Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathascha
#1866264
hoi hoi

ik heb een vraag over mijn hond Luca. Hij is een ridgeback van 7 jaar.
Sinds dat hij 1,5 is heeft hij spondylose. En daar ben ik laats weer voor naar de DA geweest. Hij krijgt nu pijnstillers met prednison erin omdat de metacam niet zou werken. Maar hij bleef zich rot voelen. Hij werd dikker. In 4 weken 4,5 kilo aangekomen en verloor haar. Wilde niet meer van zijn plek afkomen. Dus ik dacht dat het einde zou naderen.  :( :'(

Maar ik heb toen een bloedonderzoek laten doen en wat bleek. zijn schildklierwaarde was verlaagd. Nu kon dit volgens de DA ook komen door de pijnstillers, maar aankomen terwijl hij steeds minder KVV van mij kreeg, met dezelfde beweging als voorheen. tja dat kan dan niet alleen aan pijstilling liggen. Dus toch aan de schildklier pillen. En die heeft hij nu 2 weken. smorgens 1 en savonds 1. En hij knapte daar gelijk al van op! Hij schooit weer en komt weer van zijn kussen en zijn haaruitval word minder! lijkt positief dus.

Maar sind een week blijft hij maar likken aan de rechterkant van zijn bil en zijn poepert. Zijn vacht is geel. Een lichtgekleurde RR. Maar die lik plek is nu donkerrood. Nee niet van bloed. Maar zijn haren zijn echt sterk verkleurd. Echt heel vreemd. hij blijft ook maar likken. ik hen in de buurt van de plek nu teatree olie gesmeerd. Dit vind hij vreeselijk stinken. Dus blijft hij even van de plek af. Maar wat moet ik hiermee? Herkent iemand dit? zou het een bijwerking kunnen zijn van de pijnstillers of schildkliertabletten?

Ik zie mijn ventje aftakelen. Hij heeft een zwaar leven gehad. Hij is oud geboren en jong bejaard. :(
Laatst gewijzigd door Nathascha op ma 20 dec 2010, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nathascha
#1866728
herkent niemand dit?
dan ga ik er toch vanuit dat dit niets met zijn medicijnen te maken heeft.  :(
En dat dit weer iets 'nieuws' is wat er bovenop komt. pff arme Luca.
Door Lizzy
#1867188
Nathascha schreef: hoi hoi

ik heb een vraag over mijn hond Luca. Hij is een ridgeback van 7 jaar.
Sinds dat hij 1,5 is heeft hij spondylose. En daar ben ik laats weer voor naar de DA geweest. Hij krijgt nu pijnstillers met prednison erin omdat de metacam niet zou werken. Maar hij bleef zich rot voelen. Hij werd dikker. In 4 weken 4,5 kilo aangekomen en verloor haar. Wilde niet meer van zijn plek afkomen. Dus ik dacht dat het einde zou naderen.  :( :'(

Maar ik heb toen een bloedonderzoek laten doen en wat bleek. zijn schildklierwaarde was verlaagd. Nu kon dit volgens de DA ook komen door de pijnstillers, maar aankomen terwijl hij steeds minder KVV van mij kreeg, met dezelfde beweging als voorheen. tja dat kan dan niet alleen aan pijstilling liggen. Dus toch aan de schildklier pillen. En die heeft hij nu 2 weken. smorgens 1 en savonds 1. En hij knapte daar gelijk al van op! Hij schooit weer en komt weer van zijn kussen en zijn haaruitval word minder! lijkt positief dus.

Maar sind een week blijft hij maar likken aan de rechterkant van zijn bil en zijn poepert. Zijn vacht is geel. Een lichtgekleurde RR. Maar die lik plek is nu donkerrood. Nee niet van bloed. Maar zijn haren zijn echt sterk verkleurd. Echt heel vreemd. hij blijft ook maar likken. ik hen in de buurt van de plek nu teatree olie gesmeerd. Dit vind hij vreeselijk stinken. Dus blijft hij even van de plek af. Maar wat moet ik hiermee? Herkent iemand dit? zou het een bijwerking kunnen zijn van de pijnstillers of schildkliertabletten?

