Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marchje
#1854315
Mukkus begon weer steeds met zijn hoofd te schudden. Ik in zijn oren kijken en ja hoor, weer helemaal rood, licht opgezwollen en allemaal donkere viezigheid. Dit is al de zoveelste keer.
Juli had hij het aan zijn rechteroor, van de DA een antibiotische olie gehad en toen was het over. September was het weer raak in zijn rechteroor, dezelfde antibiotische olie maar toen wat langer, na de kuur nog een nacontrole, oren waren mooi schoon. En nu wéér, maar nu zijn het beide oren. Heeft iemand een idee waar dit van zou kunnen komen? Hij heeft al zeker een maand of drie niet gezwommen, sowieso heel weinig afgelopen zomer eigenlijk, we doen geen gekke dingen, ik snap er niks van.
Door Lizzy
#1854402
Heb je al eens een inwendige reinigingskuur gedaan? Dat zou ik doen. Met groene leem. En als dat niet werkt; drainage compositum van de Groene Os. En zelf ben ik groot fan van Puur Oor. Nu reageert niet iedere hond er geweldig op (Boomer van Marije kreeg er bijv. jeuk van) maar mijn honden reageren er wel goed op en ik heb heel wat honden gezien die van hun chronische oorproblemen zijn verlost met dat spuk. Want steeds AB olie erin..... Misschien zit er inmiddels wel een bacterie in die daar resistent tegen begint te worden. Dus ik zou ontgiften/reinigen, tegelijkertijd met Puur Oor aan de slag gaan (daar moet je wel even voor doorzetten hoor) en daarna een kuurtje om de weerstand te verhogen met bijv. wat Ellen noemt.
Door Marchje
#1854892
Zal me eens verdiepen in de producten die jullie noemen. Waar kan ik dat krijgen? Is dat in één of andere winkel te koop of best via internet bestellen?

Marije, ik voerde de eerste twee keren toen hij het had nog FF brok bij gebrek aan beter, voer nu Lotgering. Sinds een week of twee, dus misschien kan het ook liggen aan de overstap van het voer?

Het is elke keer zo dat wanneer ik een paar weken zijn oren niet check, dat het dan ineens weer zo is. Ik had dus alweer een paar weken niet gekeken en n.a.v. het schudden van zijn hoofd wat me op begon te vallen heb ik het weer ontdekt. Het kan dus zijn dat het sinds een paar dagen is, kan ook zijn dat het al een week of wat zo is..
Laatst gewijzigd door Marchje op vr 10 dec 2010, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1855174
Hier ook een en al orenellende, al moet ik zeggen dat het goed uitziet in de oren  sinds de paardenmedicijnen.
Uiteindelijk bleek dat de bacterie bij mijn hond resistent was voor de gebruikelijke AB soorten  :-\, ja en dan kun je zalven blijven  terwijl de klachten verergeren :-\

Is er al eens een kweek genomen van de orenprut?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1855454
Op brok had Boomer heel veel oorproblemen!!
Toen ik helemaal graanvrij ben gaan voeren ging het echt veel beter!!!
Ik check dr oren regelmatig op hoe ze eruit zien en ruiken!! Veranderd er iets dan krijgt ze weer een poos chlorella en word het nog zelden een ontsteking!!
Door boaz
#1857498
Goedenavond,

eigenlijk was het dit mailtje waardoor ik mijzelf maar eens heb geregistreerd als lid ipv anonymous bezoeker  ;)
Ik heb zelf 4 honden (2 ridgebacks, reu 7 jr, teef 9 jaar, en 2 reu cavaliers (allebei 6) onder deze honden 3 herplaatsers. Veel ervaring met kwaaltjes ondertussen ook en wil mijn ervaring delen. Ik heb recent vanwege een anaalklierontsteking van RR reu en na 1 ab kuur een homeopatisch middel gevonden nl glandulacur, via de site van www.simicur.com. Dit helpt uitstekend! Dit wordt ook ingezet bij oorproblemen/ontstekingen. Wie weet heb je er wat aan. Verder gebruik ik Golddust van De Zynadog (www.jetty.nl) voor de oren van de honden (Jetty van der Hulst is bekende trimsalon). Dit is een poeder waaraan vuiligheid/smeer blijft plakken (simplistische weergave) en wat je bij harige oren derhalve makkelijk kunt verwijderen (klontjes) en wat honden zonder haar op/in oren er gewoon natuurlijk "uitschudden". Onze teef is heeft er erg baat bij gehad. Die was ook continue aan het tobben met oren. Als ik geen reklame mag maken dan word ik vanzelf terug gefloten door de beheerder neem ik aan ::)...ik ben nog nieuw... succes met de oortjes en ik hoop dat je er wat aan hebt! gr Marloes
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1857595
Hier was het door de granen ook regelmatig drama op oorgebied. Ik ga met Lizzie mee: een goede groene leem kuur en daarna Puur oor als ondersteuning icm een vitaminekuur van Groene Os. Ik zou zelf kiezen voor Multivitaminencomplex of voor Echinea forte.

