Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#1827167
HannekeKjell schreef: Zo bedoelde ik het niet hoor  :-*
Ik vind het echt heel erg dat er mensen en dieren zijn die deze ziekte hebben die vaak zo moeilijk onder controle te krijgen is, als dat al lukt...  :-\
:-* :-* :-*
Door franse bulldog
#1827237
mijn hond is net 5 jaar geworden.
en als ik dit allemaal zo lees valt het nog wel mee en ik vind dit al zo erg. zijn eerste aanval was 19 febr.
2e 20 febr daarna was het een tijd stil en in sept kwamen de aanvallen weer en hij stopte ook met ademhalen ik dacht dat mijn hond voor mijn ogen zou stikken vanaf die tijd krijgt hij iedere 12 dagen een aanval gister avond dus zijn laatste.
ik las net over clusters! wat zijn dat??
ik kan wel huilen als dit misschien zijn toekomst is
Door 202Spots
#1827254
franse bulldog schreef: dank voor de reactie, naar wij weten heeft onze bull vanaf begin dit jaar epilepsie de aanvallen vielen toen nog mee en vanaf oktober volgen ze elkaar sneller op een keer zelfs twee aanvallen op een dag ik ben toen ook naar de dieren arts gewwest en heb een bloed test laten doen.
en daaruit bleek dat hij primaire epilepsie heeft. maar wel meteen de zwaarste aanvallen.
Ik heb nu 2 honden met epilepsy gehad, en wanneer jou hond nu 2 aanvallen of meer op 1 dag heeft (ook wel 'n cluster genoemd),
dan kan ik je alleen maar aanraden om zo spoedig mogelijk met medicatie te beginnen,
want als je langer wacht ...dan word het alleen maar moeilijker om nog iets van controlle te krijgen.

ik las net over clusters! wat zijn dat??
Cluster zijn dus meerdere aanvallen op dezelfde dag, en kort achter elkaar, kunnen 2 of 3 .maar soms wel 10 of meer op 1 dag zijn..
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 15 nov 2010, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#1827409
202Spots schreef: ....dan kan ik je alleen maar aanraden om zo spoedig mogelijk met medicatie te beginnen,
want als je langer wacht ...dan word het alleen maar moeilijker om nog iets van controlle te krijgen
....
Helemaal eens.
vanaf die tijd krijgt hij iedere 12 dagen een aanval
Dat is te vaak. Rap starten met de medicatie, hoe vervelend ook.
Er zijn ook honden die na een tijd goed zijn ingesteld op de medicijnen en dan weinig aanvallen meer krijgen. Ik duim voor je.
Door franse bulldog
#1827762
dank jullie wel voor de reacties mijn hond heefdt een keer twee aanvallen op een dag gehad dat was 13 oktober eentje smorgens tijdens zijn eten en de tweede volgde smiddags om een uur of drie die dag heb ik ook een bloedtest laten doen.
de volgende aanval volgde op 20 oktober daarna kreeg hij 31 oktober weer een aanval en de laatste op 14 november.
dus als ik het goed begrijp kan ik er zeker van zijn dat als ik niet met medicijnen begin dat deze aanvallen erger worden en dat ze elkaar vaker gaan opvolgen. en meer op een dag? gebeurt het vaak dat je voor een keus komt te staan dat je je hond moet laten inslapen omdat het te zwaar voor de hond is? gr astrid
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1827850
franse bulldog schreef: dank jullie wel voor de reacties mijn hond heefdt een keer twee aanvallen op een dag gehad dat was 13 oktober eentje smorgens tijdens zijn eten en de tweede volgde smiddags om een uur of drie die dag heb ik ook een bloedtest laten doen.
de volgende aanval volgde op 20 oktober daarna kreeg hij 31 oktober weer een aanval en de laatste op 14 november.
dus als ik het goed begrijp kan ik er zeker van zijn dat als ik niet met medicijnen begin dat deze aanvallen erger worden en dat ze elkaar vaker gaan opvolgen. en meer op een dag? gebeurt het vaak dat je voor een keus komt te staan dat je je hond moet laten inslapen omdat het te zwaar voor de hond is? gr astrid
Dat laatste gebeurd regelmatig helaas. Je praat dan wel over gevallen waarbij de top van medicatiegift is bereikt en de hond nog steeds veel aanvallen heeft. In de meeste gevallen zijn de aanvallen echter goed te onderdrukken met medicatie, maar het kan wel even een tijdje puzzelen zijn voordat je hond goed is afgesteld.
Door franse bulldog
#1828230
balen hij heeft weer een aanval gehad we waren niet thuis (nog erger) maar aan het plas en zijn natte bek moet hij wel een aanval gehad hebben. meteen de da gebeld en morgen een afspraak we wachte niet langer en gaan aan de medicijnen, in de hoop dat we het onder controle krijgen
Door charmed
#1828335
Dat is balen dat hij nog een aanval heeft gehad. Ik hoop dat je met medicijnen de aanvallen snel onder controle zult krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door