Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boukje en Sara
#1869375
pallas schreef: En om sterke (sluit)spieren te houden heeft je hond behoefte aan hoogwaardige eiwitten, die dus in versvlees zitten :)

Ik weet niet hoe oud je hond is, maar met deze klachten zou ik ook eens naar de rug /heupen laten kijken. Bij klachten in dat gebied zie je ook nogal eens een zwakke blaasfunctie. Maar over het algemeen is je hond dan wel volwassen (4 +)
Nox (7jaar) heeft ook rugklachten en had soms ook wel eens wat last van druppelen. Nu met goede therapie geen problemen meer.
Sara is helemaal onderzocht. Is niks te vinden.
Ze is 6 jaar en het is begonnen toen ze 5 was.
Door plant
#1869442
Mijn hond is op 12-jarige  leeftijd incontinent geworden .
Dit heeft te maken met de harttabletten die hij sinsdien nodig heeft.
Ik ben op advies van de DA propalin gaan geven en inderdaad was het druppelen toen over.
Maar ik vond het smerig spul en het leek me erg veel voor ons hondje van 12 kilo.
Ik heb de dosis langzaan vermindert en ben tegelijk solidago gaan geven.
Dit wel na overleg met een homeopaat.
De propalin is helemaal afgebouwd en hij krijgt nu alleen nog maar 2 druppels solidago 's morgens.
Het gaat prima zo , ik vind nergens druppels.
Misschien werkt dit ook voor jou?
Door Boukje en Sara
#1870445
Bedankt Plant voor de tip.

Ik lees toch heel verschillende dingen over incontinentie en voeding.
De een schijnt meer incontinent te zijn op vers, de ander op brok.
Weet niet goed waar ik nou goed aan doe.
Las net ook van iemand dat een hond meer vocht binnen krijgt met het eten van vers dan bij brok.
Maar dat is toch niet zo?
Ik snap wel dat in vers meer vocht zit, maar in verhouding wordt er minder bij gedronken.
#1872706
Mijn hond (de jongste) had ook last van Passieve Incontinentie op brokken. Nu al een hele tijd niet meer. Ik ben het ook gaan behandelen met Homeophatie, reguliere medicijnen kan altijd nog. Ik zou zeggen geduld, geduld......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door