Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#1843782
Ik heb 'n vraagje... Mijn honden hebben van die droge voetzooltjes. Het voelt heel ruw en als ze met hun poot langs mijn huid "schrapen" dan schaaft het stuk. Horen hondenvoetzooltjes niet gewoon mooi zacht te zijn? Zo ja, kan ik hier iets aan doen? En nee, het heeft verder niks van doen met de sneeuw e.d., want ook in de zomer hebben ze het... Of is dit normaal?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1843871
Hier ook hele harde voetzooltjes. We lopen veel op straat en dan ontstaat er een soort eeltlaagje lijkt het. Ik hoor soms dat mensen er zuurvrije vaseline of uiercreme opsmeren.
Door Nicky
#1844163
Jaia heeft hele zachte zooltjes, niet echt ideaal...Ik zou gewoon kijken of ze er last van hebben, zo niet...waarom zou je er dan wat aan willen doen?
Door Malamoods
#1844204
Ok het is dus normaal... Mooi! :) En nee, ze hebben er geen last van, mag er gewoon aanzitten, doet niet zeer, dus da's verder prima om 't zo te laten... Het is alleen voor mezelf wat onprettig, het schuurt nogal op de huid zeg maar... Te zacht is misschien ook niet goed, misschien dan weer extra vatbaar voor kwetsures?
Door Nicky
#1844839
Ja ik zou willen dat Jaia wat meer eelt op dr pootjes kreeg, maar door dat sabbelen erop blijven ze zacht..als ze een scherpe bocht maakt liggen ze open!
Door Malamoods
#1845011
Nicky schreef: Ja ik zou willen dat Jaia wat meer eelt op dr pootjes kreeg, maar door dat sabbelen erop blijven ze zacht..als ze een scherpe bocht maakt liggen ze open!
Ja, dat is absoluut een nadeel. Dat heb ik hier nog nooit gehad.
Door geer
#1845427
Hier ook hoor! Met dit koude weer doe ik wel een fijn likje Paw Balm van Espree tegen sneeuwklonters, pekel en al te zielige droge hondenvoeten, maar ook Sophie heeft eigenlijk nooit poezelig zachte kussentjes. Ted wel. Ted had kussentjes waar je op kon slapen  :angel2:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1845847
ik neem nu iedere keer met uitlaten een vochtig washandje in een zakje mee om de pekel (bij last) af te vegen tijdens een wandeling ... :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door