Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1841705
Gamble schreef: Ik heb nu alleen nog 1 vraag ik moet dit dus 6 weken geven. Maar wat als ze na een of 2 weken echt last heeft zou ik dan beter kunnen stoppen en een ander diersoort nemen? Of gewoon weer hills geven? of gewoon doorgaan tot de 6 weken om zijn?
Het kan zijn dat de hond gaat ontgiften en dan worden de klachten dus eerst erger. Dus in hoeverre je daar rekening mee moet houden weet ik niet.
Is het te erg kun je volgens mij overstappen op een ander diersoort, maar dan moet je wel weer van voor af aan beginnen met tellen van die 6weken.

Je mag tussendoor ook geen snoepjes, koekjes, kauwstaafjes oid geven, alleen dat wat je eliminatiemenu is! Anders is het niet betrouwbaar.
Je zou wel, als je konijn neemt om te elimineren, van konijnorgaan of spiervlees snacks kunnen drogen en die geven ;)
Door Gamble
#1841709
Jol schreef: Het kan zijn dat de hond gaat ontgiften en dan worden de klachten dus eerst erger. Dus in hoeverre je daar rekening mee moet houden weet ik niet.
Is het te erg kun je volgens mij overstappen op een ander diersoort, maar dan moet je wel weer van voor af aan beginnen met tellen van die 6weken.

Je mag tussendoor ook geen snoepjes, koekjes, kauwstaafjes oid geven, alleen dat wat je eliminatiemenu is! Anders is het niet betrouwbaar.
Je zou wel, als je konijn neemt om te elimineren, van konijnorgaan of spiervlees snacks kunnen drogen en die geven ;)
Ze is toch niet gewent om iets tussendoor te krijgen dus dat zou niet zo moeilijk zijn maar mag ik haar dan ook niet wat allergiekoekjes geven waarvan ik weet dat ze daar niet op reageert bijvoorbeeld? En zag idd konijnenoren die je kunt drogen stond erbij. Anders zou ik dat kunnen proberen ga morgen eff kijken hoe ik het ga samenstellen en wat afbellen om het te kopen. Ben wel heel benieuwd hoe ze erop zal reageren. Al eet ze wel echt alles dus dat scheelt weer  ;).
Door **Jolanda**
#1841720
Gamble schreef: Ze is toch niet gewent om iets tussendoor te krijgen dus dat zou niet zo moeilijk zijn maar mag ik haar dan ook niet wat allergiekoekjes geven waarvan ik weet dat ze daar niet op reageert bijvoorbeeld? En zag idd konijnenoren die je kunt drogen stond erbij. Anders zou ik dat kunnen proberen ga morgen eff kijken hoe ik het ga samenstellen en wat afbellen om het te kopen. Ben wel heel benieuwd hoe ze erop zal reageren. Al eet ze wel echt alles dus dat scheelt weer  ;).
Nee je mag echt niks anders geven ;) Die konijnenoren kun je indd drogen.
Drogen kun je in een droogmachientje maar ook in een oven op max 50graden en dan de deur een klein beetje open ;)
Door Mevroi Kruim
#1841916
Gamble schreef: Ik heb nu alleen nog 1 vraag ik moet dit dus 6 weken geven. Maar wat als ze na een of 2 weken echt last heeft zou ik dan beter kunnen stoppen en een ander diersoort nemen? Of gewoon weer hills geven? of gewoon doorgaan tot de 6 weken om zijn?
Als de problemen eerst afnemen en dan weer toenemen zou ik idd een andere diersoort proberen. Het kan wel een tijd duren voordat de verschijnselen afnemen dus niet te snel gaan wisselen, hou het iig een aantal weken vol. En let heel goed op dat ze echt nergens iets anders binnenkrijgt, geen snoepje van een aardig iemand in het park, geen plakje worst van de slager, niks stiekem snaaien oid.
Door Gamble
#1841957
Jol schreef: Nee je mag echt niks anders geven ;) Die konijnenoren kun je indd drogen.
Drogen kun je in een droogmachientje maar ook in een oven op max 50graden en dan de deur een klein beetje open ;)
Aha bedankt dan wordt het de oven heb niet zo'n machine bedankt voor de tip.
Door Greece
#1842184
Jol schreef: Ik zou liever kiezen voor een natuurlijke calciumbron omdat je niet goed weet hoeveel je van die kunstmatige zooi je moet gebruiken ;) En een natuurlijke calciumbron is altijd beter ;)
Ahumm, zonder me verder met de discussie te bemoeien wil ik hier nog wel even op reageren. ???
Dat je niet weet hoeveel je moet geven is natuurlijk niet waar. Staat op de verpakking.
Dat het kunstmatig is klopt maar om het nu direct zooi te noemen. Ik heb het gegeven van de groene os en ook nog in overleg met een goed bp lid. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door