Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1834025
Jullie maken me aan het twijfelen :-\ Nou weet ik het niet meer hoor :-\
Ik heb behoorlijk wat vertrouwen in deze DA, het meest van alle 3 de DA's die ik bezocht heb de laatste 4jaar.

Als ik me niet vergis zei hij dat die verhoging in verhouding niet veel was, dat het wel meeviel vooral voor een hond die wat ouder is.
Morgen ga ik hem nog eens opbellen en vragen wat ie nou ook alweer daar van zegt. ;)
#1834049
De normaalwaarde is < 120. Dus 230 is dan natuurlijk best veel hoger. Meestal word een DA bij over de 240 pas licht gealarmeerd. Maar jouw Tanja heeft wel niet te lang geleden een AB tegen een baarmoederontsteking gehad. En in dat kader vind ik 230 wel een reden om even hierover met je DA van gedachten te wisselen... We weten helaas allemaal hoe zo'n baarmoeder stilletjes kan zitten etteren. Bovendien is dit niet Tanja's enige ding. Ze is incontinent geworden, vrij plotseling. En dat voor een ongecastreerde teef.... Nou ja, als jouw gevoel er 100% goed over is, dan moet je je vooral door ons niet aan het twijfelen laten brengen. Maar ik kan er niks aan doen, mijn gevoel is hier niet helemaal 100% goed over. De DA noemt overigens hoeveelheden water op die gelden voor een brok-etende hond. Het voer dat jij aan Tanja geeft, bestaat voor 60% uit water. Dus dat mag je er gerust bij optellen. En honden die vers eten, drinken dus (als het goed is) nooit hysterische hoeveelheden, als ze helemaal gezond zijn.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 22 nov 2010, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#1834211
Dat die hoeveelheden water voor brokkenhonden gelden had ik ook al gelijk gezegt ;) ;D En uitgelegt dat in het vlees veel vocht zit waardoor ze in verhouding minder drinkt dan een brokkenhond.

Ik denk dat Tanja zo'n 2-2,5liter per dag drinkt. Wat me wel opvalt is dat als er geen water staat ze zeurt om water en het nieuwe water veel drinkt, terwijl als ik 2 drinkbakken neer zet daar 2dagen mee gedaan word, dus dan drinkt ze minder.
Die 60% vocht uit het vlees zou neer komen op nog geen liter (1400gr : 100 = 14 , 14X6=84 gr is 1/100 cl is ook 1/100 dus dan word het 84cl=0,84l)

Die AB heeft ze een 2maanden geleden gehad.

De laatste dagen ben ik wel gaan twijfelen over haar incontinentie, want ik blijf het vreemd vinden dat de bovenkant van haar kussen wel nat/vochtig is, maar geen gele vlekken vertoont. Ik twijfel dus of Duster tegen de achterkant van het hok plast, maar van de andere kant kan ik me dát nou weer niet voorstellen :-\
Ik moet dus even iets gaan verzinnen waarmee ik dat kan controleren, misschien een hoeslaken over het kussen trekken of zo voor de nacht. Ik heb haar toch nog geen incontinentiepillen gegeven :-[
Dat wil ik eerst even doen en kijken wat het resultaat is. Dan weet ik zeker of zij het is of dat ik boos op Duster moet worden. Dan kan ik eventueel zeggen tegen de DA dat ze toch niet incontinent is en wat ik nou met die waardes aanmoet van de lever.

Ze is verder wel levendig en zo gek als een deur. Dus pijn heeft ze niet en afscheiding ook niet meer na de ABkuur van laatst.

Lizzy, ik waardeer wel dat er meegedacht word en dat mensen dat opschrijven. Ik ga er ook echt wat mee doen, want er komt nog altijd vaak uit de bus dat BP gelijk heeft.
#1834270
Jol schreef: Nah, kon het toch niet laten en heb even gebelt. De DA was even bezig in de spreekkamer, hij zou me terugbellen...even afwachten dan maar ;)
Al wat gehoord??
Het was niet bedoeld om je aan het twijfelen te maken, maar wel om er nog eens bij stil te staan.
De waardes kunnen inderdaad hoger zijn bij een oudere hond, maar Djilly was ook al 10 toen ze de 1e keer die leverontsteking kreeg. Dus ook al zeker een dame op leeftijd.
Nu is ze ruim 11 1/2 en blijft de waarde tussen de 100-107 schommelen. Dus nog wel hoog, maar niet meer te hoog.
#1834568
Lizzy schreef: Heeft hij al gebeld?
Niet dat ik weet. Ik ben nog een poosje in gesprek geweest dus als hij in die tijd gebelt heeft had ik er niks aan natuurlijk ::)
Als ik vanavond nog niks gehoord heb ga ik er vanuit dat hij dus gebelt heeft toen ik in gesprek was en bel ik morgen gewoon nog een keer ;)
#1834699
De DA heeft net gebelt.

Hij zegt dat de GPT indd verhoogt is, maar hij kijkt naar het totaalplaatje. De andere waardes zijn goed te noemen en zeker omdat de Alkastische fosfates waarde laag is in combi met een normaalwaarde van de eiwitten en in combi met een grote hond 'op leeftijd' zijn de waardes goed.
Wanneer er een leveronsteking was, zou een (of 2) andere waarde(s) ook sterk verhoogt moeten zijn. (ik weet even niet meer welke hij noemde)
Ook zei hij dat je pas van een ontsteking spreekt als de GPT waarde tussen de 500-600 (of hoger) zit. En dat de hond dan ook zeker niet zo levendig zou zijn zoals Tanja dat is.

Ik hoefde me echt geen zorgen te maken zei hij nog :)
#1834726
Das alleen maar mooi dat het zo geïnterpreteerd kan worden. Hoop dat de waardes dan niet verder omhoog gaan.
Laat je het over een poosje (enkele weken) nogmaals controleren??

Ben het alleen niet eens over de levendigheid, want Djilly is helemaal niet sloom geweest. Beide keren niet.
#1834812
Ik heb er wel over getwijfeld of ik later nog eens een bloedonderzoek zou doen, maar ik denk niet dat ik het doe. Zie het nut er nu niet van in.
Als ze nou werklijk een afwijking had en ik een ander dieet had moeten geven had ik het wel gedaan om te kijken of de waardes door dat dieet veranderen.
#1835257
Jol schreef: De DA heeft net gebelt.

Hij zegt dat de GPT indd verhoogt is, maar hij kijkt naar het totaalplaatje. De andere waardes zijn goed te noemen en zeker omdat de Alkastische fosfates waarde laag is in combi met een normaalwaarde van de eiwitten en in combi met een grote hond 'op leeftijd' zijn de waardes goed.
Wanneer er een leveronsteking was, zou een (of 2) andere waarde(s) ook sterk verhoogt moeten zijn. (ik weet even niet meer welke hij noemde)
Ook zei hij dat je pas van een ontsteking spreekt als de GPT waarde tussen de 500-600 (of hoger) zit. En dat de hond dan ook zeker niet zo levendig zou zijn zoals Tanja dat is.

Ik hoefde me echt geen zorgen te maken zei hij nog :)
Nou mooi!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door