Ik zie mijn ventje aftakelen. Hij heeft een zwaar leven gehad. Hij is oud geboren en jong bejaard. :(
Dat donkerrode komt in mijn ogen van het speeksel van het likken. Dat verkleurd de vacht roestbruin. Hoe is het gesteld met zijn anaalklieren? Zitten die vol of zijn ze ontstoken? Ik zou dat even bij de DA laten nakijken en laten behandelen indien nodig. Soms duidt alsmaar likken op pijn in die omgeving en het meest voor de hand liggende zijn de anaalklieren.
Door Nathascha
#1867320
Lizzy dank je wel!
Dat in daar zelf niet op kwam zeg. Ben blij dat je even meedenkt. We moeten toch voor de t4 waarde dus zal het gelijk laten nakijken!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1867721
Onze RR ging aan de poten en liezen likken. Ze heeft dit een hele tijd gedaan, en pas achteraf hebben we vastgesteld dat het bij haar zeer waarschijnlijk kwam omdat ze inwendig pijn had. Verder liet ze niets merken, ze zijn keihard wat dat betreft.
Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat jullie Luca ook (nog) pijn heeft, maar ik zou er toch even goed op letten of anders naar de DA. Sterkte voor jullie.  :bigarmhug:
Door miik
#1867756
Vervelend....
Door te likken komt endorfine vrij een natuurlijke pijnstiller.
Soms likken ze op de plek van de pijn, maar soms ook op een andere- makkelijkere te bereiken/likken plaats.
Het zou dus kunnen dat ze idd zoals gezegd nog steeds pijn heeft. (kunnen ook heupen oid zijn).
Je kunt een korte periode pijnstilling geven kijken of het dan beter gaat.
Door Nathascha
#1868036
Luca krijgt op dit moment nog prednison. we zin wel gaan afbouwen met die pillen. Maar hij likte ook al toen hij nog wel 3 pillen kreeg.  :-\ hoop dus niet dat het pijn is inwendig. Want dat zou het betekenen dat prednison niet meer helpt voor hem  :-\ en het is echt troep.

Zijn heupen zijn nog nagekeken door de DA 6 weken geleden een rontgen. Zij heupen zijn prachtig. ze wilde dat alle honden die 7 waren nog zulke heupen hadden. Ook de osteophaat die erbij is geweest heeft op bewegelijkheid getest. En zijn heupen zijn OK.  :'( mijn lieve Luca. Hij heeft het niet makkelijk.

ik ga naar de DA. Vandaag een vriendin langsgeweest die de HBO studie Natuurgeneeskunde doet. Maar die wees me ook al naar de DA. Anaalklieren lijken het niet te zijn. Maar goed die laat ik ook wel ff nakijken. Wie weet is het sstiekum toch wel. ( ja ik weet het ik hou mezelf waarschijnlijk voor de gek.)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1868156
Nathascha schreef: Luca krijgt op dit moment nog prednison. we zin wel gaan afbouwen met die pillen. Maar hij likte ook al toen hij nog wel 3 pillen kreeg.  :-\ hoop dus niet dat het pijn is inwendig. Want dat zou het betekenen dat prednison niet meer helpt voor hem  :-\ en het is echt troep.

Zijn heupen zijn nog nagekeken door de DA 6 weken geleden een rontgen. Zij heupen zijn prachtig. ze wilde dat alle honden die 7 waren nog zulke heupen hadden. Ook de osteophaat die erbij is geweest heeft op bewegelijkheid getest. En zijn heupen zijn OK.  :'( mijn lieve Luca. Hij heeft het niet makkelijk.

ik ga naar de DA. Vandaag een vriendin langsgeweest die de HBO studie Natuurgeneeskunde doet. Maar die wees me ook al naar de DA. Anaalklieren lijken het niet te zijn. Maar goed die laat ik ook wel ff nakijken. Wie weet is het sstiekum toch wel. ( ja ik weet het ik hou mezelf waarschijnlijk voor de gek.)
Misschien is het een idee om de volgende keer bij de DA de foto's van de heupen -of zijn er nog meer gemaakt?- nog een keer te bekijken, en dan niet alleen naar de heupen kijken maar ook naar een eventueel ander afwijkend beeld? Waarschijnlijk is dit al wel gedaan, maar je weet maar nooit.
Sterkte, ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.  :bigarmhug:
Door Nathascha
#1868370
ja er is idd al wel naar afwijkend beeld gekeken. Maar ik ga het gewoon nog eens navragen. Ook zijn hele rug is bekeken. En daar was wel op te zien dat de spondylose gaat woekeren. En dat kan ook meer pijn geven. Die pijn gaat pas weg als de wervels aan elkaar zijn gegroeit. Maar goed dat kan nog heel lang duren of het is zo gebeurt. Dat weet je nooit met spondylose.
Verder zijn er geen vernauwingen tussen de wervels te zien.
Het word dus weer dokteren met hem. Ik wil hem ook niet teveel pijn laten lijden. maar prednison vind ik echt zooi. Dus we zijn wel aan het puzzelen wat we anders kunnen doen om hem te helpen. Ik had al iets gelezen over Corta RX ( of zoiest) dus ben me wel verder aan het orienteren op pijnbestrijding. Maar goed we moeten ook weten waar de pijn of probleem zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door