Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#1850774
Hallo!

Heeft iemand van jullie ervaring met Jicht bij een hond?
Mijn hond Mucho heeft al langere tijd jeuk, ben bezig met HA-brokken en wil erna overschakelen op Barf, er is ook een bioresonantieonderzoek gaande...

Maar een dierentalk wees mij op JICHT. Zij zei dat de levensenergie van Mucho niet optimaal is, en dat de nieren daarbij horen, en jichtklachten. Kan me goed voorstellen dat Mucho door zijn verleden wat moeite heeft om dingen los te laten, en te verwerken, en ook dat de nieren daarbij horen, en dat hij daardoor ook last heeft van zijn pootjes.

Nieren zijn toch een soort zuiveringsfabrieken van ons lichaam...alleen kan ik niet zoveel vinden over jicht bij honden en weet ik ook niet wat ik hem het beste zou kunnen geven. Kan me voorstellen door rauwvoer zijn hele systeem te ontgiftigen, maar zit echt nog 3/4 weken vast aan  HA-brokken. Hebben jullie tips over natuurlijke ondersteuning?

Groet Manon
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1850852
Altijd erg vervelend jeukklachten....

Bij jicht is een gewricht zeer pijnlijk ontstoken, dik en warm. Dat wordt veroorzaakt door een te hoog urinezuur gehalte in het bloed.
Jeuk heeft volgens mij niets met jicht te maken :-\

Bij mensen wordt bij jicht wel solidago geadviseerd om de urinezuur kristallen sneller te doen afvoeren. Solidago ondersteund namelijk de nierfunctie.
Persoonlijk zou ik dat eerst overleggen bij degene bij wie je de bioresonantie doet, daar zou het dan ook uit moeten komen dat de nieren ondersteuning nodig hebben, lijkt me. Wat is daar uitgekomen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1850861
Jicht wil zeggen dat er urinezuurkristallen in de gewrichten zitten. Komt bij honden niet voor, dat wil zeggen, volgens de boekjes niet en ik heb het ook nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1852223
Van bioresonantie heb ik nog steeds niets gehoord...helaas....
Het hoeft ook niet perse jicht te zijn, maar wel klachten van de nieren. Ik heb naar de natuurlijke dierendokter een mail gestuurd, met de vraag over jicht, en zij zeiden dat jicht verband houdt met het niet goed afvoeren van afvalstoffen door de nieren, en dat negatieve ervaringen opgeslagen worden in de nieren...

Nou doe ik zelf een antroposofische opleiding in de zorg, en heb daar idd ook eea over organen, opslaan van ervaringen ed gelzen, en de link die verteren van voedsel en die van verteren van indrukken heeft, dus op zich snap ik het wel, alleen het jicht verhaal idd niet helemaal...

nouja...misschien weet iemand anders nog iets?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1854185
Er zijn talloze manier om te ontgiften. Dus ik snap je vraag niet helemaal. Zoek je iets om te ontgiften en de nieren te ondersteunen? Dan is Solidago of Guldenroede een goed middel.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1855509
Mijn vraag was specifiek over jicht en ervaring daarmee.
Omdat er nergens info over is, behalve de link die chinese geneeskunde legt met jicht en nieren en de moeite met afvoeren van afvalstoffen, ben ik nu idd begonnen om de nieren te ondersteunen, dmv KIDNI-FLOW.

Bioresonantie gaf aan allergie voor vlooien, mijten, granen en kip. Niet specifiek iets over de nieren maar dat wsa omdat ze testte op allergie. Ze gaf wel aan dat ontgiftigen nodig is en ook dat door de allergie dus meer afvalstoffen ontstaan waar Mucho niets mee kan en dus jeuk van krijgt.

Ik ga na de HA-brokken periode overschakelen op vers, en ontgiftigen en verder zijn nieren ondersteunen, en dan kijken of het beter wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door