in de liezen en ook zijn piemeltje scheer ik (met de richting mee) en hij heeft er geen last van.
Wel heel vervelend dat Chispa er zo'n last van heeft zeg, heb je het er nog met de trimster over gehad?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1875617
nah kan me wel indenken dat als ze het daar erg kort scheren dat ze er last van hebben, als je naar dat flippie kijkt voel ik het zelf :o ;D
misschien is het niet met de richting in geschoren, met de richting mee kan ik me nog wel voorstellen..
Gebruikersavatar
Door Sher
#1875640
Ik heb nu ook gewoon een naar gevoel gekregen.
Tot nu toe vond ik het altijd wel prima om mijn honden naar de trimmer toe te brengen. Ze komen weer helemaal netjes verzorgd terug. En vooral bij Chispa moet er echt af en toe iets aan die vacht gebeuren. Ik moet er toch niet aan denken dat hij weer zo zou worden als toen hij net Nederland in kwam.  :-\
Afbeelding
Zoiets valt volgens mij nauwelijks nog te kammen.  :o
Hij is nu dus net weer geweest, maar ik zie er al tegen op om hem weer te brengen.  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door