Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door twy
#1850095
hallo allemaal,
Mijn dogo canario heeft glutenallergie, en we zijn nu zo een jaar geleden over gestapt op barf, super!
Hoij is niet meer ziek enz.enz.
Nu heeft ie sinds twee weken dat ie bijna niet meer wil eten, maakt niet uit wat ik voor zet, hij wordt bijna vier, maar kunnen het de hormonen nog zijn?
Niet gecastreerd, en voor zover ik weet geen loopse teven in de buurt.
Hij is levendig, vrolijk alles, alleen wil maar heel af en toe eten.
Ik maak me zorgen, maar weet bijna zeker dat ie niet ziek is, wie heeft er ervaring mee, hij valt zo af  :-\
Door twy
#1850139
hij krijgt 1X per dag, kilo, dat is zelf minder dan ie mag hebben, hij mag zo een 1300gram hebben,2% van zij gewicht
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1850147
Een reu ruikt een loopse teef op kilometers afstand, misschien ruikt hij meer dan jij ziet. Een tijdje zonder eten kan geen kwaad, het moet echter niet te lang duren. Als ie na een week nog niet eet zou ik toch even je da om raad vragen. Drinkt ie wel goed?

Max heeft me heel erg uitgetest met zn eten, bepaalde dingen lust hij echt niet. Hij heeft ooit 4 dagen gedaan over een parelhoen, uiteindelijk heb ik het van zn menu gehaald. HB liet ie rustig een week staan, hij at liever niet dan dat ie dat at ::) En tja, dan word ik redelijk wanhopig, maar.. de aanhouder wint. Uiteindelijk heeft ie het opgegeten, zij het met heeele lange tanden. :)
Door twy
#1850356
hij wil alleen lekere dingen eten, die hij het allerliefste lust, dus die zet ik hem ook wel voor, zijn tanden heb ik ook na gekeken, niets te zien, ik wacht nog ff af en anders toch naar de da
Door diergedrag
#1850448
Als je bijv. misselijk bent maar toch iets moet gaan eten dan kies je ook voor de lekkerste dingen (tenzij je beredeneerd dat iets anders beter is). Als je hond al 2 weken zo duidelijk aangeeft dat er iets mis is (en honden met bijv heel veel pijn kunnen ook nog spelen!) dan snap ik eerlijk gezegd niet dat je niet even naar de da gaat.
Het kan van alles zijn maar zeker ook iets ernstigs!
Door Lizzy
#1850472
Ik zou inderdaad eerst even uitsluiten dat er geen lichamelijke problemen zijn. En als dat niet het geval is, mag ik vragen of je er een hele toestand van maakt, dat hij niet wil eten? Ik bedoel, zet je steeds eten voor? Voer je hem? Of zet je zijn bak neer, niet binnen 2 seconden eten: weghalen en de volgende maaltijd pas neerzetten? Is hij mager?
Door twy
#1850942
ik snap dat jullie denken waarom niet naar de da, dat komt omdat hij altyd al een moeilijke eter is, maar hij eet maar een paar x in de week, en ik maak er geen theather van voor hem.
ik zet t neer en als ie het niet opeet voordat de anderen klaar zijn met eten, haal ik t weer weg, en bied ik het een dag later aan.
Na 2x te hebben voorgezet, gaat t naar de andere honden, die smullen ervan.
hij drinkt goed
Door Veerle-scrappyToo
#1851044
[quote="twy"]
ik snap dat jullie denken waarom niet naar de da, dat komt omdat hij altyd al een moeilijke eter is, maar hij eet maar een paar x in de week, en ik maak er geen theather van voor hem.
ik zet t neer en als ie het niet opeet voordat de anderen klaar zijn met eten, haal ik t weer weg, en bied ik het een dag later aan.
Na 2x te hebben voorgezet, gaat t naar de andere honden, die smullen ervan.
hij drinkt goed
[/quote]

Hoe zit het met  zijn positie in de roedel?  Hier bij ons zijn er 2 honden:  een reu van 15 jr een een heel onderdanige teef van 1,5 jr.  Toen ze pup was vloog ze op haar eten en op een gegeven moment sukkelen op en top om haar te laten eten.  Op een gegeven moment had ik het door.  Nu krijgen ze elk tegelijkertijd eten en de reu vliegt op zijn eten.  Nena gaat kijken in haar pot en dan loopt ze wat te mutsen of het moet zijn dat er iets van haar lievelingsdingen in ligt  ::)
Pas nadat Bono klaar is zal ze zelf aan haar eten beginnen.  als ik mij er niet mee moei dan gaat Bono op haar pot af en dan laat Nena haar weg jagen en dan laat ze Bono haar eten verder op eten.  Dit voorkom ik gewoon door te zorgen dat ik tussen Bono en de pot met eten sta.  Bono weet dat hij mij niet voorbij mag, Nena weet dat hij haar nu niet kan komen wegjagen.
Misschien een heel gedoe voor sommigen maar het is precies alsof ze gewoon wacht tot de oudere gegeten heeft en dan zelf aan het eten gaat...
De potten staan trouwens ook ver uit elkaar ( eentje in de keuken en eentje in de gang)

Zou er ergens zo een verklaring kunnen zijn?  Een rangorde in de roedel ...
Vooral omdat je zegt dat het eetprobleem eigenlijk al altijd gespeeld heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door