En zsm de granen uit zn menu verbannen, dus ook uit de beloningskoekjes en kauwsnacks. ;)

Tijdens het ontgiften ( de overstap van brok naar vers) heeft het oor-drama hier zn hoogtepunt bereikt, ik zat toen echt met mn handen in het haar, maar dankzij de groene leemkuur ging het wat soepeler. Nu hij al wat langer op vers staat zijn de prut oortjes ook zo goed als verleden tijd.
Door Marchje
#1858065
Gister met de DA overlegd en ook zij denkt dat het een allergische reactie is op granen. Nu dus geen broodkorstjes en hapjes meer die Mare op de grond mietert (die mogen ze sowieso niet oppakken zonder dat ik het zeg, maar af en toe mag het). Heb wel weer twee flesjes auribiotic meegekregen.
Ze was niet zo happig op PuurOor, maar ik ben toch lekker eigenwijs en denk wel dat ik daarmee aan de slag ga. Morgen moet ik broeken winkelen met Ilse, dus dan kan ik ook mooi even naar de gezondheidswinkel voor groene leem.

Denk dat het nu een combinatie is geweest van het ontgiften en de paar broodkorsten die hij de laatste weken gegeten heeft. Voorheen was het altijd maar één oor (en datzelfde oor is nu wel extra rood trouwens) en nu met het ontgiften erbij zijn het beide. Zal wel met elkaar te maken hebben.
Gebruikersavatar
Door nova
#1858439
Mukkus schreef: Gister met de DA overlegd en ook zij denkt dat het een allergische reactie is op granen. Nu dus geen broodkorstjes en hapjes meer die Mare op de grond mietert (die mogen ze sowieso niet oppakken zonder dat ik het zeg, maar af en toe mag het). Heb wel weer twee flesjes auribiotic meegekregen.
Ze was niet zo happig op PuurOor, maar ik ben toch lekker eigenwijs en denk wel dat ik daarmee aan de slag ga. Morgen moet ik broeken winkelen met Ilse, dus dan kan ik ook mooi even naar de gezondheidswinkel voor groene leem.

Denk dat het nu een combinatie is geweest van het ontgiften en de paar broodkorsten die hij de laatste weken gegeten heeft. Voorheen was het altijd maar één oor (en datzelfde oor is nu wel extra rood trouwens) en nu met het ontgiften erbij zijn het beide. Zal wel met elkaar te maken hebben.

In puur oor zit alcohol.
dat voelt echt niet lekker in een ontstoken oor  :-\,  en logisch dat je hond wegduikt.
Puur oor is meer een goed onderhoudsmiddel bij niet ontstoken oren
Door Lizzy
#1858447
nova schreef: In puur oor zit alcohol.
Ja, maar dat is maar 30% en dus meestal prima te nassen.
dat voelt echt niet lekker in een ontstoken oor  :-\,  en logisch dat je hond wegduikt.
Puur oor is meer een goed onderhoudsmiddel bij niet ontstoken oren
Vind je het erg dat ik het daar niet mee eens ben? Ik heb Puur Oor bij vreselijke oorontstekingen gebruikt, met succes. Dit is ook de indicatie volgens de fabrikant zelf:

Indicatie(s)
Bij oorontstekingen en oormijt bij hond en kat.
• Bij hoge oorsmeerproductie, oormijt en oorpijn of oorjeuk door oorontsteking bij hond en kat.
• Puur Oor werkt ontstekingsremmend, jeukstillend en verkoelend bij oorproblemen.
• Ga bij oorproblemen bij uw huisdier naar de dierenarts om te checken of het rommelvlies intact is, of dat er zich een grasaartje (kruipertje) in de gehoorgang bevindt! De hond houdt dan meestal zijn kop scheef.
• Ga ook naar de dierenarts als de hond plotseling doof is, bij evenwichtstoornissen, of als er bloed uit het oor komt.
• Met oorontsteking wordt hier uitsluitend bedoeld een ontsteking van de huid aan de binnenkant van de oorschelp en de uitwendige gehoorgang.
Door Marchje
#1858612
nova schreef: In puur oor zit alcohol.
dat voelt echt niet lekker in een ontstoken oor  :-\,  en logisch dat je hond wegduikt.
Puur oor is meer een goed onderhoudsmiddel bij niet ontstoken oren
Volgens mij heb ik nergens iets geschreven over mijn hond die wegduikt?  ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door