Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1830188
Dankjulliewel!

Vanorgen zou ik urine gaan brengen, maar had me verslapen :-\
Even gebeld en gevraagd of ik urine kon langs brengen zodat ze het konden controleren. Maar de DA wilt haar toch graag even zien.
Dus zus opnieuw bellen en zeggen dat ze hier heen moet komen zodat ik met  Tanja naar de DA kan...
Door Lizzy
#1830257
Jol schreef: Dankjulliewel!

Vanorgen zou ik urine gaan brengen, maar had me verslapen :-\
Even gebeld en gevraagd of ik urine kon langs brengen zodat ze het konden controleren. Maar de DA wilt haar toch graag even zien.
Dus zus opnieuw bellen en zeggen dat ze hier heen moet komen zodat ik met  Tanja naar de DA kan...
Fijn dat jullie toch even gaan. Want het kan natuurlijk blaasontsteking zijn maar ik vertrouw die baarmoeder ook niet helemaal. Vaak is zo'n AB toch niet voldoende en blijft het rommelen daarbinnen. Ik hoop het niet natuurlijk!

Succes!
Door **Jolanda**
#1830332
De urine is een beetje raar van kleur :-\
Niet geel zoals ik dat van mensenurine gewent ben, maar geel met een groenig tintje erdoor :-\
Verder is het wel mooi helder :)

Ik heb ook gezien dat er een hond enkele keren in de tuin overgegeven heeft :-\ Gras en slijm en nog iets wat ik niet kan identificeren maar geen vlees :-\ Ik verdenk Tanja daar van :-\
Door **Jolanda**
#1830339
Ja maar het is maar een lichte verkleuring van het geel.
Vind het moeilijk te omschrijven. Alsof er een klein druppeltje lichtgroene kleurstof door heen zit. Zo'n schijn zit er overheen.
Maar echt geel is het niet. Wel licht van kleur, mooi helder en goed vloeibaar, net zoals water.

Verder is ze ook heel levendig. Net heeft ze nog even gek gedaan met mij :) :-[ (ik vroeg alleen wat ze moest ::))

Ik vind haar buik overigens erg bol. Niet de hele buik, maar .. hm hoe moet ik dat omschrijven .. echt in het midden van haar buik zit een 'bal'. Nou had ze net ook wel érg veel gedronken :-\ De waterbak gevult want die was weer eens leeg, ze heeft eerst bijna de helft ervan gedronken, 1-2minuten rondgelopen, weer een deel gedronken, weer even rondgelopen maar nu iets langer om vervolgens de rest op te drinken..de waterbak is nu dus leeg ::) En dat is een grote drinkbak van 23cm? ???
Door **Jolanda**
#1830509
Ik ben net terug.

Er was niet te zien dat er een ontsteking zit en ze had geen koorts. :)

Eiwitwaardes waren wat verhoogd en de urine was niet geconcentreerd genoeg.
Dat de concentratie te laag was vond ik niet gek gezien de hoeveelheid water die ze drinkt en dat de eiwitwaardes verhoogd zijn verbaast mij eigenlijk ook niet omdat ik al langer er aan twijfel of haar nieren nog wel goed werken :-\

Bloedafname kon niet in deze praktijk, daarvoor moet ik naar een andere praktijk van hun. Omdat ik graag deze DA wil en morgen geen tijd heb, moet ik zaterdagmorgen in de klikiek hier in Sittard zijn om bloed af te nemen en dan zou ik de uitslag gelijk krijgen. (suiker, nieren en lever)

We hebben het er even over gehad hoe of wat als de nieren niet meer goed functioneren. Hij was heel eerlijk en ook realistisch.
Ik vond dit wel prettig.

Voor de incontinentie kon ik wel pilletjes krijgen, maar die gaf hij me niet, als hij niet weet of de nieren wel goed zijn. Ik kon me hier helemaal in vinden want aan simpthoombestrijding heb ik niks. Ik wil weten wat haar mankeerd en als het haar nieren zijn waar ik straks niks meer aan kan doen, zal ze die incontinentiepillen wel krijgen.

Alvast gevraagt hoeveel het bloedonderzoek kost. Alles bij elkaar zou ik klaar zijn met 90euro. Na nog wat gekletst te hebben over o.a. voer liep ik naar buiten en bedacht ik me 'sh*t, ik heb nog niet betaald' ::) :-[
Nah, dat zal ik hem zaterdag dan maar even zeggen ;)
Door **Jolanda**
#1830525
Esther11 schreef: Ben je in geleen geweest?
Wie had je de jong? zoja is een hele fijne man.
Ik moest naar Geleen ja. Franken was daar en dat is toch wel mijn favoriet ;)
Ik ken hem nog van toen mijn moeder met de katten bij dr Maas ging en nu kwam ik hem (dankzij jou) weer tegen en hij heeft Tanja ook geopereerd ;) En dan die vrouw, die heb ik ook al eens gehad en ik vind haar ook een hele fijne arts. Hoe de rest is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1830569
Iig heb je nu al wat dingen uitgesloten.
Wachten wat er uitkomt zaterdag. Zal duimen dat het meevalt!

Mijn oude herder had vroeger het ook aan de nieren, kreeg toen nierdieet (nog br*k), maar hier heeft het nog jaren prima op gedaan  :)
Door **Jolanda**
#1830580
Ik hoop ook dat het wel meevalt en ik houd gewoon voor ogen dat vers etende honden zowiezo wat hogere eiwitwaardes hebben, omdat ik hier toch vaker lees dat die waardes wat verhoogd zijn. (jeetje wat ben ik toch benieuwd wat uit het onderzoek van Fido komt! ::))

En anders een nierbesparend dieet voor haar in elkaar zetten en over een poosje opnieuw prikken/testen...we zullen het wel zien.

Ik zie haar als een taaie tante, dus hoop dat ze nog een paar jaar bij me zal zijn, maar weet ook dat zij haar langste tijd gehad heeft en dat haar gezondheid (mede door haar leeftijd) achteruit gaat. Ik heb altijd gezegt dat als ze 8jaar word ik blij mag zijn en ze heel veel geluk heeft als ze 9 word. Ze is al 6,5jaar, dus heeft nog 1,5-2,5jaar 'te gaan'. (al ik hoop stiekem dat ze me laat verbazen en 12 word ;) :P)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door