Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1827790
Ik weet het, er zijn al genoeg topics over jeuk, maar wil toch even jullie mening weten.
Darky heeft al jaren jeuk gehad. Dit begon in maart en eindigde  ongeveer september/ oktober.
Sinds vorig jaar puur pollen gebruikt en tot op heden daarvan geen jeuk gehad. Geen anti jeuk spuiten meer, geen kale kont en rug meer.

Maar sinds 3 weken begint ie zich weer te krabben en heel soms te bijten. Dit keer niet op zn rug en kunt, maar in zn liezen, op zn kineën, achter zn voorpoten (oksels) en op zn hals. Hele plukken haar trekt ie er mee uit.
Ik heb hem gekamd om te kijken of hij erg verhaard, maar dat is niet meer dan anders. Ook geen vlooienplekjes, die vallen bij hem meteen op omdat ie daar ook niet goed tegen kan. Dan krijgt hij meteen op zo'n bijtplek een grote rode plek.
Ook zijn menu is niet veranderd, al heeft hij afgelopen week alleen smuldier gehad omdat hij uit logeren was. Alleen het krabben was daarvoor ook al aanwezig. Ook zijn oppas viel het op hoeveel hij krabte.
Er zijn geen kleedjes recent gewassen, geen veranderingen in huis.
Ook vind ik dat hij de laatste weken (maanden??) meer drinkt en plast. Hiervoor heb ik voor mijn vakantie al urine ingeleverd, maar dat was in orde.

Wie kan mij van nog wat tips voorzien.
Ik ga iig met hem weer na de DA en wil dan eigenlijk een bloedonderzoek laten doen. Kijken of daar wat uitkomt. Is dat verstandig??
Door Lizzy
#1827909
In het najaar begint meestal de allergie voor mijt.

Wat voor bloedonderzoek had je willen doen? Een standaard bloedonderzoek: ik vermoed dat daar niks uit gaat komen. Een allergie test geeft je (denk ik) meer kans.

Heb je sinds een paar weken de verwarming toevallig aan? Je zou wat extra omega 3 vetzuren kunnen proberen (vis of algenolie).
Gebruikersavatar
Door choopy
#1827927
Ik zat inderdaad aan een allergie test te denken.
De verwarming staat hier al een maand of 2 aan, iig al ergens in september.
Visolie krijgt hij al bijna dagelijks, ivm versleten ruggenwervels en hierbij krijgt hij ook Corta RX.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door